Tsja… Als er geen HyA bollen op zitten dan gaat het wel lastig worden he…...
Je vering heeft 2 delen, hydraulisch en electrisch. het een niet zonder het andere. Als je verkeerde bollen erop hebt zitten dan kun je zoeken wat je wilt maar kom je echt niet verder ben ik bang.
Wat je kunt doen, als je zin en tijd hebt… is morgen even naar Heusden rijden. Daar zijn Marco (xsara coupe ) en ik bezig met oa het spoelen van het systeem. Verder hebben we ook nog wat gemodde en ongemodde computers van diverse types.
Dan kunnen we er even naar kijken. Bij mij was het veersysteem ook nog niet in orde nadat ik ALLE bollen door nagelnieuwe had vervangen.
Het HyA sport lampje brande ook niet overigens.
Ander veercomp erin gedaan, rijden en .....
Eureka, ik zweef…
Nu is het de ene keer beter dan de andere keer dus ws, zeer ws, heb ik nog een vuil systeem…
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Tja, iedereen die mij hier kent weet dat ik niet gecharmeerd ben van dat hele hydractieve gedoe.
De helft van de tijd werkt het niet goed en de andere helft werkt het al helemaal niet,
Er zijn luitjes die trachten toch het originele zo veel mogelijk te handhaven door allerlei lapmiddelen, die misschien best werken, ik weet het niet. ik respecteer hun keuze.
Ik werd in ieder geval zo strontziek van de eigen wil van het hydractief dat ik heb besloten het gehele systeem te omzeilen zodat de vering altijd in soepel stond en de xm reed zoals een speedboot.
En die sportstand…ik rijd niet ineen Ferrarri
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
gompy58 schreef:Nu is het de ene keer beter dan de andere keer dus ws, zeer ws, heb ik nog een vuil systeem…
Nee, Gomp, je veercomputer lijdt een eigen leven!!!!!!!!!!!!
LUISTER TOCH EENS ALLEMAAL.
Toen mijn CPU gebypassed was veerde hij altijd, ALTIJD op dezelfde wijze, klaar!
Dat onzinnige gekloot me dat halfbakken Franse electonique….
Hey Gompy,
Jammer ik heb een kinderfeestje morgen kan niet.
Maar je kan ondanks het grotere volume de comp wel testen hoor, de vering wordt dan gewoon nog weker. Op dit moment dus nog niet het knopje sport/normaal werkt gewoon niet dus… elektrisch is er nog steeds iets mis.
En Ries, in zekere zin heb ik nu ook de comp buiten werking gezet, hij zegt hard/sport maar omdat de bollen dat niet ondersteunen veert ie gewoon lekker zacht. Wel even uitkijken in de bocht door ietsie te veel rol.
Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.
Ries schreef:gompy58 schreef:Nu is het de ene keer beter dan de andere keer dus ws, zeer ws, heb ik nog een vuil systeem…
Nee, Gomp, je veercomputer lijdt een eigen leven!!!!!!!!!!!!
LUISTER TOCH EENS ALLEMAAL.Toen mijn CPU gebypassed was veerde hij altijd, ALTIJD op dezelfde wijze, klaar!
Dat onzinnige gekloot me dat halfbakken Franse electonique….
Leg mij is uit hoe je dat hebt gedaan? Daar ben ik heel benieuwd naar… Al een tijdje gezocht hoe hydractive te omzeilen is, maar niets gevonden…
Xsara Coupe
Is dat niet gewoon het ventiel op de hydractive-bol er tussen uit halen dan, staat ie altijd open.
Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Xsara Coupe schreef:Ries schreef:gompy58 schreef:Nu is het de ene keer beter dan de andere keer dus ws, zeer ws, heb ik nog een vuil systeem…
Nee, Gomp, je veercomputer lijdt een eigen leven!!!!!!!!!!!!
LUISTER TOCH EENS ALLEMAAL.Toen mijn CPU gebypassed was veerde hij altijd, ALTIJD op dezelfde wijze, klaar!
Dat onzinnige gekloot me dat halfbakken Franse electonique….
Leg mij is uit hoe je dat hebt gedaan? Daar ben ik heel benieuwd naar… Al een tijdje gezocht hoe hydractive te omzeilen is, maar niets gevonden…
Xsara Coupe
Dat heb ik laten doen doen door een Citroen garage, dus precies weet ik het niet, hij heeft in ieder geval die 2 gele draden doorgeknipt en een lijntje getrokken vanaf de accu naar de hydractiefklep, waardoor deze altijd open stond als de motor loopt.
Ries schreef:Xsara Coupe schreef:Ries schreef:gompy58 schreef:Nu is het de ene keer beter dan de andere keer dus ws, zeer ws, heb ik nog een vuil systeem…
Nee, Gomp, je veercomputer lijdt een eigen leven!!!!!!!!!!!!
LUISTER TOCH EENS ALLEMAAL.Toen mijn CPU gebypassed was veerde hij altijd, ALTIJD op dezelfde wijze, klaar!
Dat onzinnige gekloot me dat halfbakken Franse electonique….
Leg mij is uit hoe je dat hebt gedaan? Daar ben ik heel benieuwd naar… Al een tijdje gezocht hoe hydractive te omzeilen is, maar niets gevonden…
Xsara Coupe
Dat heb ik laten doen doen door een Citroen garage, dus precies weet ik het niet, hij heeft in ieder geval die 2 gele draden doorgeknipt en een lijntje getrokken vanaf de accu naar de hydractiefklep, waardoor deze altijd open stond als de motor loopt.
De wuppo methode komt dan denk ik op hetzelfde neer… Hydractiveblokken open maken, zuigertje er uit, kogel er in, zuiger weer terug zodat die geblokkeerd zit en hydractivehuis weer terug…
Evt is t natuurlijk ook mogelijk 2 lege bollen op de hydractiveblokken te draaien, op de wielen non hydractive bollen te zetten. Volgens mij krijg je dan ook hetzelfde effect…
Xsara Coupe
Kijk Ries,
Ik respecteer jou mening en wensen, doe dat dan ook ff bij die van mij
Niet iedereen is gelijk. Er zijn mensen die een auto, naar mijn mening, stuk restaureren door alles nog mooier en nieuwer te maken dan zoals de wagen uit de fabriek rolde. Er zijn ook mensen die de auto technisch origineel willen hebben en de rest zo laten. De auto heeft er immers al die jaren voor nodig gehad om dat karakter niveau te bereiken. Ik hoor ws bij de laatste groep.
Daarnaast wil ik idd dat het goed werkt en wel om de reden dat als ik rustig rij ik weinig wil voelen van hobbels en richels. Rij ik echter met snelheden van 150-200 dan wil ik naast een stukje comfort toch zeker een stuggere auto om beter te weten wat er aan de hand is onder mijn kont.
Met dergelijke snelheden een deining en bochtengedrag te hebben dat gelijk is aan snelheden onder de 50 of 100…. thnx but no thnx…
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
hij heeft in ieder geval die 2 gele draden doorgeknipt en een lijntje getrokken vanaf de accu naar de hydractiefklep, waardoor deze altijd open stond als de motor loopt.
Klinkt erg aannemelijk.. Of het is een klusser of hij weet heel goed waar hij mee bezig is, of hij is het beide
Ik rijd nooit in de sportstand. A. merk ik het verschil amper en B. vind ik het sportstand lichtje een beetje irri in het dash.. Daarnaast rijd ik erg graag relaxed..
Se concentrer sur l’essentiel
Ik begrijp best dat je geen gezeur wilt hebben met de hydroactieve vering. En als je 100% controle wilt hebben over de auto zonder dat die onder je aan het werk is, zou ik persoonlijk of een type 1 kopen, of een amerikaan.
En als je dan toch een type 2 wilt hebben, kan je altijd nog de boel er onderuit slopen.
Dat is in ieder geval wel het allerlaatste dat ik zou doen. Nu mijn vering na een rondje bollen, hydroincage en daarna een computer reparatie en reset van de computer weer briljant veert, weet ik hoe het bedoeld was.
Snel optrekken resulteert in een stugge kont, iets te hard door een bocht resulteert in een stugge vering en betere wegligging, hard over drempels resulteert in een continu corrigerende vering, zonder door te klappen op de weg.
Met andere woorden, de computer doet het nu zoals het (vermoedelijk) als nieuw deed, namelijk actief meewerken aan de stabiliteit van de auto en zoveel mogelijk comfort leveren.
Overigens is er helemaal niets halfbakken aan de computermodificatie. Er gebeurt niets meer dan het herstellen van de fout, namelijk een doorgebrand relais. Ik snap dan ook het bezwaar niet. Maar inderdaad, iedereen zn eigen voorkeur.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik bedoel ook eigenlijk dat het een perfect systeem zou kunnen zijn ALS het feilloos zou werken.
Ik vind het gewoon te storingsgevoelig gebouwd, of zouden ze dat zo bedoeld hebben bij Citroën
Gezien het feit dat ik mij er erg aan kon storen als na alle pogingen de boel goed te laten werken, hij na verloop van tijd toch weer stug werd en bleef, ben ik blij van deze ellende verlost te zijn.
dan had je destijds een uitleeskastje moeten hebben…Ze zijn inderdaad storingsgevoelig en schakelen ook bij mij eens per 2 weken weer op stug door de een of andere foutmelding. Even uitlezen en resetten en het probleem is opgelost. Er ligt dan ook altijd een uitleeskastje in mn deurvakje….
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Kijk, en dat is nou precies de reden waarom het hydractief zuigt!
Iedere 2 weken resetten, kep wel wat anders te doen
(nou ja, ik heb eigenlijk niets anders te doen, maar toch…)
en als je nou wist dat uitlezen en resetten circa 3 minuten duurt? Enfin, ieder zn voorkeur…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!