Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
geen idee of het past
maar krijg je dan geen problemen dat je achterwiel blokkeerd aangezien er meer remkracht is dan er hoord te zijn?
lijkt me dat de ook rembelans opnieuw afgesteld moet worden ofzo?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Schijven zijn even groot, alleen dikker. Je hebt dus niet meer remkracht, alleen koelen ze beter af als ze heet worden. Enige verschil is dus ventilatie. Bovendien is de achterremdruk zowiezo belading afhankelijk (weinig belading = weinig remdruk), dus met al die factoren zal het wel meevallen met de rembalans denk ik.
Ik kwam er alleen net op CX-L achter dat ik dan ook gelijk break draagarmen moet doen… en dat is niet echt de moeite waard tenzij toevallig de lagers ook gelijk moeten.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
oke, dan is het geen probleem denk ik.
extra cooling is natuurlijk niet verkeerd
Waarom zou je het doen? Je hebt dus niet meer remkracht, wat zou dan de meerwaarde zijn? behalve de ventilatie. Of heeft het te maken met je toekomstige extra PK’s?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ach het heeft niet extreem veel functie nee. Maar ik vind het wel leuk om “rondom geventileerde schijven” te hebben . Het kan een keer nuttig zijn als ik met een volbeladen auto een berg af wil ofzo . Dat extra vermogen speelt natuurlijk ook wel een heel klein beetje mee, want je wil er natuurlijk alles aan doen om te zorgen dat je stil staat als je dat wilt, en als het weinig moeite is… waarom niet immers… slechter gaat ie er zeker niet van remmen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
de schijven van een break achter zijn iets groter van een berline.
maar het het grote verschil zit in de diameter van de zuigers in de remklauw 40 mm voor een break en 30 voor een berline en daarmee remt een break achter veel krachtiger dan een berline.
je moet inderdaad dan draagarmen van een break monteren maar of deze passen in een chassis van een berline daar twijfel ik aan .
bij een break merk je duidelijker dan bij een berline dat de remmen achter “bijten” der is volgens mij veel kans dat de wielen snel zullen blokeren als je iets meer dan normaal remt omdat het gewicht minder is van een berline.
ik heb het zelf meegemaakt dat door zachte remblokken achter bij een break de wielen blokkeerden bij sterk remmen na monteren van de Textar blokken was dit opgelost.
als een schijf verroest is of is geweest (bij de meeste cx’n)is er minder remkracht daarom heb ik op mijn cx’n achter nieuw schijven en middelharde blokken gezet en het verschil is merkelijk beter.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja lijkt me weer een wat uitgebreid projekt, ik begin maar gewoon met wat nieuwe schijfjes en blokken.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ha sans-pareil, ik las nog es het topic door en zag dat je de auto Dinitrol wil laten behandelen. Doe je dat zelf of ga je naar Van Egmond ofzo (in Alphen)? En heb jij ervaring met de Dinitrol behandeling met je andere cx’en?
PS Ik las ook dat je dacht dat ik naar de meeting zou gaan met mijn cx, dat is echter niet het geval wegens verplichtingen elders.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Helaas, weer een CX minder. Da’s jammer. Maar goed, ik ga idd dinitrollen voor het eind van de zomer. Het lijkt idd aardig te werken. Op advies van Van der Laan ga ik er denk ik voor naar Leeuwarden of Groningen of waar die andere dinitrol boer ook lag, want die vonden ze beter dan he tbedrijf in Alphen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Oke, ik heb de dinitrol behandeling in september gepland, ik blijf denk ik toch in de randstad. Friesland is weer zo’n eind. Maar ik bekijk het tegen die tijd wel.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Oh ja, er zitten ongeveer tien lagen dinitrol op mijn Gti. Helaas roest ie toch… vooral de portieren… dus ik denk dat het wel helpt, maar niet alles is.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
geweldige cx sans-pareil!
ik krijg behoorlijk deja-vu als ik dat zie, onze ouwe zwarte CX GTi had ook zo’n interieur (zonder rode biesjes, dat wel)
Wat betreft dat schokkend oppakken vanaf stationair, is het misschien verstandig om naar de motorsteunen te kijken, en werp ook eens een aandachtig blik op de gasklep bediening. Die is d’r bij mij wel eens bij 160km/h afgesprongen, vreemdgenoeg leverde dat instantane versnelling op…bij 190km/h op de A12 heb ik toen maar het contact uitgezet. Met zo’n Turbo is dat natuurlijk nog wat enerverender.
ik krijg hierdoor wel erg veel zin om weer ‘s CX te rijden, misschien over een paar maandjes…maar in de tussentijd houd ik me ook wel bezig.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Bedankt. Gasklep bediening zal ik eens naar gaan kijken. Motorsteunen zijn het denk ik niet, omdat het niet consequent gebeurt. Als hij nog helemaal koud is gaat het prima (daarvoor heeft ie immers een koude start injector_, en als ie helemaal warm is gaat het meestal ook goed… maar halfwarm is ie voornamelijk schokkerig… maar gasklep is misschien wel wat, zal ik eens bekijken.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
kan ook de extra luchtklep zijn of de benzine drukregelaar.
maar nu weet ik niet zeker of een turbo 2 wel een extra luchtklep heeft : deze zit aan de achterzijde van het blok boven het oliefilter.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmm, er was op CX-L ook al iemand die daar iets over mompelde, maar dan in de context van vervangen door een betere. Eens kijken of ik kan achterhalen wat ie bedoelde… die klep ga ik eens even zoeken.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!