![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5193.jpg)
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Derstraks STOP-lamp aan. LHM te laag, waarna wat dreigementen volgden en uiteindelijk “Let op - Remdruk”.
Op tijd van 5 minuutjes (net nog thuis gesukkeld..) alle LHM verdwenen. Xm op z’n poep, zonde..
‘t was al donker en ‘t weer is pokke, dus heb niet meer gekeken waar het groene goedje tegenhangt.
Qua snelheid van weglopen van de LHM en de snelle opeenvolging van uitvallen servo, vering en remdruk doet me dit erg denken aan een aantal breuken in de hogedrukleidingen die ik in m’n vorige xm heb gehad. Ik heb m’n ezeltje al verwittigd…
Iemand ideeën en ervaringen? ‘t is bij m’n vorige nooit echt uitgekomen wat nou echt het probleem was. Iedere paar maanden ging er gewoon een hogedrukleiding stuk en was ik steeds een kleine 300€ armer…
Ik hoorde wel es van een of andere klep die vast of niet vast zit, maar verder ken ik het niet. Ik heb nu (en toen ook) hydractive.
Wordt uiteraard vervolgd.
mijn aan en afvoerleiding van de pomp + debietregelaar waren ingescheurd, goedkoop op te lossen. Voor de rest kwestie van schoonmaken, vullen en kijken
Ouwe mopperkont
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2862.jpg)
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Ik denk gelijk aan de retourleidingen op de veerpoten (achter de voorwielen), die krengen gaan nogal eens door en dat kan hard gaan dan.
Nu C5 tijger…
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5193.jpg)
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Inmiddels is ie naar de garage gebracht. Die hadden een verlengd weekend ivm. dat Pasengedoe, maar later vandaag zullen ze me nog bellen.
Ff afwachten nog!
Aii, dat is minder.
Bij mij was het een retourklep welke stuk was, LHM spoot eruit.
Hij is vorige week trouwens opnieuw op de brug geweest, omdat de vorige garagist de achterste uitlaatpot scheef had terug gemonteerd, waardoor die tegen één van de veerbollen klappert…..Maar hebben ze een nieuw lek gevonden.
Advies was, boel van voor tot achter laten vervangen. Dus, 21 april gaat h’m binnen voor een nieuwe set leidingen…ik ben benieuwd naar de kosten
Voor die klep is de mijne 3 weken weg geweest, maar dat zal bij jou wel sneller gegaan zijn hoop ik
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5193.jpg)
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Probleem opgelost! En met wat vertraging ff tijd om te posten:
Rechtsachter zat de Xm gans onder de LHM. Er was een hogedrukleiding losgeraakt en die is beginnen schuren bij het in en uitveren en zakken van de auto. Vroeg of laat moest ik dit dus eens tegenkomen..
De boel is weer proper gemaakt, de leiding vervangen en een beetje verlegd zodat ik dat niet meer tegenkom! Langs rechts toch niet…
Op naar ‘t volgend probleem!
Xenomorph schreef:Aii, dat is minder.
Bij mij was het een retourklep welke stuk was, LHM spoot eruit.
Hij is vorige week trouwens opnieuw op de brug geweest, omdat de vorige garagist de achterste uitlaatpot scheef had terug gemonteerd, waardoor die tegen één van de veerbollen klappert…..Maar hebben ze een nieuw lek gevonden.
Advies was, boel van voor tot achter laten vervangen. Dus, 21 april gaat h’m binnen voor een nieuwe set leidingen…ik ben benieuwd naar de kosten
Voor die klep is de mijne 3 weken weg geweest, maar dat zal bij jou wel sneller gegaan zijn hoop ik
een retourklep??
Xenomorph schreef:
een retourklep??
Tja, dat is wat ze mij bij de garage vertelde. De nieuwe garagist waar ik nu langs ben geweest keek mij ook al vreemd aan toen ik dit zei. Het zei dat het waarschijnlijk een hoogteregelaar was, welke lekte.
Dus ja, ik kan alleen maar zeggen wat ze me vertellen natuurlijk he Al doende leer ik bij
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5193.jpg)
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Ik heb dat ook wel al es op die manier weten omschreven worden, maar intussen weet ik dat het om de hoogteregelaar ging.
Als je die moet vervangen, krijg je natuurlijk snel een serieuze rekening onder je neus geduwd..
Ja, ze hadden gelijk 1 stukje leiding vervangen, met uren kwam dat op iets meer dan 600 euro. Draadje wappert hier nog ergens rond hoor
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…