Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Wat is je budget voor de die xant? Dan kunnen we allemaal even de 2e hands sites af voor je .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
ZX1.4i schreef:metro2005 schreef:ik ben dalijk bij mijn zx in anderhalf jaar tijd en 30.000km alweer toe aan mijn 3e (!) setje remblokken. en misshien moet er (wederom) weer een nieuwe handremkabel bij de apk op.
het zijn maar kleine dingen (en kleine bedragen) maar het zijn gewoon dingen die bij een jap veel langer mee gaan.Volgens mij heb je dan een behoorlijk sportieve rijstijl? veel gebruik van de remmen ipv op de motor afremmen. Ik doe veel langer met een setje remmen zowel met de Japanse auto die ik heb gehad en alle vorige Franse automobielen.
Bij mijn ZX heb ik in 1 jaar tijd en 35.000km alleen de achterremmen laten vervangen, hij remde nog goed maar bij controle bleken ze te lekken (zwak punt ZX).
Met turbodiesel (laatste 18.000 km met turbo d12 motor) doe ik nu ong. 58.000 km met de huidige set remblokken en zijn ong. voor 2/3 versleten.
Ik ben geen remmerig type, maar ik rij ook beslist niet suf. Ik mag dus wel zeggen dat ik 2 setjes voor 30.000 niet echt een normaal slijtagepatroon vind.
Gr,
Marten
sans-pareil schreef:Wat is je budget voor de die xant? Dan kunnen we allemaal even de 2e hands sites af voor je .
rond de 4000 euro is de bedoeling. ik ga iig zaterdag voor deze xantia kijken:
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nog wat leuke dingetjes
- Helaas waarschijnlijk al weg, maar dit is ook leuk.
- Mocht je toch voor een diesel gaan.
- Weer een hele leuke auto
- En deze moet natuurlijk ook even gemeld worden, ook al heeft ie veel km, wel een citroville auto
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Nog wat leuke dingetjes
- Helaas waarschijnlijk al weg, maar dit is ook leuk.
- Mocht je toch voor een diesel gaan.
- Weer een hele leuke auto
- En deze moet natuurlijk ook even gemeld worden, ook al heeft ie veel km, wel een citroville auto
ik wil geen break
ik wil geen turbo
ik wil geen auto particulier kopen
ik wil geen auto die als een plank veert (activa)
zeikerd ben ik he
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Er staat nog een hele leuke Chic te koop
edit: ik zie opeens dat een BX al out of the question is.. mijn fout
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Rare jongen hoor. Hoe kan je nou geen turbo willen?
Geen break kan ik begrijpen, dat activa te stug is ook. Particulier kopen zou ik wel overwegen. Scheelt een boel geld, en dat moet je vaak wel gauw in onderhoud stoppen, maar dan ben je wel in een keer op de hoogte van alles. Tevens hebben particulieren er meestal zelf mee gereden met als gevolg dat ze beter op de hoogte zijn van de eigenaardigheden. Liefst wil je wel iets bij een liefhebber vandaan natuurlijk… staat er niets aangeboden op XCNL op ‘t moment?
Maar als ik het goed begrijp wil je dus een benzine berline? Kijk dan ook even rond voor een 2.0i 16v, dat extra stukje pit is natuurlijk wel lekker.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Rare jongen hoor. Hoe kan je nou geen turbo willen?
Geen break kan ik begrijpen, dat activa te stug is ook. Particulier kopen zou ik wel overwegen. Scheelt een boel geld, en dat moet je vaak wel gauw in onderhoud stoppen, maar dan ben je wel in een keer op de hoogte van alles. Tevens hebben particulieren er meestal zelf mee gereden met als gevolg dat ze beter op de hoogte zijn van de eigenaardigheden. Liefst wil je wel iets bij een liefhebber vandaan natuurlijk… staat er niets aangeboden op XCNL op ‘t moment?
Maar als ik het goed begrijp wil je dus een benzine berline? Kijk dan ook even rond voor een 2.0i 16v, dat extra stukje pit is natuurlijk wel lekker.
ik denk dat er aan een turbo hogere onderhoudskosten zitten, qua ruimte maar je moet ook altijd rekening houden met de turbo (af laten koelen ed) en daar heb ik gewoon geen trek in, bovendien zou ik voor mijn rijstijl al genoeg hebben aan een 1.8
particulier is inderdaad vanuit jouw standpunt wel interessant alleen moet ik wel mijn eigen auto particulier verkopen. ik heb er tot nu toe 1 koper voor gehad maar die wou er een nieuwe apk op en dat kan ik momenteel moeilijk regelen hier op mijn werk (moet ik vrijnemen en ik werk er net iets meer dan een week )
ik geloof dat ik mijn zx maar gewoon inruil. zaterdag ga ik sowieso voor die blauwe kijken en als ie bevalt dan mogen ze er een strikje omheen doen en koop ik hem
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Gefeliciteerd met je bijna aankoop dan, tis wel een mooi kleurtje, en een xant rijd ook lekker hoor, tis iets meer wagen dan de bx.
Merk je helaas ook in de wegenbelasting.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
sans-pareil schreef:Nog wat leuke dingetjes
Citroën Xantia 1.9 TD 16V
Bouwjaar: mei 1998
——————————
Inderdaad, leuke dingetjes.
Het wachten is nu nog op Marktplaats….op een BX 2.0 HDI (110 pk)
Bram schreef:sans-pareil schreef:Nog wat leuke dingetjes
Citroën Xantia 1.9 TD 16V
Bouwjaar: mei 1998
——————————Inderdaad, leuke dingetjes.
Het wachten is nu nog op Marktplaats….op een BX 2.0 HDI (110 pk)
Dan wacht ik nog ff op de BX 2.0 HDIF 16v met 136 pk.
Gr,
Marten
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Goed idee! Wanneer ga je die bij je inbouwen?!
sans-pareil schreef:Nog wat leuke dingetjes
- Helaas waarschijnlijk al weg, maar dit is ook leuk.
- Mocht je toch voor een diesel gaan.
- Weer een hele leuke auto
- En deze moet natuurlijk ook even gemeld worden, ook al heeft ie veel km, wel een citroville auto
Pfff…. verleidelijk zeg, vooral die V6. Ik heb altijd al een zwak gehad voor 6 cyl. motoren, alleen dat heerlijke geluid al! :6 :6
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik vind 6 cylinder geluid ook prachtig, maar als de keuze is tussen een 4 cylinder turbo (met double wishbone) of een ongeblazen zescylinder… doe mij dan maar die turbo. turbo V6 is natuurlijk nog mooier, en nog mooier dan dat is twin asymmetrische turbo wankel .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Nou, zo’n RX 8 blok in een CX of zo heeft wel wat…. Een CX Birotor!!!
@ sans-pareil: Een turbo 4 cyl. is natuurlijk sneller (en erg lekker :6 ), maar waar mag je nou nog hard in dit land? Voor het snelle werk pak ik m’n Kawasaki wel , in de auto wil ik toch vooral lekker cruisen. Maar ik begrijp je voor keur heel goed hoor!
Blueduck schreef:t kan jou echt niet gek genoeg he? Waarom haal je neit zo’n m@zda rx-8 uit elkaar en lepel je zo’n blok in een… laten we es zeggen een mehari?
Past nooit, maar wel lachen een mehari die 200 ofzo haalt.
ik denk dat die mehari dan best wel uit elkaar valt
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX