2 van de 12
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Zou dit wat kunnen zijn??
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 april 2008 07:56 PM
  [ # 16 ]

15000 is wel heel erg duur…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 07 april 2008 09:03 PM
  [ # 17 ]

hahhah vindt je dat spreek dan maar eens met walter we kennen een garage die veel reclame maakt hier in vlaanderen en voor een revisie vragen ze tussen de 16500 en de 21.000 euro als het tegenzit….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 april 2008 11:36 PM
  [ # 18 ]

Nou, ik kan je vertellen dat een beetje motorrevisie met randgebeuren écht zomaar 10.000 euro kan kosten.

Tel maar mee: motor netjes uitbouwen 1 dag
Motor uit elkaar halen, en diagnose stellen: ook 1 dag.

Revisiewerk met alles nieuw ( zuigers, nokkenassen, krukas slijpen, cilinders boren, cilinderkoppen van nieuwe zittingen, kleppen en gelijders voorzien) tussen de 7 a 8000 euro….

Motor opbouwen, 1.5 a 2 dagen

Motor inbouwen, alles afstellen, enz… 2 dagen…

Totaal dus zo’n 40 a 50 uur aan werk, voor laten we zeggen 50 euro per uur? 2000-2500 euro…

En dan nog een koppelingset, remschijfjes, blokken, kleine troep etc etc… whistle

En dan komt er nog effe lekker 19% BTW bij…..

Dus die 15000 van Bxsport kan je zomaar kwijt zijn als je je SM bij een specialist neerzet voor wat werk aan het blokkie Shocked

Ga je nu eens zelf in en uitbouwen, dan verdien je dus snel een dikke 2500 euro! Cool

Revisie van het blok door een amateur is niet aan te bevelen…. en een revisiebedrijf wat nooit eerder een sm blok heeft gedaan kan een hoop fout doen… Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 april 2008 11:39 PM
  [ # 19 ]

effe een overzichtje van een sm motor..


Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 09 april 2008 01:04 AM
  [ # 20 ]

Maar ja voor 10 a 15.000 eu. heb je wel de komende 10 a 15 jaar weer heel veel fun met je nieuwe motor. Als het je dat niet waard is moet je geen SM nemen. Toch?  Mooie dingen kosten nou eenmaal veel centen.

Trouwens wel een mooi plaatje van een motor in losse delen.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 april 2008 01:29 AM
  [ # 21 ]

Ik heb ondertussen wat foto’s binnengekregen.





ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 april 2008 01:34 AM
  [ # 22 ]
jantje1948 schreef:

Ik heb ondertussen wat foto’s binnengekregen.





Ik zie in ieder geval een gare luminition onsteking, originele en dus levensgevaarlijke oliekoelerslangen, geen airco, en oude brandstofslangen. Dan ga ik toch twijfelen aan de wijze waarop er onderhoud is gepleegd… Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 09 april 2008 02:03 AM
  [ # 23 ]
jantje1948 schreef:

Ik heb ondertussen wat foto’s binnengekregen.





Zoals jullie Nederlanders zo mooi verwoorden : hier al stevig wat aan gebeund .....

Voor 1000 eurotjes wil ik die wel als donor gaan ophalen.

Als er al een brandblusser klaarligt onder de motorkap , de luchtclaxon op de plaats van de airco staan ........

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 april 2008 02:35 AM
  [ # 24 ]

Dit was de mail die ik vandag kreeg.

Jan.
je vous ai donc envoyé qq photos que j’ai rapidement prises ce matin,et je ne sais si elle vous satisfairons
Il faut savoir “dear friend"que je ne suis pas le propriétaire de ce “superbe vaisseaux”.
Il appartient a un ami qui posséde des voitures anciennes rares et magnifiques.
Ce sympathique personnage m’aide pour la restauration de mes objets anciens (scooter LAMBRETTA, moto MZ, PEUGEOT 203 etc..).
En échange je m’occupe de qq taches administratives qu’il n’a ni le temps ni le gout de faire.
En particulier la vente de cette SM.
Ce que je sais de cette voiture est qu’avant d’etre remisée au fond du garage, plusieurs années elle a été trés belle,faisait réguliérement des sorties ;le moteur avait été entiérement restauré les pieces chromées (dossier photo papier a votre disposition).
En fait,elle ne passionne pas mon ami attiré par des voitures plus anciennes,et il cherche a s’en débarrasser pour avoir de la place dans son garage.
Ce qui signifie tout a fait entre nous que son prix serait négociable.
Si le modéle vous interresse et que vous vous désirez poursuivre,,je vous donnerais les coordonnées téléphoniques de mon ami.
Il faut savoir que réfractaire a tout ce qui est postérieur a 1975,il n’a pas internet et ne pourra vous répondre que directement par téléphone.
Il sera capable d’apporter des réponses précises a vos questions.
Je ne suis qu’un intermédiaire ;gratuit bien sur !
Trés amicalement.
Franck.


De moeite waard om een reis naar Parijs voor te ondernemen?
Zaken als ontsteking, olieslangen enz. had ik al ingecalculeerd te vervangen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 09 april 2008 12:10 PM
  [ # 25 ]

Ik ben geen SM kenner, maar die foto’s word ik niet vrolijk van… Zoek nog even door zou ik zeggen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 april 2008 12:21 PM
  [ # 26 ]

Ik vind het allemaal heel vaag. Die auto ziet er op de foto’s niet bepaald fijn uit, het verhaal van de verkoper ( of intermediar van de verkoper Confused ) is ook al zo vaag… Motor gerestaureerd met verchroomde onderdelen? Waar dan? Waar is de factuur? Nieuwe kleppen? Nieuwe kettingen? Nieuwe oliepomp-as? Hmmm… ik betwijfel het!

Dus, een ritje naar Parijs? Nou, nee zou ik zeggen.

Zoek nou verder en koop meteen een frisse wagen. Op lange termijn zijn die écht een stuk goedkoper én zul je daar meer plezier van hebben!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 april 2008 12:45 PM
  [ # 28 ]
beerpeet schreef:

Zoiets?


http://www.leboncoin.fr/vi/13282395.htm?ca=12_s

http://www.leboncoin.fr/vi/10079755.htm?ca=12_s

Deze twee lijken er al meer op! Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 09 april 2008 01:12 PM
  [ # 29 ]

ja dat lijkt me ook al wel meer iets dat betrouwbaar is… al moet voor alle zekerheid ook bij die auto’s het motortje er eens uit om alles modern te laten steken… maar dan heb je tenminste al een mooie kas.

Om die sm van jouw op te maken….+ motor zit je gemakkelijk over de 23.000 euro hoor..

die gouden sm injectie van 73 geeft dit als uitleg

Album: SM 1973

18 images
Voir l’album

Aspect général :

Intérieur en cuir fauve impeccable, climatisation, toutes les moquettes intérieur et de coffre ont été changées. Vitres teintées. Changement des joints de caisse. Peinture neuve dorée métallisée. Tableau de bord et console en ronce de noyer. Rétroviseur droit. Radio d’origine, manuels d’entretien et d’utilisation d’origine, même propriétaire depuis 1989.

Contrôle technique OK, vierge de tout commentaire, effectué le 29 mars 2008.

Mécanique :

Moteur 100 000 km fiabilisé : changement des soupapes sodium par des soupapes acier plus résistantes, changement des patins tendeurs de chaînes de distribution par des patins plus grands et des chaînes (plus solides que celles d’origine), durits radiateur d’huile neuves, changement de tous les joints moteur, nouvel allumage électronique. Embrayage neuf. Elle est équipée pour le sans plomb.

Electricité :

Alternateur reconditionné. Modification du système de refroidissement du moteur : ventilation à 2 vitesses, soufflée au lieu d’être aspirée. Faisceau électrique : entièrement recablé et réorganisé, avec connecteurs à cosses soudées, platine fusibles et relais déplacée pour être plus accessible.

Divers :

Pneus Michelin XWX neufs.  4 sorties échappements inox. Sphères et accumulateur de freins neufs. Non fumeur.

Prix : 23 000 € ferme

lijkt me veel intressanter…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 09 april 2008 01:32 PM
  [ # 30 ]
Profiel  
 
 
2 van de 12
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook