Ik heb vorig jaar van McDean een extra middenplaatje gekregen omdat ik mijn telefoon op m’n stuur wilde monteren. Ik had ‘m nog beloofd om daar wat plaatjes van te maken, maar dat was er nog wat bij ingeschoten ops:
Maareh, niet getreurd, vlak voor de verkoop van de auto heb ik nog snel een paar foto’s gemaakt:
Het werkte eigenlijk best goed. Als ik gebeld werd, drukte ik twee maal op het knopje voor opnemen. Dan stond de telefoon op de luidsprekerstand. Niet geschikt om lange gesprekken te voeren, maar dat moet je tijdens het rijden ook niet willen. Ook binnenkomende sms-jes kon ik met een snelle blik even bekijken. Alleen het kabeltje is bij vol insturen (in- of uitparkeren) wel eens klem komen te zitten onder het stuur. Daar had nog eens een keer een hosje om moeten komen om dat te voorkomen.
En als er iemand anders met de auto moest rijden, klikte ik gewoon het originele plaatje er weer in (heb ik dus ook bij de verkoop gedaan). Kortom, ik heb er ruim een jaar lang nog een hoop plezier van gehad. Nou moet ik alleen nog wat verzinnen om bij m’n Peugeot zo’n zelfde constructie te maken…
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
BX stuur er in?
Poekoek schreef:BX stuur er in?
Ach ja ! Stom ! Moet ik alleen ff mijn stuur trugkopen
Het peugeotplaatje midden op het stuur spiegelt trouwens. Heel fijn als je ‘s nachts steeds het geflikker van de straatlantarens weerspiegeld hebt in je stuur…. Goede reden om bij de Peugeot eenzelfde constructie te fabrieken: Sla ik twee vliegen in één klap
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Soms is het zo simpel Persoonlijk vind ik het trouwens een vrij vreemde constructie, dan liever even stoppen om te bellen of een nette carkit inbouwen.
Een nette carkit belt zoveel relaxter
In de gti moet ik het ook nog doen met de handsfreestand van de telefoon. Maar in de deauville heb ik een parrot CK3100 carkit, en die was z’n 100 euro wel waard. Fatsoenlijke geluidskwaliteit, en bediening is ook ok. Via de handsfreestand van het toestel bellen kost mij (veel) meer aandacht, dan bellen via de carkit (en trouwens, BT heafsets zijn bij mijn werkgever ook nog maar 2 tientjes)
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
leuk om het plaatje terug te zien
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Mighel schreef:Een nette carkit belt zoveel relaxter
Ah ja, maar ik wil ook helemaal niet relaxt bellen ‘t was ook alleen bedoeld voor ‘noodgevallen’. En ik moet zeggen, de geluidskwaliteit viel mij niet tegen. Waarschijnlijk ook doordat de telefoon recht voor je zit, en een stuk dichterbij dan op een dashboard.
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
volgens mij is dat ook niet zo veilig als je een ongeluk hebt telefoonafdruk in je hoofd haha
oke oke niet dat een bx nouw zo een veilige auto is verder maar toch! ik zou hem gewoon op het dashmonteren persoonlijk. denk dat ik gek zou worden dat mijn telefoon steeds rondjes gaat draaien als ik stuur…
Status Quo schreef:volgens mij is dat ook niet zo veilig als je een ongeluk hebt telefoonafdruk in je hoofd haha
Juist wèl veilig ! Kun je na de crash met je neus nog 112 intoetsen !
Met een airbag in je stuur wordt het nòg praktischer ! Die lanceert tijdens de crash de telefoon alvast op je af. Kun je de hulpdiendsten al bellen nog vóór je tot stilstand bent gekomen !
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Poekoek schreef:Soms is het zo simpel Persoonlijk vind ik het trouwens een vrij vreemde constructie, dan liever even stoppen om te bellen of een nette carkit inbouwen.
Idd ziet er niet uit man!
Wilan schreef:
Ah ja, maar ik wil ook helemaal niet relaxt bellen ‘t was ook alleen bedoeld voor ‘noodgevallen’. En ik moet zeggen, de geluidskwaliteit viel mij niet tegen. Waarschijnlijk ook doordat de telefoon recht voor je zit, en een stuk dichterbij dan op een dashboard.
Voor dat noodgeval kan je toch ook gewoon die telefoon tegen je oor houden, of elastiek om je hoofd doen met telefoon ertussen?