1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Specifieke KV temperatuur van een type 1 v6.
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 06 april 2008 07:50 PM

Ik heb dit weekend de thermostaat vervangen omdat de rijtemperatuur op de snelweg daalde tot circa 70 a 75, en stationair rond de 80, soms 85. De oude thermostaat was inderdaad kapot, dus dat klopte wel.

Nu de thermostaat (openingstemperatuur 80) is vervangen blijkt dat de temperatuur nog steeds de oude waarden aanhoudt. Nu vroeg ik me af of dat klopt bij een v6, een vriendje van me heeft hetzelfde namelijk.

Wat is jullie specifief v6 (type 1) kv-temperatuur, bij circa 15 graden buitentemperatuur voor de volgende situaties?
- Rijdend in de stad, lage snelheden (bij mij 80)
- rijdend op de snelweg, 120 a 130 (bij mij 70)
- stilstaand, langere tijd (bij mij 80).

Mods, ik wilde het draadje van Par example niet verstoren, vandaar een apart draadje…

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 06 april 2008 09:55 PM
  [ # 1 ]

Ha Frank,

Ik kom op ongeveer dezelfde waarden uit… Dat is wel vrij laag, zeker vergeleken met m’n tct.

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 06 april 2008 10:13 PM
  [ # 2 ]

rijdend op de snelweg, 120 a 130 (

De koelvloeistof die 120 a 130 graden wordt?? Dan is er daar toch wel wat mis. Mijn V6 houdt meestal de temperatuur rond de 90 graden. Bij lang filerijden iets erboven, meestal iets eronder.

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 06 april 2008 10:16 PM
  [ # 3 ]

Ha Harm,

Denk bij snelheid 120 a 130 dan wordt de kv temp 70 graden…

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 06 april 2008 11:20 PM
  [ # 4 ]
XMTurboCT schreef:

Ha Harm,

Denk bij snelheid 120 a 130 dan wordt de kv temp 70 graden…

Groet, Arjan

Laughing inderdaad…. Wink

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 06 april 2008 11:24 PM
  [ # 5 ]

Re: Specifieke KV temperatuur van een type 1 v6.

Wat is jullie specifief v6 (type 1) kv-temperatuur, bij circa 15 graden buitentemperatuur voor de volgende situaties?
- Rijdend in de stad, lage snelheden (bij mij 80)  91 C
- rijdend op de snelweg, 120 a 130 (bij mij 70)    89 C
- stilstaand, langere tijd (bij mij 80).              92 C

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 06 april 2008 11:25 PM
  [ # 6 ]

Re: Specifieke KV temperatuur van een type 1 v6.

Matthijs2006 schreef:

Wat is jullie specifief v6 (type 1) kv-temperatuur, bij circa 15 graden buitentemperatuur voor de volgende situaties?
- Rijdend in de stad, lage snelheden (bij mij 80)  91 C
- rijdend op de snelweg, 120 a 130 (bij mij 70)    89 C
- stilstaand, langere tijd (bij mij 80).              92 C

met andere woorden keurig rond je 90….

Hmm.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 06 april 2008 11:36 PM
  [ # 7 ]

Maar Matthijs heeft wel een 24 klepper, weet niet of dat uitmaakt?

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 06 april 2008 11:52 PM
  [ # 8 ]

Volgens mij is voor de ZPJ en ZPJ4 V6 (12v en dus ook de 24v) de ideale bedrijfstemperatuur rond de 90 C.
Ik herinner me van mijn 12v V6-en dat ze ook altijd rond de 90 C zaten.

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 06 april 2008 11:55 PM
  [ # 9 ]

OK, nou dan zit die van mij ook te laag. Hoewel… schiet me nu te binnen bij 160-170 voor langere tijd komt ze in de buurt van de 90…

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 07 april 2008 01:32 AM
  [ # 10 ]

Ik heb nog niet het genot gehad zo lang te cruisen in de v6.,.. Crying or Very sad Nog meer ervaringen? Het lijkt me toch vreemd dat de temperaturen zo laag zouden zijn, de thermostaat zou toch moeten zorgen dat de motor op temperatuur kan komen.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 08 april 2008 04:19 PM
  [ # 11 ]

Andere ervariingen?

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 08 april 2008 10:22 PM
  [ # 12 ]

Die oude V6en zijn gewoon niet zo populair Laughing

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 08 april 2008 11:24 PM
  [ # 13 ]
malle pietje schreef:

Ik heb nog niet het genot gehad zo lang te cruisen in de v6.,.. Crying or Very sad Nog meer ervaringen? Het lijkt me toch vreemd dat de temperaturen zo laag zouden zijn, de thermostaat zou toch moeten zorgen dat de motor op temperatuur kan komen.

Aan de temperatuurmeter van de koelvloeistof kan je echt niet aflezen of de motor op temperatuur is. De V6 heeft 7 liter motorolie die er lang over doet om warm te worden. De daadwerkelijke koeling doet de motorolie, die z’n warmte op zijn beurt weer afstaat aan de koelere koelvloeistof. Een goede thermostaat en goed werkende radiator, zorgen ervoor dat de temperatuur van de koelvloeistof, net boven de openingstemperatuur van de thermostaat zit.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 08 april 2008 11:34 PM
  [ # 14 ]

Dan nog zou de koelvloeistof dus net boven de 80graden moeten hangen, en dat doet het dus niet.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 08 april 2008 11:35 PM
  [ # 15 ]

En hou er ook rekening mee, dat het sensortje, bedrading en het metertje niet bepaald nauwkeurig zijn

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook