Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Nou was ik agleopen vrijdag onderweg naar heerlen, flink stuk gereden en vrij hard ook. Nu heb ik een keer of 5 a 6 flink moeten remmen mbt auto’s die invoegen waar ik wilde langsblazen. Nu kwam ik bij de laatste keer remmen stil te staan in een filetje, en kwam er behoorlijk wat rook af van de schijven voor. Achter niks te zien, maar nu de vraag. Is dit normaal? Hoe veel moet je kunnen remmen voordat ze zo warm worden dat ze roken, en niet weinig ook?
Remkracht was nog goed, maar heeft dit verband met het ‘trillerige’ remmen bij hoge snelheid? ik merk dat bij hoge snelheid de auto onder remmen licht en snel trilt, je voelt het echter wel door de hele auto heen.
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
trillen kan duiden op kromme remschijven… wat je niet moet doen na hard remmen is je rem ingetrapt houden want dan koelt je schijf niet gelijkmatig en trekt die krom. mijn zx heeft daar ook beetje last van.
En regende het toevallig? dan kan het mischien ook door water komen wat erop valt na veel hard remmen.
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Idd weet dat je de rem niet vast moet houden, denk dat de vorige eigenaar hier wat minder me bekend was. Tis gewoon erg irritant bij remmen p de snelweg.
Enne: geen regen, gewoon droog
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
zo hard gaat een 1400 toch niet ? dat je de schijven aan het roken krijgt ?
Ik kan de weg naar heerlen bijna dromen en zit me af te vragen waar je dan constant in de ankers moet…
misschien lekkende remzuiger(s) waarbij een minuskule hoeveelheid remolie op de warme ( hete ) schijven komt?
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Een 1.4i kan hard zat, als je dan een paar keer achter elkaar flink in de ankers moet, dan is alles mogelijk.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Het zijn niet de schijven die roken, maar de remblokken. Als je meerdere keren vanaf hoge snelheid (160+) terug naar 100 remt (of in het algemeen veel en hard remt in een korte periode) dan kan dat gebeuren.
Echt kromme remschijven merk je ook als ze niet heet zijn.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
heb wel echt hete remmen gehad bij mij ax trs maar die wou toen niet zo goed meer remmen voor een tijdje… toen ze weer gekoeld waren remde die weer netjes zoals het moest…. alleen de trommels deden nog mee toen…
Mijn Berlingo 1.4 rij ik soms ook dat de remmen heet staan ops: , kan dus best geloven dat het met een ZX kan.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
kan ook zijn dat de remblokken continu aanlopen door vastzittende remzuigers, maar dan loopt ie altijd wel warm.
mpostma schreef:kan ook zijn dat de remblokken continu aanlopen door vastzittende remzuigers, maar dan loopt ie altijd wel warm.
dat zou kunnen maar dan ben je je remkracht kwijt. Door de hitte gaan de remblokken dan naar de jachtvelden en is de remwerking vrij laag.
gompy58 schreef:mpostma schreef:kan ook zijn dat de remblokken continu aanlopen door vastzittende remzuigers, maar dan loopt ie altijd wel warm.
dat zou kunnen maar dan ben je je remkracht kwijt. Door de hitte gaan de remblokken dan naar de jachtvelden en is de remwerking vrij laag.
Dat ligt er een beetje aan in welke mate.