eXaMple schreef:ach ja.. ik wist het godzijdank niet vantevoren want dan had ik nooit zoveel poen uitgegeven aan de aanschaf. Maar dat slangetje was geloof ik 16 euro nog iets ex btw.
16 euries? das prima te doen maar slangetje? we hebben het toch over die dikke vette helemaal vooraan vlakbij de radiator ?
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
neeeen die retourslang van de vering.
Die koelslang van de radiateur is aanzienlijk duurder!
eXaMple schreef:neeeen die retourslang van de vering.
Die koelslang van de radiateur is aanzienlijk duurder!
oh maar ik bedoel ook niet een radiator slang hoor.
ik bedoel een dikke slang die vrijwel direct in een boog omhoog gaat. ik denk idd dat het de retour slang is.
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 17-01-2008
- XM Break Comfort 2.0i
DeusXMachina schreef:TCT tijger schreef:...
In dit onderwerp kan je aangeven wat je hebt laten repareren / vervangen aan je XM en evt. de kosten erbij zodat de andere XM rijders een beetje kunnen zien wat hun te wachten staat, ...
Hallo mensen
Dit is mijn kostenplaatje over een periode van 2 jaar die ik wel met jullie wil delen van mijn XM 2.0i Break Comfort uit ‘92.*Aankoop incl. APK - €950,-
*Nieuwe accu gekocht bij Brezan - €75
*Grote beurt bij specialist - €183
*Reparaties erbij gekomen na beurt
achterremmen ontlucht, voorremschijven+blokken vervangen, ashoes LV
Gelijk ook D-riem en V-snaren vervangen - € 585*XM lekt LHM, snel naar de lokale dealergarage. wat blijkt…
Retourslangetje verpulverd en gescheurd - € 295*LHM verversen en veerbollen laten testen bij Chyparse - €47,50
Monteur lachte toen hij mijn XM zag, wat blijkt nou
zijn vrouw was de vorige eigenaar geweest! wat is de wereld klein*10.000km beurt bij specialist - €98
*Dynamo overleden en laadt niet meer
Na starthulpje door de wegenwacht
naar een garage in Abbenes laten vervangen - €196*APK bij dealer + de nodige reparaties:
(handremkabel, stuurkogel, klein materiaal) - €387Er waren idd een paar uitschieters waar ik niet blij mee was
XM telt nu 308.000 km en zij brengt mij nog altijd thuis… :wink
Nog een vraagje van mijn kant:
mijn XM Break telt nu ongeveer 309.200 km. Mijn laatste beurt was gedaan bij 302.000km. Nu zie ik dat mijn oliepeil (peilstok en dashb.meter) onder min. staat. Is dit een goed teken?
"Replacing the CX in 1990, the XM offers unparalleled comfort.
Car and Driver U.S. called it the most comfortable long distance road car they’d ever driven…."
USA roadtest XM - http://youtube.com/watch?v=7p4331dVQj8
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Goed is het woord niet
Je zal wellicht wat olie verstoken. Let wel op me die meter op het dashboard, die liegt al eens.
Vul gewoon wat olie bij, binnenkort moet je toch een onderhoudje doen. En wat olie verstoken met zoveel km’s op de klok is geen ramp of schande eh
PS: Goeie nickname man
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 17-01-2008
- XM Break Comfort 2.0i
citroenzot schreef:Goed is het woord niet
Je zal wellicht wat olie verstoken. Let wel op me die meter op het dashboard, die liegt al eens.Vul gewoon wat olie bij, binnenkort moet je toch een onderhoudje doen. En wat olie verstoken met zoveel km’s op de klok is geen ramp of schande eh
PS: Goeie nickname man
hehe, dankje.
ik zit altijd wel met een vraagteken in mijn hoofd als ik hem elke keer start en dat oplichtende metertje komt niet boven de min. uit. Juist dat ik gewend was dat hij meteen omhoog schiet, zeker na mijn laatste beurt.
maar ja, ze gaat idd nog een grote beurt tegemoet. misschien dat er dan wel iets aan t licht komt. iets met de kleppen misschien? ik heb hier nog gelezen dat de klepseals weleens lekken of zo?
"Replacing the CX in 1990, the XM offers unparalleled comfort.
Car and Driver U.S. called it the most comfortable long distance road car they’d ever driven…."
USA roadtest XM - http://youtube.com/watch?v=7p4331dVQj8
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
In een xm lekt zoveel
Je kan je olieverbruik best wat id gaten houden. Als je je hele reservoir opsoupeert tussen 2 oliewissels door, zou ik misschien toch es wat mogelijke oorzaken beginnen zoeken..
Klepdichtingen heb ik nog niet meegemaakt. Zit nog maar aan ongeveer de helft van jouw km’s
eXaMple schreef:Komt ie:
4 Gloeiers
bijbehorende ringetjes e.d
4 Verstuivers
1 retourslang
olie en lhm
Zwikkie man uren
1185 euro.
Dat zwikkie uren moet wel aanzienlijk geweest zijn, want qua onderdelen houd mijn telling wel op bij €500 en dat is dan behoorlijk aan de prijs. Als ze 6 tientjes per uur vragen, dan zijn ze 11 uur bezig geweest…. zelf ik als hobbyist kan dit in de helft van die tijd….
Animal triste post coitum
Ik denk dat dat iets te kort door de bocht is Serge…
Als je eenmaal weet wat het is kan het vrij snel gedaan worden. Als je echter eerst moet zoeken…
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Het is een boel centen en uren inderdaad. maar het was veel zoekwerk.
Ach als je dingen niet zelf doet/kunt moet je op de financiele blaartjes zitten.
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Stadslicht (was er uit gewaaid met de storm onlangs) : 25€
Nu C5 tijger…
Bij de aankoop van mijn V6 ambiance kreeg ik ook een stapeltje nota’s mee vanaf 1999 tot 2006… Wel even slikken:
januar/februari 1999:
Remschijven, blokken, 2 nieuwe banden: NLG 2155
november 2000:
kleine beurt: NLG 185
december 2001:
waterpomp, thermostaat, motorsteun, cilinderkopppakking, distributieketting, multiriemen, V riem, uitlaatpijp, koppeling, waterslang, motor in- en uitbouwen: NLG 8.400
mei 2002:
kleine beurt: Eur 121
juli 2002:
APK en HD pomp: Eur 1100
augustus 2002:
slang hydraulisch systeem: Eur 370
september 2002:
raammechanisme en deurrubber: Eur 364
november 2002:
nieuwe koplamp: Eur 116
april 2003:
kleine beurt, stuurkogel: Eur 205
december 2003:
veerbolsteun (?), remblokken, uitlaat compleet: Eur 1604
juli 2004:
kleine beurt: Eur 241
december 2004:
ruildynamo: Eur 322
juli 2005:
remblokken achter, koffersteunen: Eur 706
augustus 2005:
portierslot: Eur 209
juli 2006:
diversen: Eur 298
augustus 2006:
achterbrug (as), grote beurt: Eur 2130
Effe snel gerekend ruim 11.000 euro…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
nou, het kan aan mij liggen maar ik denk dat er maar 1 persoon beter is geworden van jou lijstje en das de dealer…
wat een tarieven man! bij de beesten af gewoon…
Dat kun je wel zeggen… Ga binnenkort nog ns zo’n lijstje maken voor m’n break. Hoop wel dat dat wat minder is!
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
eXaMple schreef:Het is een boel centen en uren inderdaad. maar het was veel zoekwerk.
Ach als je dingen niet zelf doet/kunt moet je op de financiele blaartjes zitten.
Ok, dat verklaard iets, maar ik blijf het een hoop geld vinden voor hetgeen gedaan is. Dit valt echter volledig in het niet bij dat lijstje van XMTurboCT
Animal triste post coitum