3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

tips bij aankoop bx en wie kent autobedrijf samson
Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 594

- Evasion 2.0i
Gepost: 21 maart 2005 02:25 PM
  [ # 31 ]

Bx

maar hoe reed die BX nu ?

wat is er mis mee?

Ik zit toch in d ebuurt en wil wel eens kijken, desnoods ruilen met gesloten beurs met mijn volvo…

Profiel  

erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1890

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 22 maart 2005 04:34 PM
  [ # 32 ]

we wouden de bx chic kopen maar ik kreeg te horen dat de verkoopprijs opeens 1950 euro is geworden. Dit omdat ik achter zijn rug hier op het forum navraag doe wie zijn bedrijf is en of de bx chic een goede aankoop zou kunnen zijn.

Heb hem direct gebeld voor uitleg. Helaas begreep hij mij verkeerd en heb ik dit topic nooit met verkeerde bedoelingen gepost maar alleen maar om mij te orienteren op de bx en of iemand ervaringen had met het bedrijf.

Ook vertelde hij dat Tom Vuijk werd belaagd door mensen met vragen over zijn bedrijf. Heb dus Tom Vuijk ff gebeld om ff te horen wat hier waar van was. Alleen Erik had er ff naar gevraagd maar voor de rest niemand! Hij vond het ook maar raar. Heb direct een deal gesloten met Tom Vuijk dat hij een beetje uitkijkt naar een bx voor me. Prima vent die Tom Vuijk!

Ik baal er echt van want ik zag me al rijden in die bx chic. Alleen 1950 euro is natuurlijk veel te veel.

Maar goed. Ik doe dus nooit meer zaken met Autobedrijf Samsom. Die mensen laten je niet uitpraten en geloven in hun eigen bedenkingen.
Kortom: Met autobedrijf Samsom valt geen zaken te doen, ze zijn onredelijk en er wordt niet naar je geluisterd

Ik snap dat iedereen hierop wil reageren, maar dan gepast. Alle berichten die niet kunnen worden direct verwijderd!

Profiel  

Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 22 maart 2005 04:42 PM
  [ # 33 ]

is die chic in een keer 1000 euro duurder geworden. maar ze hebben toch geadverteerd met die prijs van 995 euro dan moeten ze ongeacht de klant die auto toch voor die prijs aanbieden.

balen joh succes in ieder geval met de zoektoch naar een andere BX

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 22 maart 2005 05:11 PM
  [ # 34 ]

2 meter bij mij thuis vandaan staat nog een Chic te koop, een hele mooie. Technische staat weet ik niet (ga er maar van uit dat ie in goede staat is), reken er wel op dat de achter draagarmlagers binnen afzienbare tijd vervangen moeten worden, aangezien het af en toe hoorbaar is wanneer ie over een drempel sjeest.

Als je wil kan ik wel wat navraag doen.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1890

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 22 maart 2005 05:17 PM
  [ # 35 ]
deur63 schreef:

2 meter bij mij thuis vandaan staat nog een Chic te koop, een hele mooie. Technische staat weet ik niet (ga er maar van uit dat ie in goede staat is), reken er wel op dat de achter draagarmlagers binnen afzienbare tijd vervangen moeten worden, aangezien het af en toe hoorbaar is wanneer ie over een drempel sjeest.

ja doe maar. Ben benieuwd. Als hij een stuk minder is als 1000 kan ik altijd de draagarmlagers laten vervangen.

Maak ook ff wat foto’s en vraag ff naar km stand, geboortedatum etc.

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX Chic
Gepost: 22 maart 2005 05:45 PM
  [ # 36 ]
erwt schreef:
deur63 schreef:

ja doe maar. Ben benieuwd. Als hij een stuk minder is als 1000 kan ik altijd de draagarmlagers laten vervangen.

Maak ook ff wat foto’s en vraag ff naar km stand, geboortedatum etc.

is goed hoor. ik heb zelf geen camera, maar ik kan er vast wel ergens een lenen. er hangt en briefie op het raam, daar zal wel vanallerlei info opstaan (ik PB het je wel, of ik zet em in de “te koop” afdeling van het forum).
Kenteken is overigens DB-ZN-22 (ingeschreven op 30 sept ‘91) apk tot 6 oktober ‘05..
Die gast heeft zijn (/haar) Chic TWEE dagen na mij gekocht, 29 nov ‘04.

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 22 maart 2005 05:55 PM
  [ # 37 ]

Ik moet morgen toch naar Arets om de 16 Soupapes weg te brengen en op te halen. Als je even zegt waar ie in Hoensbroek staat kan ik daar vast wel even langsrijden avec une fototoestel. Brug van Nuth -> Hoensbroek is toch afgesloten nu dus moet helemaal via het kasteel komen.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 22 maart 2005 06:09 PM
  [ # 38 ]
T(h)ijs schreef:

Ik moet morgen toch naar Arets om de 16 Soupapes weg te brengen en op te halen. Als je even zegt waar ie in Hoensbroek staat kan ik daar vast wel even langsrijden avec une fototoestel. Brug van Nuth -> Hoensbroek is toch afgesloten nu dus moet helemaal via het kasteel komen.

doorgaans staat ie in de koestraat in hoensbroek, bij de kruising verlengde wilhelminastraat / koestraat… ik routeplan strax wel effe (stuur ik wel in een PB), aangezien ik zelf absoluut 100% slecht ben in routes beschrijven.
Nou weet ik alleen niet of ie er ook overdag staat. ik hoop het wel, maar ik weet het niet zeker.

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 22 maart 2005 06:32 PM
  [ # 39 ]
erwt schreef:

Maar goed. Ik doe dus nooit meer zaken met Autobedrijf Samsom. Die mensen laten je niet uitpraten en geloven in hun eigen bedenkingen.

Kortom: Met autobedrijf Samsom valt geen zaken te doen, ze zijn onredelijk en er wordt niet naar je geluisterd

[

Belachelijk…..en nog arrogant ook.
Ik (her)ken dat soort lui wel….. hmz

En prima dat hij hier meeleest….. Rolling Eyes

Maar goed…een beetje knappe Chic (of 1.6 TZI) van 91-93 mag hooguit een 8 a 900 euro opbrengen.

Een tip voor je….als je via dit forum geen BX kunt aanschaffen…...koop er vooral eentje van een particulier (via marktplaats e.d.).....scheelt je honderden euro’s, je moet alleen goed opletten op de zaken die al eerder beschreven zijn.

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 22 maart 2005 07:13 PM
  [ # 40 ]

‘k ben thuis, ben gelijk gaan kijken naar de Chic.
nou, op de eerste plaats: hij ziet er magnifiek uit, echt prachtig. een paar hele kleine deukjes die je alleen ziet wanneer er licht op valt, voor de rest: strak.
- hij heeft geen schuif / kantel dak (kan dus ook niet lekken).
- GTi stuurtje
- kilometerstand (schrik niet) 280.000, maar dat kan je echt niet aan em zien. hij’s mooier dan die van mij Shocked
600 euro

ik ga nu effe langs effies over de auto praten en kijken of ie pics heeft.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 maart 2005 07:24 PM
  [ # 41 ]

Klinkt als een beetje een rare vent die Garage Samson. Als ie het leuk opgepakt had had ie hier mooi gratis reclame voor zichzelf kunnen maken. Zoals gebruikelijk begrijp ik weer niet waarom iemand zo reageert. Het begint zo langzamerhand to echt zo te worden dan je zo’n grote online gemeenschap als cfnl niet zomaar even moet schofferen als je naam wil vestigen/houden in de wereld van de citrofielen. Maar goed, er zal wel weer een ondoorgrondelijk denkproces aan vooraf zijn gegaan.

Het is jammer dat het niet die auto wordt, maar ik denk eigenlijk toch dat je beter af bent met het kopen van een bekende particuliere liefhebbersauto, of bij een van de bedrijven wiens reputatie onkrenkbaar is. Beter dat je er nu achter komt dat Dhr. Samson een beetje vreemd kan doe dan als er iets met de auto blijkt te zijn.

Le garage heeft ook nog een 1.9 TZi voor 950,- uit ‘91 met 198,000 km er op staan trouwens.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 22 maart 2005 08:02 PM
  [ # 42 ]

Owkeej, ik ben alweer thuis. Hele aardige meneer was dat Smile
Hij heeft de auto te koop staan omdat ie een hernia heeft gehad, en niet meer kan rijden. Hij heeft een hele berg bonnen, en alle belangrijke zaken zijn wel zo’n beetje vervangen, denk hierbij aan veerpoten, etc.

De auto heeft dus 280.000 gelopen, en dat zijn voornamelijk snelweg kilometers, gelopen op gas. De gas installatie zit er niet meer in.

Daarna eens in de auto geklommen (plip zit er overigens ook bij, werkt ook nog..). de stoelen zijn niet doorgezakt, de mechaniek van de stoelen werkt prima, het interieur lijkt helemaal compleet (inclusief hoofdsteunen achter). Er zat wel een plekkie op het dashboard naast het dashboard klokken cluster, waarschijnlijk heeft daar een thermometer opgeplakt gezeten.

Ik heb ook even een proefrit gemaakt. Aardig om op te merken: de auto startte direct (heeft al 3 dagen stil gestaan, auto lag met buik op de grond)... de auto kwam niet direct omhoog (halve minuut schat ik zo). dit komt omdat het LHM niveau redelijk laag was, en de HD pomp slipte lichtelijk. Gewoon een kwestie van snaar spannen. Wanneer er op de 4 uithoeken van de auto werd geduwd veerde deze netjes omlaag, en kwam weer netjes (en zeer soepel) omhoog, ook met uitstaande motor.

De auto behoeft enige aandacht op elektrisch gebied (passagiersraam ging open, maar niet meer dicht (met geen van beide knoppen) dus waarschijnlijk is dat motortje een beetje gaar, of het raam klemt ergens in het portier.). verder lijkt alles goed te werken (inclusief elektrisch bedienbare rechter spiegel). Ik bedenk me alleen nu dat ik vergeten ben om de kachel te testen, aangezien deze wel eens niet wil werken.

de rit:
de koppeling gaat LOEI zwaar, zelfs zwaarder dan die van mij. De drukgroep moet absoluut vervangen worden. Verder schakelt ie lekker, loopt heel mooi. De vering werkt prima, al rammelt de auto zelf bij het rijden (dus niet dat er iets IN de auto rammelt, maar de auto rammelt zelf). ‘t kan zijn dat de banden een beetje vierkant zijn, of dat een wiel een beetje krom is. Hij stuurt soepel, reageert goed op gast geven.

na de proefrit effies onder de kap gekeken:
er mis een slang van de radiateur naar het uitlaatspruitstuk (heeft wat te maken met warme lucht voor in de winter ofzo), en het is niet helemaal droog in de buurt van het olie bijvul object.

Olieverbruik is een beetje moeilijk. hij heeft er zelf zo’n 3000 km mee gereden, en 2 scheuten olie bijgevuld. nou weet ik niet hoeveel een scheut is, maar reken er maar op dat ie niet meer dan 1 liter op 6000 km gebruikt.

verder zit er een barstje (5cm lang ofzo) in de voorbumper bij de motorkap, loopt van de bovenzijde van de bumper tot ongeveer de chrome sierstrip in de bumper. De achterbumper heeft een klein schrammetje bij de trekhaak, ook een deukje in de voorbumper bij het chroom. ‘t klinkt allemaal erg, maar het valt amper op… Dit is een van de mooste Chic’s die ik ooit heb gezien.

Als ik mijn Chic niet had, had ik deze absoluut gekocht

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 22 maart 2005 08:16 PM
  [ # 43 ]

@mark:
Schroef gewoon jouw kentekenplaat op die van hem en andersom… Wink

Profiel  

ans
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 22 maart 2005 09:19 PM
  [ # 44 ]

reactie bx

ik vind dat er heftig gereageerd wordt op autobedrijf samson.mijn ervaring is anders.zelf heb ik hier in december een zx gekocht.ik werd toen goed behandelt.kreeg van te voren alle gegevens mee zodat ik kon uitzoeken of de kilometerstand orgineel was.hij had nl maar 59000 km gelopen,en dat voor een zx uit 1995.met deze gegevens ben ik naar de dealer gegaan waar hij in onderhoud was geweest.hieruit bleek dat de distributiesnaar vervangen moest worden.na overleg met dhr samson werd deze vervangen tegen de inkoop.dus mijn ervaring is dus positief.misschien is degene die de bx wou kopen niet helemaal duidelijk geweest.
ps wat een heerlijke auto is dat toch zo’n zx.
ik wens degene die een bx zoekt succes
ans

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 22 maart 2005 09:29 PM
  [ # 45 ]

Owkeej, ik ben alweer thuis. Hele aardige meneer was dat

Natuurlijk is ‘t een aardige meneer! Hij rijdt toch een BX!

dat ie nou in limburg woont doet daar niks aan af…..

Wink

Profiel  

3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook