Nou;
ze kunnen hoog of laag lullen.
Maar als er in mijn BX nieuwe olie zit, schakelt die toch echt een stuk lekkerder
(huh, zegt ie nou schakelen???)
Ja, de bak draait mee op de olie van de motor
En laten we eerlijk zijn; wat kost een paar liter olie nou??
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
BasisBIX schreef:
7,50 bij de lidl voor 5 liter
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Dat zou de grootste schade ook niet zijn.
Als het echt zou kloppen, dan is het milieu wel onnodig geschaad. En als het niet nodig is, dan is dat jammer.
Jeroen
Wat een heerlijk onderwerp. Ik rij al 25 jaar in 12 auto’s waarvan de meeste van ons geliefde merk. In al die jaren heb ik een keer olie ververst toen ik een BX kocht die twee jaar had stilgestaan. Zoals bekend rij ik nu in een Xantia met een kilometerstand van 404.000. Ook bij deze auto heb ik nog geen olie ververst. Dit staat te gebeuren bij een kilometerestand van zo’n 430.000 omdat we dan met de auto naar Italie gaan. Met alle bovengenoemde automobielen heb ik nooit een exemplaar moeten repareren omdat er iets kapot zou zijn gegaan door oude olie. Mijn standpunt is dat in de Nederlandse omstandigheden, met redelijke temperaturen en goede wegen, de belasting van de onderdelen zover onder de maximaal toelaatbare belasting zit dat bijvullen en op peil houden voldoende is.
Groet JanS
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hmmm, interessant. Dit is weer een andere stelling!
Totaal aantal Berichten: 27884
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique