Ik heb dit weekend de thermostaat vervangen omdat de rijtemperatuur op de snelweg daalde tot circa 70 a 75, en stationair rond de 80, soms 85. De oude thermostaat was inderdaad kapot, dus dat klopte wel.
Nu de thermostaat (openingstemperatuur 80) is vervangen blijkt dat de temperatuur nog steeds de oude waarden aanhoudt. Nu vroeg ik me af of dat klopt bij een v6, een vriendje van me heeft hetzelfde namelijk.
Wat is jullie specifief v6 (type 1) kv-temperatuur, bij circa 15 graden buitentemperatuur voor de volgende situaties?
- Rijdend in de stad, lage snelheden (bij mij 80)
- rijdend op de snelweg, 120 a 130 (bij mij 70)
- stilstaand, langere tijd (bij mij 80).
Mods, ik wilde het draadje van Par example niet verstoren, vandaar een apart draadje…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ha Frank,
Ik kom op ongeveer dezelfde waarden uit… Dat is wel vrij laag, zeker vergeleken met m’n tct.
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
rijdend op de snelweg, 120 a 130 (
De koelvloeistof die 120 a 130 graden wordt?? Dan is er daar toch wel wat mis. Mijn V6 houdt meestal de temperatuur rond de 90 graden. Bij lang filerijden iets erboven, meestal iets eronder.
Ha Harm,
Denk bij snelheid 120 a 130 dan wordt de kv temp 70 graden…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
XMTurboCT schreef:Ha Harm,
Denk bij snelheid 120 a 130 dan wordt de kv temp 70 graden…
Groet, Arjan
inderdaad….
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Re: Specifieke KV temperatuur van een type 1 v6.
Wat is jullie specifief v6 (type 1) kv-temperatuur, bij circa 15 graden buitentemperatuur voor de volgende situaties?
- Rijdend in de stad, lage snelheden (bij mij 80) 91 C
- rijdend op de snelweg, 120 a 130 (bij mij 70) 89 C
- stilstaand, langere tijd (bij mij 80). 92 C
Re: Specifieke KV temperatuur van een type 1 v6.
Matthijs2006 schreef:Wat is jullie specifief v6 (type 1) kv-temperatuur, bij circa 15 graden buitentemperatuur voor de volgende situaties?
- Rijdend in de stad, lage snelheden (bij mij 80) 91 C
- rijdend op de snelweg, 120 a 130 (bij mij 70) 89 C
- stilstaand, langere tijd (bij mij 80). 92 C
met andere woorden keurig rond je 90….
Hmm.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Maar Matthijs heeft wel een 24 klepper, weet niet of dat uitmaakt?
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Volgens mij is voor de ZPJ en ZPJ4 V6 (12v en dus ook de 24v) de ideale bedrijfstemperatuur rond de 90 C.
Ik herinner me van mijn 12v V6-en dat ze ook altijd rond de 90 C zaten.
OK, nou dan zit die van mij ook te laag. Hoewel… schiet me nu te binnen bij 160-170 voor langere tijd komt ze in de buurt van de 90…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik heb nog niet het genot gehad zo lang te cruisen in de v6.,.. Nog meer ervaringen? Het lijkt me toch vreemd dat de temperaturen zo laag zouden zijn, de thermostaat zou toch moeten zorgen dat de motor op temperatuur kan komen.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Andere ervariingen?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Die oude V6en zijn gewoon niet zo populair
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_129.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
malle pietje schreef:Ik heb nog niet het genot gehad zo lang te cruisen in de v6.,..
Nog meer ervaringen? Het lijkt me toch vreemd dat de temperaturen zo laag zouden zijn, de thermostaat zou toch moeten zorgen dat de motor op temperatuur kan komen.
Aan de temperatuurmeter van de koelvloeistof kan je echt niet aflezen of de motor op temperatuur is. De V6 heeft 7 liter motorolie die er lang over doet om warm te worden. De daadwerkelijke koeling doet de motorolie, die z’n warmte op zijn beurt weer afstaat aan de koelere koelvloeistof. Een goede thermostaat en goed werkende radiator, zorgen ervoor dat de temperatuur van de koelvloeistof, net boven de openingstemperatuur van de thermostaat zit.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Dan nog zou de koelvloeistof dus net boven de 80graden moeten hangen, en dat doet het dus niet.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_129.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
En hou er ook rekening mee, dat het sensortje, bedrading en het metertje niet bepaald nauwkeurig zijn
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002