Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
een cx ook niet.. maar wat is snelheid?
is dat heel hard van hier naar de mac donalds rijden en weer terug? of is dat over de oude route nationaal 20 naar toulouse rijden?
ik denk dat ik in het laatste geval zeker sneller ben met een cx en ook frisser uitstap.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bing17 schreef:misschien is het leuk om op de meeting een toerritje naar duitsland te doen.
hehehe
of een keer een nieuwe meeting op zandvoort
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Willem schreef:Een XM is geen straatracer….......
nou ik denk dat je bij een XM V6.24 in een rechte lijn flink moet gasgeven met veel auto’s om dat een beetje te kunnen bijhouden…
ik heb een visa 14 s gehad en dan dacht ik wel s waarom staan al die auto’s stil.nu heb ik een xm v6 3 liter 24 klepper en dan denk ik wel s als ik gasgeef,waarom rijden al die auto’s in godsnaam achteruit
beter langharig als kortzichtig
Ik vind het persoonlijk niet kunnen, een cx laten racen, dat is wel beneden haar stand.
Verder denk ik dat de bx het zal winnen, misschien niet op cijfers, echter is de bx makkelijker bestuurbaar, en de cx heeft onderin lekker veel koppel, waardoor lekker cruisen goed gaat, de bx moet op toeren gereden worden.
Kort samengevat: De BX is zoals een gti bedoelt is, een hot hatch maar dan anders.
De CX is een gt, een luxe auto, waarmee je ontspannen op de plek van besteming aanlomt.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
CX, sorry Thijs…
How to Raise your I.Q. by Eating Gifted Children…
b- of c-x
Volgens de boekjes is de cx sneller, 5 km/h
De bx met een top van 215 km/h en de cx met 220 km/h. acceleratie was mij onbekend, nu niet meer
dit zijn alleen cijfers, op circuit lijkt het mij een ander verhaal…
‘k heb nu een scenic en daarvoor een peugeot 405, maar ik mis m’n BX nog steeds…
citrocitrus schreef:CX, sorry Thijs…
Wrom? Als ik de portomonaiie had dan had ik ook een CX GTi T2
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Volgens de boekjes is de cx sneller, 5 km/h
De bx met een top van 215 km/h en de cx met 220 km/h. acceleratie was mij onbekend, nu niet meer
dit zijn alleen cijfers, op circuit lijkt het mij een ander verhaal…
de meeste cx rijden harder dan het boekje schrijft er zijn cx die gewoon een xm 3.0 v6 24v eruit rijden
Ja en andersom ook
Het is maar een indicatie van hoe hard de auto kan…
Stel jij koopt een auto die laten we zeggen 220km pu kan…. je probeert heb uit en je kan niet veel harder dan 210… je zou haast razend zijn(sommige mensen wel i.i.g.) echter, wanneer je 220 zou kunnen en je teller wijst al bijna 235 aan dan ben je positief verrast..
Maar zoals al eerder gezegd is…de cx is geen racer…je kan er hard mee…ongetwijfelt, maar daar is ze niet op gebouwd…
de GT waarmee je met 210 over de autobahn cruist en 1200 km verderop weer net zo fris uit stapt.
De bx is meer een auto om de schemerige verlaten polders mee door te racen..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik heb mijn gti turbo 1 85 toendertijd wel geijkt met km paaltjes en stopwatch. Met 220/55 TRX’en klopte de meter precies. Ook op de Gti geijkt, met GPS en daar zat ie er niet meer dan 1 a 2 km naast bij 120km/uur. De Gti Turbo 2 geeft ongeveer 5km/uur teveel aan bij 100km/uur (gps meting), maar daar zitten op het moment dan ook 190/60 TRX’en onder en die horen natuurlijk niet.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
De eerste dag dat ik in het bezit kwam van een CX 25 GTi Turbo 2 zijn mijn broer, met zijn BX 16v uit 1988 en ik meteen de snelweg opgegaan en bij hogere snelheden, zo tussen de 160-200 begon de CX langzaam in te lopen op de BX. Dit is het grote voordeel van de turbo. Iets boven de 200 zijn we er maar mee opgehouden.
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html
Ik vind het zonde om met 2 van zulke betrekkelijk unieke auto’s te gaan racen!!! x Ik gebruik zelfs mijn eigen GTi’tje daar niet voor. Het comfort en de automaat nodigen mij daar ook niet zo tot uit. Maar zowieso… Ik wil het spul zo lang mogelijk op de weg houden en niet aan gort racen. Waarom ik dan in een GTi rij? Tis natuurlijk wel lekker om wat vermogen en luxe te hebben. Op de snelweg in alle rust 120 rijden en genoeg power om even te versnellen als je wilt inhalen.
Maar racen met een ciroën CX of unieke BX? Zonde! 20
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
dat vind ik ook. de D6C (BX 16V) blokken zijn zodanig aangepast dat ze ook in de autosport worden gebruikt. en het is zelfs goed voor het blok af en toe even flink door te jagen. zo blijft alles soepel en kan het blok weer eens goed los gedraait worden. ik merk dan ook dat het blok het fijn vind als je hem even op de staart trapt. anders dan bv een 14, 16 of 19TRS
maar wel zoals hierboven verteld, alles eerst goed op temp rijden
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Op de HTS-Autotechniek in Arnhem, waar ik docent ben, hebben we jaarlijks een circuitdag op Zandvoort. Ervaring:
BX-en zijn daar bloedjesnel (meestal GTI 8-kleppers)
CX-en houden het maar een paar rondjes vol, dan zijn hun voorbanden door extreem onderstuur zo “opgeruld” dat ze van de baan af moeten…
Groeten,
Dago Langen.
Citroen!