2 van de 2
 < Vorige 1 2

GC4P - rammel in dash
longone
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39

Gepost: 21 maart 2008 04:09 PM
  [ # 16 ]

Aha daarom kraakt mijn wagen! Te groot vermogen Very Happy

C4GP 2.0 HDIF Exclusive EB6V

Profiel  

rymt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 203

Gepost: 08 april 2008 11:28 AM
  [ # 17 ]

Heeft iemand al een oplossing, eventueel via de dealer? Sinds kort heb ik ook een rammel rechtsvoor. Dacht eerst dat er iets rammelde in het bovenste kastje, maar met een leeg kastje hoor ik het ook. Als ‘s morgens vroeg de auto koud is en begint op te warmen hoor ik het het meeste. Daarna wordt het minder.

Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

Gepost: 08 april 2008 01:06 PM
  [ # 18 ]
rymt schreef:

Heeft iemand al een oplossing, eventueel via de dealer? Sinds kort heb ik ook een rammel rechtsvoor. Dacht eerst dat er iets rammelde in het bovenste kastje, maar met een leeg kastje hoor ik het ook. Als ‘s morgens vroeg de auto koud is en begint op te warmen hoor ik het het meeste. Daarna wordt het minder.

Probeer eens een stukje ‘mousse’ of iets dergelijks tussen het raampje en het dashboard te klemmen waardoor alles wat opgespannen zit. Als dit helpt, weten we dat we over hetzelfde praten.
Soms heb ik nog een ander gerammel dat verdwijnt als ik tegen het ‘dakje’ boven de klokken duw richting voorruit.

Profiel  

longone
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39

Gepost: 08 april 2008 10:01 PM
  [ # 19 ]
rymt schreef:

Bij mij komt meer over als gekraak maar voor de rest lijkt dit op wat ik ervaar. Ik heb ook de indruk dat het bij mij afkomstig is van de stijl tussen voor en zijruit. Maar daar ben ik niet zeker van.

C4GP 2.0 HDIF Exclusive EB6V

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

Gepost: 09 april 2008 05:26 PM
  [ # 20 ]

lastig om de oorzaak te ontdekken omdat het zich rechts voordoet tijdens het rijden ...

Profiel  

picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 09 april 2008 10:14 PM
  [ # 21 ]

Ik heb een ramel linksvoor, eigenlijk is het meer een soort getik.

De oorzeaak is intussen gevonden: nl het rubberen bakje/rubberen vorm die in het bovenste opbergvak zit.
Nu de oplossing nog vinden.

Verder komt er ook nog gerammel van achter, maar ik weet niet van waar (kofferklep, oprolsysteem panoramadak,...)

En dan hier en daar nog wat gekraak op zeer slechte weg. (rechter zonneklep, deuren, rolgordijnen,...)

De lease mercedes E van men vader die nu einde contract is en in 3 jaar bijna 200.000 km heeft rammelt 10 keer minder. Slechts sporadisch hoor je iets dat tikt, en dan op extreem slechte weg.

Maarja, hij is wel dubbel zo duur.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 386

Gepost: 09 april 2008 11:30 PM
  [ # 22 ]
picassoke schreef:

En dan hier en daar nog wat gekraak op zeer slechte weg. (rechter zonneklep, deuren, rolgordijnen,...)

Bij mij hangt de zonneklep dan niet goed in het ‘haakje’. Even vastklikken en weg is het geluid…... Very Happy

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  

ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1093

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 10 april 2008 11:26 AM
  [ # 23 ]
Caysee schreef:
picassoke schreef:

Bij mij hangt de zonneklep dan niet goed in het ‘haakje’. Even vastklikken en weg is het geluid…... Very Happy

Geweldig he zo’n stille auto Very Happy
Een jaar of 10 geleden lette men meer op wind en motor geluid, deze 2 oorzaken overstemden alle andere Wink

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 386

Gepost: 10 april 2008 12:26 PM
  [ # 24 ]
ice96 schreef:

Een jaar of 10 geleden lette men meer op wind en motor geluid, deze 2 oorzaken overstemden alle andere Wink

Als je echt geen kraakjes, piepjes of andere geluiden wil horen, moet je dus voortaan gewoon met je ramen open gaan rijden laugh

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  

rymt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 203

Gepost: 10 april 2008 12:26 PM
  [ # 25 ]
picassoke schreef:

Verder komt er ook nog gerammel van achter, maar ik weet niet van waar (kofferklep, oprolsysteem panoramadak,...)

Gisteren bij dealer geweest voor een aantal puntjes.
Rammel van achter had ik ook: ze hebben de achterzijde van de kentekenplaat met dubbelzijdig tape vastgezet aan de kentekenplaathouder.   
Het gerammel lijkt weg te zijn…... Idea

Voor het kraken van de rolgordijnen hebben we nog geen oplossing.

Kraken rechtsvoor bij dashboard:
Bij mij was het gekraak voornamelijk te horen als de koude auto begon op te warmen.
Aan beide zijkanten zit het dashboard met een bout vast. Paneeltjes aan de zijkant kunnen eraf: garage heeft bouten gelost en weer vastgedraaid. Dit moet gebeuren als het interieur warm is.
Het gekraak lijkt verdwenen…...hopen dat het zo blijft en anders weet ik waar ik het moet zoeken Wink

Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.

Profiel  

ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1093

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 10 april 2008 03:39 PM
  [ # 26 ]
Caysee schreef:
ice96 schreef:

Als je echt geen kraakjes, piepjes of andere geluiden wil horen, moet je dus voortaan gewoon met je ramen open gaan rijden laugh

Nou ja… de andere optie zou zijn helemaal niet rijden haha

Maar nu dwallen we nog verder af van de topic he Cool

Profiel  

picassoke
> 1700 berichten

Gepost: 10 april 2008 08:57 PM
  [ # 27 ]

Op zicht storen de rammeltjes niet zoveel. Want het meerendeel is enkel hoorbaar op enkele 100m supperslechte weg. Waar de ene auto achter de andere zijn carter stuk rijdt,..

De enige rammeltjes waar ik me wel aan stoor zij:
- de trilling afkomstig uit het linker opbergvak (intussen verholpen door de rubberen mat/bakje uit te nemen en opnieuw erin te klikken.

- het geklop van achter uit (hoorbaar bij elke dwarsnaad, riooldeksel,.. dus na een tijdje wel storend)

- de rechterzonneklep durdt wel eens tikken op vlakke weg (bvb op autosnelweg tegen 120km/h) en dit komt zo 1/100 keer voor.
Het uitklikken en opnieuw inklikken helpt niet, net als het scherm even afrollen)
Maar omdat dit slechts sporadisch voorkomt geef stoort het me niet.
Afwachten wat het in de toekomst geeft.

@ Rymt: bedankt voor de tip ivm met de nummerplaat. Ik ga het eens nakijken/navragen.

- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Profiel  

picassoke
> 1700 berichten

Gepost: 10 april 2008 11:17 PM
  [ # 28 ]

Ik heb zonet even wat mouse tussen de kentekenplaathouden en het koetswerk gestoken, en zonder resultaat. Ik denk dat het niets zal uitmaken om de kentekenplaat vast te zetten als er al mouse tussen de kentenplaathouder en het koetswerk zit. Want dan kan er geen enkele trilling overgebracht worden naarv het koetswerk.

Dus ik zal mss morgen eens even contact op nemen met de dealer.

Het probleem is echter dat het als bestuurder erg lastig is om te bepalen waar het juist vandaan komt. En ik heb al eens navraag gedaan bij enkele mensen die achteraan zaten. En ook die konden het niet achterhalen.

- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook