Achterraam
saparoea
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27

Gepost: 22 maart 2005 06:45 PM

Sinds afgelopen weekend is mijn achterraam-kabel gebroken. Het raam aan de bijrijders kant ter hoogte van de achterbank gaat niet meer om hoog als je aan de slinger draait, de kabel is gebroken Sad

Ik heb het even bekeken en het lijkt mij dat je niet heel veel werk is, heeft iemand hier ervaring mee of moet het hele slinger-mechanisme eruit??

Citroen, c’est la vie

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 maart 2005 07:46 PM
  [ # 1 ]

Re: Achterraam

saparoea schreef:

Sinds afgelopen weekend is mijn achterraam-kabel gebroken. Het raam aan de bijrijders kant ter hoogte van de achterbank gaat niet meer om hoog als je aan de slinger draait, de kabel is gebroken Sad

Ik heb het even bekeken en het lijkt mij dat je niet heel veel werk is, heeft iemand hier ervaring mee of moet het hele slinger-mechanisme eruit??

Die kabel is vrij dik, het lijkt me sterk dat deze gebroken is ConfusedShocked
Wellicht is het raam gewoon uit de rail/raamgeleide stift gelopen en dan kun je de boel ook niet meer omhoog slingeren. Ik heb het ook eens gehad bij het voorportier van mijn ZX en die van Weefje, je zou bijna spreken van een zwak punt. Confused

Het deurpaneel moet er wel uit en dan is het een kwestie van even kijken, een moeilijk klusje is het niet, wel is het aanbevolen om een extra paar handen te vragen voor hulp.

Ik heb enige ervaring met dit soort klusjes, mocht je hulp nodig hebben? mail/bel maar ik pendel regelmatig op en neer naar Den Haag, mijn nr. staat in de hulptroepenlijst.

Profiel  

saparoea
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27

Gepost: 23 maart 2005 01:53 AM
  [ # 2 ]

bedankt voor het aanbod, moet zelf nog een keer kijken en moet nog ergens een gat vinden in mijn agenda.

Wat betreft de kabel…....als ik het goed gezien heb komen er twee kabels op de slinger uit, eentje boven en een onder, de bovenste zit nog netjes vast (deze houdt dan ook nog mijn raam omhoog zodat hij niet naar beneden zakt) en de onderste hangt volledig los. Ik denk zelf dat ik een nieuwe kabel moet halen en die er in zetten.

Zodra het gestopt is met regenen en de zon weer schijnt ga ik er aan beginnen, muziekje erbij en genieten maar Smile

Citroen, c’est la vie

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 maart 2005 03:34 AM
  [ # 3 ]

In het Haynes boek kun je info vinden hoe de boel inelkaar zit.
Het staat in hoofdstuk 11, Bodyworks and Fittings.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook