Even op de planning vooruitlopend!
Ik heb net een belletje gehad van de chiptuner.
Al mijn toekomstige wensen zijn mogelijk.
Dus met andere map sensor om op hogere turbodrukken te kunnen rijden.
Tot 3 bar absolute druk.
Inspuitmoment en hoeveelheid op maximaal zetten.
Grotere nozzles met iets hogere inspuitdruk.
Er wordt nog gekeken of er een grotere plunjer in de pomp zelf kan..
Verder de cilinderbussen opnieuw honen en nieuwe zuigers erin met lagere compressie zodat de piekdruk in de cilinder omlaag gaat bij hoge turbo drukken.
Eigen inlaatspruitstuk met de VNT turbo.
En dan afstellen een dagje afstellen op de rollenbank!
Mijn doel is om zoveel mogelijk eruit te halen zonder dat alles echt kapot gaat.
Ik denk zelf dat ik ergens bij 150/160pk uit zal komen..
En een heel mooi koppel verloop met de VNT turbo.
Koppel zal aardig eind over de 300Nm moeten komen..
Maar de aantallen moeten we eerst maar eens even zien op de rollenbank voordat het een feit is uiteraard!
Dit zal overigens nog een mooie tijd duren.
Denk Eind dit jaar pas
Eerst de auto rijdend hebben en helemaal netjes maken..
En nog even vergeten te melden..
Tot dit tijd goed sparen Kost wel een paar lieve centen..
Maar kan veel zelf wel doen of via via regelen..
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
en de uitlaat is nu halverwege!!
het geluid:
link
hij is nog koud dus hij tokkeld nog lekker.
Maar hij is best stil en heerlijk diep geluid.
resterend is nog het achterste deel plaatsen.
en dan is het uitlaat gedeelte ook klaar!
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Ready for Takeoff.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Dit weekend niet heel veel gedaan..
Was zaterdag op stap in amsterdam en laat ik het zo zeggen het was zondag ochtend pas bij het ontbijt dat ik weer terug was
vanavond nog wel even de uitlaat afgelast.
Alleen de 2 eindstukken moeten nog ca 5/8 cm verder onder de auto.
maar dat lukte niet goed omdat een flens een beetje ingedeukt is,
dus nog even uitdeuken en de pijpen zitten perfect!!
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Ziet er goed uit! Waarom laat je ze trouwens naar onderen afbuigen? Is dat voor het geluid, uit practische overwegingen of omdat je dat mooier vindt?
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Een combinatie!
Roet uitstoot is 1.
had eerst een pijp in het midden recht naar achter.
De hele achterkant was zwart.. ( verwacht dat dit blok veel minder roet aangezien hij electronisch gestuurd wordt ipv vol diesel erin gooien )
En ik vind het mooi staan..
Kwa geluid maakt het niet zo heel veel uit denk ik..
Maak ook niet uit want hij is goed stil!!!
djmoqua schreef:Ziet er goed uit! Waarom laat je ze trouwens naar onderen afbuigen? Is dat voor het geluid, uit practische overwegingen of omdat je dat mooier vindt?
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Een stille sprinter dus. Wel leuk als je met een c15 g*lfjes stil kan laten staan. Het stukje “zwarte achterkant” kan ik eigenlijk ook wel begrijpen
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Dat vind ik ook zeker leuk om te doen!
Lekker rustig op de rondweg bij ons rijden tot je er een tegen komt.
Die lui staan altijd met 2 voeten al op het gas te stampen als je stilstaan.
Dik in de toerenbegrenzer.
En dan vervolgens geen kans hebben
djmoqua schreef:Een stille sprinter dus. Wel leuk als je met een c15 g*lfjes stil kan laten staan. Het stukje “zwarte achterkant” kan ik eigenlijk ook wel begrijpen
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Haha, zo leuk
Laatst ook weer. BMW 3 serie achter me bij het stoplicht. Beetje verlaagd, nep-Xenon (wel blauwig, zo fel als een gloeiende spijker).
Sta je daar met een (in de ogen van veel mensen) gare fricandel. Gaat het stoplicht op groen en die BMW ging al gelijk naar links om je in te halen.
Jammer voor hem dat mijn motor lekker op temperatuur was. Die ene meter die hij achter me stond zijn er daarna alleen maar meer geworden.
Pakweg een halve kilometer daarna rij je de bebouwde kom binnen en dan staat de teller zo rond de 150. BMW-tje zat toen pakweg 100 mtr achter me.
Na het binnenrijden van de bebouwde kom heb je daar vrij snel een stoplicht, dus maar weer flink afremmen tot in de buurt van de 50. Daarna moest ik naar rechts en toen kwam die BMW alweer met veel vaart voorbij (daar vind ik het wel link om veel te hard te rijden) met veel herrie uit de open uitlaat. Ach, het zal zal wel niet veel anders geweest zijn dan een 316 of 318, maar toch blijft het .. leuk.
Ik zit ook sterk te twijfelen of ik een dikke sportpijp onder mijn Cabrio ga leggen. Het liefst wil ik sidepipes, maar dat is weer zo moeilijk te dempen. En als ik nog eens tegen een setje dubbele webers aanloop voor op de 1.4, zal ik dat zeker doen. Niemand die verwacht dat een Visa een GTi’tje zoek trekt
Voor het nog meer te kakken zetten van die petjes zou je eigenlijk een imperiaal erop moeten zetten en gordijntjes achterin . Ik vrees overigens dat jouw velgen wel een zekere vorm van argwaan zullen wekken.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
mpostma schreef:Haha, zo leuk
Laatst ook weer. BMW 3 serie achter me bij het stoplicht. Beetje verlaagd, nep-Xenon (wel blauwig, zo fel als een gloeiende spijker).
Sta je daar met een (in de ogen van veel mensen) garage fricandel. Gaat het stoplicht op groen en die BMW ging al gelijk naar links om je in te halen.
Jammer voor hem dat mijn motor lekker op temperatuur was. Die ene meter die hij achter me stond zijn er daarna alleen maar meer geworden.
Pakweg een halve kilometer daarna rij je de bebouwde kom binnen en dan staat de teller zo rond de 150. BMW-tje zat toen pakweg 100 mtr achter me.
Na het binnenrijden van de bebouwde kom heb je daar vrij snel een stoplicht, dus maar weer flink afremmen tot in de buurt van de 50. Daarna moest ik naar rechts en toen kwam die BMW alweer met veel vaart voorbij (daar vind ik het wel link om veel te hard te rijden) met veel herrie uit de open uitlaat. Ach, het zal zal wel niet veel anders geweest zijn dan een 316 of 318, maar toch blijft het .. leuk.
LOL! Dat zijn de mooiste acties! Ik heb zondag ook gelachen: we reden met 3 auto’s (een punto, een caddy en mijn Visa) achter elkaar aan naar huis. Ik reed achteraan (was niet de snelste), maar nam bij huis een afslag eerder, stukje binnendoor en een minuut of 3 eerder thuis dan de rest. Ze liepen de hele dag af te geven op mijn 36 PK’s, maar uiteindelijk was ik door slim rijden toch eerder thuis
Ik neem aan dat het met je GTi was? Staat het daar achterop, of moeten ze maar raden waar ze mee te maken hebben?
Edit: mijn mooiste actie: op een drempelig stuk. Op de eerste drempel op de bumper van een g*lf (type petje) zitten, daarna liep hij op me uit, tot hij moest remmen voor de tweede drempel, over die drempel hem ingehaald. Tussen drempel twee en drie zat hij op mijn bumper, maar ik reed gewoon met 50/60 door over de derde drempel, waarna ik hard gerem en het schuren van een bumper over het asfalt hoorde. Een korte blik in mijn spiegels leerde me dat zijn onderbumper bijna helemaal af lag. Heb hem ook niet meer teruggezien, hihi. Is misschien niet zo netjes, maar ik heb het niet zo op g*lfjes (en op vwrijders an sich).
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Nog erger, was ws met de diesel
djmoqua schreef:
Ik neem aan dat het met je GTi was? Staat het daar achterop, of moeten ze maar raden waar ze mee te maken hebben?
Nee natuurlijk niet, dat ding is niet vooruit te branden! Met de Turbo D12 (dat is ook wat meer ontopic hier). Daar zie je niks aan. Velgen zijn welliswaar alu, maar gewoon nette BX alu velgen waarvan de gemiddelde pet eerder denkt dat het wieldoppen zijn. Het TurboD12 plaatje op de zijkant zal ook wel niks triggeren. Ook de uitlaatpijp is volstrekt origineel.
Ik vind dat met de GTI wel vervelend. Ik heb regelmatig last van irritant petjesvolk dat wil sprinten bij het stoplicht omdat ze getriggerd worden door het uiterlijk. Daar heb ik met die GTI geen zin in want meestal ben je toch kansloos. Als het nu een “oude” was of een 16v dan kun je vaak nog wel wat, maar met 122 pk, 150 Nm breek je tegenwoordig echt geen potten meer. Dat gaat beter met 110 pk en 240 Nm
Overigens vraag ik me af of je bij een turbodiesel wel van die enorme dikke pijpen nodig hebt van voor tot achter.
Dankzij de turbo wordt er namelijk enorm veel warmte (energie) uit de uitlaatgassen gehaald. Na de turbo zijn de uitlaatgassen dus flink afgekoeld en nemen daardoor veel minder volume in. Daardoor heb je ook een veel minder dikke pijp nodig om ze af te voeren.
Ik heb wel eens wat ge-experimenteerd, maar ik merk totaal geen verschil of ik nu met originele dempers rondrij of met open pijpen. Nu scheelt het wel dat ik er geen 150 pk uit wil halen, maar me tevreden heb gesteld met 110 pk.
Er wordt vaak geredeneerd dat het allemaal niet dik genoeg kan zijn en dat de turbo beslist geen (of zo weinig mogelijk) tegendruk mag hebben. Dat laatste klopt natuurlijk wel, maar het is wel ontzettend natte vingerwerk. Want wat is teveel tegendruk?
Zelf heb ik trouwens de originele BX turbodieseluitlaat. Die is 47 mm dik. Net zo dik als de XM voorpijp. Alleen het uitlaatpieletje aan het eind van de achterste demper is dunner.
graddus schreef:Nog erger, was ws met de diesel
Dus ...
Wat nog leuker is: Citroëns liggen erg vast in de bocht (mijn Visa althans), dus daar waar ik ze net niet bij kan houden, kom ik ze in de bocht wel weer voorbij. Heb gehoord dat dat bij de BX ook wel snor zit (en bij de ZX helemaal, met die “meesturende” achteras). En we hebben het voordeel van Citroën dat we sublieme vering hebben en dus weinig tot niet af hoeven te remmen voor drempels.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
mpostma schreef:djmoqua schreef:
Ik neem aan dat het met je GTi was? Staat het daar achterop, of moeten ze maar raden waar ze mee te maken hebben?
Nee natuurlijk niet, dat ding is niet vooruit te branden! Met de Turbo D12 (dat is ook wat meer ontopic hier). Daar zie je niks aan. Velgen zijn welliswaar alu, maar gewoon nette BX alu velgen waarvan de gemiddelde pet eerder denkt dat het wieldoppen zijn. Het TurboD12 plaatje op de zijkant zal ook wel niks triggeren. Ook de uitlaatpijp is volstrekt origineel.
Ik vind dat met de GTI wel vervelend. Ik heb regelmatig last van irritant petjesvolk dat wil sprinten bij het stoplicht omdat ze getriggerd worden door het uiterlijk. Daar heb ik met die GTI geen zin in want meestal ben je toch kansloos. Als het nu een “oude” was of een 16v dan kun je vaak nog wel wat, maar met 122 pk, 150 Nm breek je tegenwoordig echt geen potten meer. Dat gaat beter met 110 pk en 240 Nm
Overigens vraag ik me af of je bij een turbodiesel wel van die enorme dikke pijpen nodig hebt van voor tot achter.
Dankzij de turbo wordt er namelijk enorm veel warmte (energie) uit de uitlaatgassen gehaald. Na de turbo zijn de uitlaatgassen dus flink afgekoeld en nemen daardoor veel minder volume in. Daardoor heb je ook een veel minder dikke pijp nodig om ze af te voeren.
Ik heb wel eens wat ge-experimenteerd, maar ik merk totaal geen verschil of ik nu met originele dempers rondrij of met open pijpen. Nu scheelt het wel dat ik er geen 150 pk uit wil halen, maar me te vreden heb gesteld met 110 pk.
Er wordt vaak geredeneerd dat het allemaal niet dik genoeg kan zijn en dat de turbo beslist geen (of zo weinig mogelijk) tegendruk mag hebben. Dat laatste klopt natuurlijk wel, maar het is wel ontzettend natte vingerwerk. Want wat is teveel tegendruk?
Zelf heb ik trouwens de originele BX turbodieseluitlaat. Die is 47 mm dik. Net zo dik als de XM voorpijp. Alleen het uitlaatpieletje aan het eind van de achterste demper is dunner.
Eigenlijk zou ik dat gewoon eens moeten gaan berekenen (of laten doen). Mijn Visa Cabrio krijgt een 1.4 blok. Wilde eigenlijk ook dubbele eindpijp (zoals deze C15), maar hij heeft een trekhaak, dus dat gaat niet, aangezien ik die haak er absoluut onder wil houden. Misschien eens kijken voor een leuke “naast elkaar” dubbele pijp. Het wordt sowieso een sjieke wagen, helemaal wit (op het dak en de kozijnen na dan).
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio