Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Om welke GS gaat het hier ?
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Wat kan het hier toch mooi ontsporen. Het gaat trouwens om deze GS.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Mooi voor weinig!
mkatgert schreef:Wat kan het hier toch mooi ontsporen. Het gaat trouwens om deze GS.
Hehe, dat was nou wel de info waar ik benieuwd naar was.
Ik kan mij herinneren dat CT bij verkoop in France verplicht is indien deze meer dan een half jaar geleden voor het laatst is gedaan.
Fijne omschrijvingen, maar ik zou toch graag het autootje op de brug willen zien en ermee willen rijden voor ik tot koop overging.
Zo’n ding moet je gewoon naar huis rijden! Geen gezeur verder over stuk gaan enzo. De meest accute dingen die kapot kunnen waardoor je stil kom te staan zitten denk ik in de onsteking. Dus wat onstekingsdelen van het juiste type (SEV marchal of ducellier??) meenemen kan geen kwaad. Of een complete stroomverdeler in goede staat natuurlijk.
Het laatste stuk in NL is belastingtechnisch gezien illegaal. Voor de verzekering maakt het niet uit. Met de franse platen mag je nog 14 dagen rondcrossen, alleen vindt de NL wetgever dat je als NL-er (volgens mij bent je dat met een NL rijbewijs) niet dat je zonder ontheffing mag rijden in een niet-NL gekentekende auto. Verder moet je natuurlijk een verzekering op frans kenteken of chassissnr zien te krijgen. De meeste NL verzekeringsmaatschappijen vinden dat niet zo grappig (via VWE kan het wel of je moet mazzel hebben met een relaxte tussenpersoon). Franse verzekeringsmaatschappijen verzekeren met liefde een aut op FR kenteken, maar vinden het weer niet grappig dat je niet frans bent. Dat gaat dus ook wel lastiig.
Ik ben indertijd zelf gegaan met de auto en een paar maten. Mocht je dan een panne krijgen, heb je altijd een voertuig om te slepen of onderdelen te kunnen halen. Als je kan sleutelen en genoeg gereedschap meeneemt heb je die ANWB mannen in principe niet nodig.
Neem ook genoeg motorolie mee. Mijn GS verloor de eerste 200 km bijna een liter carterinhoud terwijl het peil daarna stabiel bleef. Die drek die erin het carter zat, zal wel flink wat condens bevat hebben.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
hogervp schreef:Ik wil die Espace type 1 wel naar huis rijden (en daarna door de dijk over). Patje, zoek ff wat uit!
Hoohoo!!! Ik ben daar nu nog niet aan toe, maar het idee is er zeker.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
mkatgert schreef:Wat kan het hier toch mooi ontsporen. Het gaat trouwens om deze GS.
Is die al gekocht ??
Dan hoef ik er niet meer achteraan , wat ik dit weekend wou doen.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat kan natuurlijk ook nog! Dat iemand anders haar koopt!
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
citro-power schreef:mkatgert schreef:Wat kan het hier toch mooi ontsporen. Het gaat trouwens om deze GS.
Is die al gekocht ??
Dan hoef ik er niet meer achteraan , wat ik dit weekend wou doen.
Ha kijk daar is de spreekwoordelijke “kink in de kabel” nu gaat het spannond worden!!
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Maar citro-power heeft al een boel knappe GSen. Wat hem overigens niet het recht ontneemt nog meer zusjes te vangen.
Wanneer gaat men trouwens?
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Nog iemand die meegaat en nog steeds niet duidelijk wie de eigenaar gaat worden.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
mpostma schreef:
Wanneer gaat men trouwens?
Waarschijnlijk steeds eerder en met steeds meer geld. Zie je het voor je, staat er daar een troepje Nederlanders een beetje te op te bieden bij dat arme mannetje in Montpellier.
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Hehe, nou gaat het hard tegen hard. Ik wachtte eigenlijk nog op wat meer foto’s en info voor ik tot afreizen zou overgaan, maar zo te horen moet ik haar maar meteen kopen en achteraf wel zien of het iets is
mkatgert schreef:Hehe, nou gaat het hard tegen hard. Ik wachtte eigenlijk nog op wat meer foto’s en info voor ik tot afreizen zou overgaan, maar zo te horen moet ik haar maar meteen kopen en achteraf wel zien of het iets is
Mag ik trouwens uit deze voornemens concluderen dat de C-matic niet meer is?
Ik lig helemaal dubbel om dit topic. Het begint echt een trend te worden op dit forum: iemand heeft een initiatief, meldt dit op het forum en vervolgens wil iedereen meedoen en erbij zijn. Erg vermakelijk.
En nu blijken er ook nog meer kapers op de kust te zijn voor deze GS, of moet ik zeggen GtSt? Het beloofd immers een soort van soap te worden..
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik meld me bij deze aan als officiële verslaggever.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!