Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik las een handige tip in het Xm clubblad.
Misschien wisten jullie al dat je de startblokkering kunt uitschakelen door met draaiende motor de kabel los te trekken.
Maar dan ben je die relatieve veiligheid kwijt.
Ook kun je de startblokkering 1 minuut een koffiepauze geven door een bepaalde instelling te doen met je codeknopjes.
Als je dan met je sleutelknopje je portieren opent heb je 1 minuut de tijd om de motor te starten.
Wacht je te lang dan kun je alsnog je code intoetsen
Wat ik niet wist en vermeld stond in het blad was dat je ook je sleutel in je contact kunt steken en doordraaien tot net voor het starten, dus contact aan.
Druk nu op het knopje van je sleutel en voilà, het groene lampje brand en starten maar.
Ik heb het geprobeerd en het werkt.
Helaas werkt bij mij de startblokkering niet meer, anders had ik het zeker even geprobeerd!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Hey dat zou geweldig zijn, dank voor de tip ga het vanavond meteen uittesten.
Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.
Wel typisch oveirgens dat je de sleutel moet drukken, die doet normaal gesproken niets als je niet exact mikt op de kiekert…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
O shoot Malle Pietje je hebt gelijk, dit geldt natuurlijk alleen voor de nieuwere modellen die met RF werken en niet met IR.
Jammer Jammer en nog eens jammer was een pracht truck geweest.
Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.
Staat ook in je XM instructie boekje trouwens
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
!
Matthijs309 schreef:Staat ook in je XM instructie boekje trouwens
Zie ik nergens staan…. Wel van de minuut, maar deze met de sleutel op de kontaktstand zie ik niet.
Bedankt voor de tip Ries, die ga ik nog vaak gebruiken!
Zal wel ff kijken of ik het kan vinden, dan scan ik het in;)
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
JayJay schreef:O shoot Malle Pietje je hebt gelijk, dit geldt natuurlijk alleen voor de nieuwere modellen die met RF werken en niet met IR.
Jammer Jammer en nog eens jammer was een pracht truck geweest.
Ja, alleen voor de serie 2 met radiogolfjes.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Re: !
par eXeMple! schreef:Bedankt voor de tip Ries, die ga ik nog vaak gebruiken!
Ik ook, maar waarom dit niet in het instructieboekje staat?
Maar naar 309’s scan ben ik errug benieuwd.
Is het mogelijk om de IR opener te vervangen door een RF.
Is er iemand die dat ooit gedaan heeft?
greetz,
JayJay
Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.
Dat hoort in een ander topic
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
JayJay schreef:Is het mogelijk om de IR opener te vervangen door een RF.
Is er iemand die dat ooit gedaan heeft?
Been there, past niet. Bij m’n TCT ontbrak de juiste stekker in de draadboom. In de latere modellen is dat dus net anders.
Was trouwens een originele RF uit een 97-er TCT
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Ik heb foto’s gemaakt van de paginas bij gebrek aan scanner ,zal het morgen ff online zetten
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Re: NOOIT meer je code intoetsen.
Ries schreef:Ook kun je de startblokkering 1 minuut een koffiepauze geven door een bepaalde instelling te doen met je codeknopjes.
Als je dan met je sleutelknopje je portieren opent heb je 1 minuut de tijd om de motor te starten.Wacht je te lang dan kun je alsnog je code intoetsen
Dat is ook wat. Als ‘t wat koud is, ben ik die minuut al kwijt aan het 2x voorverwarmen :p