Vreemd probleem.
Ik loop nog steeds met het geluid te klooien.
Als ik de deur open heb dan hoor ik een duidelijke bas uit de speakers komen.
Maar zodra ik de deur dicht doet dan is de bas weg.
IK heb alles nagekeken zit niets los.
Heeft iemand een idee…. Ik word er gek van, zo`n k.. geluid.
C4 Picasso 1,8i 16v Ambiance 2007
heb je de + en - van je speakers wel goed aan gesloten ? groeten rob
robbedoes50 schreef:heb je de + en - van je speakers wel goed aan gesloten ? groeten rob
Ja dat heb ik geprobeerd.
Het is nogal moeilijk om te zien wat + en - is maar als ik ze omdraait merk ik geen verschil.
En dat mag met het dicht doen van de deur dan toch niets mee te maken hebben.
vreemd kom je toevallig uit de buurt van groningen?
Mogelijk dat bedrading kortsluit en alleen de tweeters hoorbaar zijn of
+ en - verwisselt zijn. Dat neemt bas en stereo effect weg.
Lees dit maar eens: Luidspreker polariteit
Het is erg belangrijk dat de beide luidsprekers van een stereo installatie met dezelfde polariteit aangesloten zijn. Als dat niet het geval is heb je een sterk vertekend ruimtelijk geluidsbeeld, vaak een zwakke basweergave en mogelijk treedt er “luister moeheid” op doordat je oren met een onwerkelijke situatie geconfronteerd worden.
Hoewel er op testplaten vaak signalen staan waarmee je dit kunt controleren is er een eenvoudige en zeer doeltreffende test, die ook zonder tesplaat gaat:
Deze werkt het best als je een mono-signaal hebt, dus zet je tuner op een middengolf station. Schuif de luidsprekers frontaal naar elkaar toe tot op zo’n 5 cm afstand. Als nu de lage tonen weergave geheel verdwijnt is het fout en moet je de aansluitdraden van 1 van de luidsprekers verwisselen. Je zult horen dat de lage tonen dan weer terug zijn.
Hey, Bigpapa,
Vraagje: als je de deur dicht doet is het geluid uit de basspeaker dan helemaal weg of slechts voor een deel? Wat ik me uit eerdere discussies op dit forum kan herinneren, is het feit dat picasso’s nog al eens last hebben van draden die breken bij de deurovergang naar de carosserie toe. Misschien een breuk in de speakerdraad of in de aardlijn?
Grtz, Theo.
tgv schreef:Hey, Bigpapa,
Vraagje: als je de deur dicht doet is het geluid uit de basspeaker dan helemaal weg of slechts voor een deel? Wat ik me uit eerdere discussies op dit forum kan herinneren, is het feit dat picasso’s nog al eens last hebben van draden die breken bij de deurovergang naar de carosserie toe. Misschien een breuk in de speakerdraad of in de aardlijn?
Grtz, Theo.
Dan kan je wel zeggen dat het weg is.
Als ik het moet omschrijven zit er totaal geen diepte is. Je hoort dus middentoon uit de kenwood en de hoge toon uit de tweeters.
robbedoes50 schreef:vreemd kom je toevallig uit de buurt van groningen?
neen uit rotjeknor. Had je me anders ff geholpen…
ruud1944 schreef:Mogelijk dat bedrading kortsluit en alleen de tweeters hoorbaar zijn of
+ en - verwisselt zijn. Dat neemt bas en stereo effect weg.
Ik heb de draden al om gewisseld en ook dan geen verschil….
Het verschil met de draden omgekeerd is niet te horen..