Ik ga mee met Gomp,
Liefst ga ik door tot ie weer veert zoals hij het zou moeten doen echter op dit moment kon ik dat na 3 uur werken, niet voor elkaar krijgen.
Dan heb je de keus of betonpoten voor waardoor volgens mij de wiellagers ieder keer een dreun krijgen bij iedere hobbel of dat de poten door mijn voorklep komen, of wat we toen maar gedaan hebben een helaas tijdelijke oplossing non-hydro bollen op de poten.
Dan veer je tenminste maar ja niet stugger in de bochten dus koets helt wel en dat is jammer kortom er moet nog veel gebeuren, maar origineel moet ie worden.
greetz,
JayJay
Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.
Malle Pietje,
Error Code 26 is de rock&roll; sensor!
In het frans gevonden en in het duits gevonden dus neem ik aan dat ie klopt.
JayJay
Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.
Ben nog iets vergeten te vragen aan jullie!
Toen ik onder de auto kon kijken, viel me op dat die solonoïde op het ventiel, los zit klopt dat? Je kan hem gewoon draaien om zijn as en ietsje vooruit en achteruit schuiven.
En dat lijkt me raar, want dat zou kunnen betekenen dat als er vuil opgebouwd wordt en zo te zien gebeurt dat flink dat de spoel dus ietsje naar achteren schuift waardoor het pinnentje in het hydra gebeuren net niet hard genoeg aangetrokken zou kunnen worden of/en daardoor eerder weer terug valt op de dicht positie.
Wat mij niet wenselijk lijkt, en wat er bij mij denk ik ook gebeurt want na contact schoonmaken klappert het relais duidelijker maar het klappert wel.
Maar klopt het dat die niet vast zit, en klopt het dat de weerstand over de spoel zo’n 4,9 Ohm is?
greetz,
JayJay
Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.
JayJay schreef:Malle Pietje,
Error Code 26 is de rock&roll; sensor!
In het frans gevonden en in het duits gevonden dus neem ik aan dat ie klopt.JayJay
Check even bij het zelfuitlezen draadje op pagina 1, ligt aan de computer die je uitleest.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Even iets anders en ik weet niet of ik moet juichen of huilen.
Dit topic begon met Sc/Mac bollen en daar kom ik even op terug.
Vorige week is door Martin van Chyparse definitief vastgesteld dat ik deze antiinzakbol niet heb ook al heb ik een 1995 TCT.
Echter na de nieuwe bollenregen die mijn XM daar kreeg, staat hij/zij nu vrolijk dagen achtereen gewoon hoog te staan zonder inzak, maar tevens zonder anti-inzakbol.
Is dat ok of is dit twijfelachtig en moet ik gaan vrezen voor mijn veerpoten, of de hoogteregelaars, blijkbaar blijft er flink druk op het systeem staan nadat de motor is uitgezet. Of zijn mijn retourleidingen zo verstopt dat ik geen retour heb?
greetz,
JayJay
Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.
ik kan me nauwelijks voorstellen dat je leidingen zo dicht zitten dat je geen retour hebt.
Vermoedelijk ploft er dan wel ergens een leiding doordat de druk te ver oploopt.
heb je dan ECHT totaal geen vering meer?
Hallo Gompy,
Nee dat was bij wijze van spreken omdat de XM nu na 3 dagen stilstand nog steeds hoog staat, en dat terwijl we hadden geconstateerd dat er geen anti-inzakbol op zit. Dus dit is om mijn verbazing weer te geven en/of mijn vrezen dat dit niet kan en dat ik dan zoek wat er zoal mis zou kunnen zijn.
Maar de bolletjes zijn weer hard, en hij veert niet als een XM daarvoor moet ik naar de elektronica kijken, hij veert nu meer als een BX, maar iets te slap in de bochten waardoor je niet te hard moet gaan.
En mijn ideaal is om naar een originele XM toe te werken vandaar ook mijn vele vragen op het forum.
greetz,
JayJay
Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4562.jpg)
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Heb je al eens flink met de hoogteregelaar gespeeld? (Gymmen)
Dat wil nog wel eens helpen bij het ontluchten.
Bij het om hoog komen ff de toeren op 1500 houden tot ze boven is, ff wachten en dan weer laten zakken op zwaartekracht, herhaal dit 4 tot 6 keer, spoel het hele systeem ook maar een keertje.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “