Ik heb ook last van gebonk maar ik weet niet of het van voor of achter komt het is wel alleen maar rechts. Het geluid komt voor als ik met de rechterkant van de auto over kinderkopjes rijdt. Kan het waad als ik hiemee doorrijdt.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
robinrossie schreef:Ik heb ook last van gebonk maar ik weet niet of het van voor of achter komt het is wel alleen maar rechts. Het geluid komt voor als ik met de rechterkant van de auto over kinderkopjes rijdt. Kan het waad als ik hiemee doorrijdt.
Dat ligt er natuurlijk aan wat het euvel is. Nou is een diagnose via tekst sowieso moeilijk, maar als je niet weet of het van voor of achter komt is het praktisch onmogelijk.
Desalniettemin gok ik op een reactiestang, rechts wel te verstaan.
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik heb een tokkelende reactiestang in het vooronder. Je hoort em rechts. Maar nou voelde ik van t weekend eens goed, en ik constateerde speling op de linkerstang.
Ik heb het nog gekker gehad met mijn bx, gerommel was na het vervangen van de reactiestangetjes niet over, later bleek dus een stuurkogel links de boosdoener, volgens mij kan gerommel in het vooronder best wel aardig wat oorzaken hebben.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Ik heb even wat beter geluistert. Hij bonkt rechtsvoor bij klinkerweggetjes
het is echt een bonkend geluid zijn dit de reactiestangen. En waar zitten deze en hoe kan ik ze controlleren. En kan het kwaad als ik hier een paar maanden mee doorrijdt.
Het kan geen kwaad dat gebonk, het is, geloof ik, speling op een kogel die in de reactiestang zit. Controleren met de hand is lastig. Misschien de auto flink op en neer bewegen en luisteren. Ik heb er recent 2 vervangen. Het is goed te doen, maar ze kosten wel flink wat centjes!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Visa Ventje schreef:Het is goed te doen, maar ze kosten wel flink wat centjes!
Rond de 120 euro per 2 !!
valt mij tegen , over het algemeen zijn oderdelen voor de BX niet duur.
Ik heb er ook maar weer 1 besteld. De andere vervang ik wel weer als die begint te rammelen. Prijsopgave was rond de 70 EUR. Ach ja, als ik weer voor 70 EUR van dat irritante getokkel afben vind ik het wel best.
Bij Technique Digital heb ik voor twee stuks €107,30 betaald, inclusief btw en verzendkosten.
Ik ben even naar een onderdelen winkel geweest die wisten niet wat ik bedoelde met reactiestangetjes. Ik kon het ook niet uitleggen want ik weet ook nog niet waar het zit en hoe het eruit ziet. Bij een andere zaak zijden ze dat het hetzelfde is als stabilisator stangen klopt dit.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Vandaag de stangetjes vervangen , mijn BX is weer stil.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
robinrossie schreef:Ik ben even naar een onderdelen winkel geweest die wisten niet wat ik bedoelde met reactiestangetjes. Ik kon het ook niet uitleggen want ik weet ook nog niet waar het zit en hoe het eruit ziet. Bij een andere zaak zijden ze dat het hetzelfde is als stabilisator stangen klopt dit.
De reactie stangetjes zitten tussen je draagarm en stabalisator stang
Omdat ik mezelf er nou toch aan begin te ergeren wil ik de reactiestang toch gaan vervangen. Omdat deze dingen nog best duur zijn wou ik als dat kan alleen rechts vevangen of kan ik dit beter niet doen.
Kun je doen, maar als je 2 koopt kun je de andere ooit nog es vervangen als ie dr antoe is. Kwestie van uitstel van executie. Ooit moet je erbij, dus als je zin en tijd hebt om te sleutelen zou ik ze beide doen. Kun je meteen alles in de omgeving van de stang es checken!
Omdat ik nog geen tijd heb gehad heb ik de stangetjes nog niet vervangen. Nou wil ik er toch aan beginnen. Maar moet ik alleen onder en boven de moer losdraaien of moet er meer gebeuren, En wat zou ik daar dan nog meer kunnen controleren.