RT3ev Navidrive, ik kom er niet uit.
Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 04 april 2008 04:43 PM

Ik rij inmiddels al weer twee weekjes met volle tevredenheid in mijn GC4P. De Navidrive ziet er schitterend uit, alleen heb ik al een keer gehad dat het scherm tijdens het wegrijden wegviel en na ongeveer 30sec weer terugkwam. Sindsdien geen problemen meer.

Ik heb alleen nog wat vraagjes over de werking, want de bijgeleverde handleiding vind ik erg summier.

Telefoon: er zit een SIMkaart in, waarvan het telefoonboek is overgenomen uit mijn mobiel, voordat ik deze in de RT3 deed. Nu kan ik wel via het menu nummers kiezen en bellen gaat verder goed, alleen krijg ik het niet aan de gang via spraakherkenning. Als ik via ‘Telefoon’ en ‘Telefoonboek’ in het menu komt krijg ik de melding ‘Index is leeg’.
Hoe krijg je adressen in deze index, zodat je direct via spraak kan bellen?

Jukebox: ik heb een aantal MP3’s gekopieerd op de harde schijf. Display CD tekst staat aan, zodat de artiest en nummer worden weergegeven. Nu zie ik de ene keer <artiest> - <nummer> / <album>. Dit is de naam waaronder de MP3 op de schijf staat, gevolgd door het ‘album’ waar deze instaat: bijv. Queen - Bohemian Rhapsody / Top2000.
Een volgende keer krijg ik (zonder dat ik volgens mij iets gewijzigd heb, maar daar ben ik niet helemaal zeker van Rolling Eyes ) de TAG te zien die bij de MP3 hoort: <nummer> / <artiest>: bijv. Bohemian Rhapsody / Queen.
Ik neem aan dat ik iets veranderd heb, maar heb geen idee waar.

Als iemand licht in de duisternis voor mij kan scheppen, dan hoor ik dat graag. Wellicht kom ik in de toekomst nog meer eigenaardigheden tegen. Ik post ze hier dan wel weer. Mochten er nog anderen problemen hebben, dan hoor ik dat ook graag.

Profiel  

GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 591

Gepost: 04 april 2008 10:36 PM
  [ # 1 ]

Hallo Sparks,
Ik heb de RT3, maar de werking zal niet veel verschillen hoop ik.
Je moet eerst de simkaart naar de index kopiëren.(B3 blz 45)
Dan bij B1 kan je o.a. een adres invoeren (die wordt dan gebruikt bij het navigeren) en kan je een opname maken van de naam van die persoon.
2x inspreken. Bij de spraakherkenning moet je ff uitproberen welk commando het beste werkt, telefoonboek of register.
Ik zie dat je instructieboekje inderdaad een stuk “simpeler” is dan die van de oude RT3. Mischien kan je die beter ook downloaden.
Ik hoopt dat het lukt.
Groetjes Jan

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  

ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1093

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 04 april 2008 11:46 PM
  [ # 2 ]

Nog een tip, Sparks:
Het wordt aanbevolen om het inspreken van de namen (voice tags) in een rustige omgeving te doen. Dus bijvoorbeeld niet met lopende motor of met de ramen open langs een drukke weg. Maar ik moet zeggen dat het niet altijd even goed werkt. Een paar voice tags werden bij mij in het begin niet goed begrepen en moest ik ze opnieuw opnemen. Ik had geen zin om te wachten en heb ze al rijdend opgenomen. Sindsdien nooit meer last van niet begrepen voice tags Very Happy

Profiel  

ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1093

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 04 april 2008 11:50 PM
  [ # 3 ]
GrandPicasso schreef:

Bij de spraakherkenning moet je ff uitproberen welk commando het beste werkt, telefoonboek of register.

Telefoonboek werkt bij mij uitstekend. Het gekke is wel dat er index op het beeldscherm verschijnt… Nou weet ik wel dat het dan klopt maar als er “nieuwe” passagiers mee rijden dan kijken ze wel vreemd op en moet ik weer uitleggen dat het wel klopt Rolling Eyes

Profiel  

GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 591

Gepost: 05 april 2008 12:10 AM
  [ # 4 ]
ice96 schreef:

Nog een tip, Sparks:
Het wordt aanbevolen om het inspreken van de namen (voice tags) in een rustige omgeving te doen. Dus bijvoorbeeld niet met lopende motor of met de ramen open langs een drukke weg. Maar ik moet zeggen dat het niet altijd even goed werkt. Een paar voice tags werden bij mij in het begin niet goed begrepen en moest ik ze opnieuw opnemen. Ik had geen zin om te wachten en heb ze al rijdend opgenomen. Sindsdien nooit meer last van niet begrepen voice tags Very Happy

Dat klopt ice96, datis ook meestal de manier waarop je spraakherkenning gebruikt. Rijdend, meestal met draaiende motor. Wink

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  

Casey
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 167

Gepost: 05 april 2008 01:05 AM
  [ # 5 ]

Hi Sparks,

Ik had soortgelijke problemen en heb toen ook wat vragen hier gepost. De antwoorden van andere forumleden hebben me toen verder geholpen…

Overigens herken ik de problemen met de MP3 tags niet. Wellicht ligt het eraan dat hij, als er geen MP3 tag is, de filenaam weergeeft?

Verder succes met je Navidrive: is ff wennen maar daarna… super!

Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken

Profiel  

Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 05 april 2008 06:56 PM
  [ # 6 ]

Dank aan allen. Het is me inmiddels duidelijk hoe je gesproken berichten opneemt.

Blijft alleen het vreemde gedrag van de MP3 tag’s over.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook