Totaal aantal Berichten: 6485
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik heb in mijn CX (serie 1, eerste dashboard) nu een radio-cassettespeler zitten (u kent ze vast nog wel van vroeger… ) en denk erover deze te vervangen door een radio/cd/mp3-speler.
Mijn vraag is nu: weet iemand of dit verstandig is gelet op de stand van de autoradio in het dashboard (verticaal, dus een hoek van 90’). Worden mijn cd’s of mp3-cd’s storingsvrij afgespeeld of slaat ie bij elke bocht of hobbel over? Of zijn de auto cd-spelers inmiddels zover dat dat tot het verleden behoort ongeacht de hoek waaronder deze wordt ingebouwd?
Een vriend van mij heeft ooit in zijn auto een cd-speler in laten bouwen en die sloeg in elke bocht over, dit scheen te maken te hebben met de hoek (45’) waaronder deze was geplaatst.
Graag jullie advies en ervaringen!
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik heb het ooit eens nagevraagd in een aantal winkels. Die beweren allemaal dat het niet kan, maar ik ken heel wat CX’en waar gewoon verticale CD spelers inzitten die het gewoon doen. Ik denk dat het gewoon gaat dus .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Mijn vrouw rijdt een Twingo die hetzelfde heeft. De radio staat geplaatst onder een hoek van een graad ov 35 - 40. Zij heeft gewoon een MP3 CD speler geplaatst en die doet het prima. Ik denk dat jij helemaal geen last zal hebben van overslaande CD’s door de HP Vering
Kies wel een beetje een fatsoenlijk merk uit, de hele goedkope uitvoeringen kunnen wel overslaan.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 1349
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
ik heb een radio/cd speler in mijn CX TRS en die doet het in verticale stand vrij goed .
enkel in de winter als de wagen binnen echt koud is werk hij niet of skipt hij de hele tijd maar dat kan aan de prijs/kwaliteit liggen(het is een marquant ofzo).
voor de rest werkt hij goed.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
De betere merken kunnen absoluut verticaal afspelen, er wordt namelijk gezorgt voor een lange buffer-tijd in de cd speler.
Als je het zeker wil weten is een cd-wisselaar een beter systeem. De wisselaar weg bouwen in de achterbak of voor in en de radio lekker verticaal plaatsen…..........spelen gegarandeerd in elke bocht.
Citroen, c’est la vie
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ok mensen, bedankt. Ik heb er wel vertrouwen in dat het moet lukken. En anders ziet het er in ieder geval gelikt uit…
Ik ga er dus maar van uit dat een beetje Pioneer, Kenwood, Sony of JVC de klus moet kunnen klaren. Of heeft één van jullie slechte ervaringen met een van deze merken? Ik zag bij de Halfords ook een wel erg goedkope VDO Dayton (129 euro). Lenco, zegt dat iemand iets? Goedkoop en lelijk, maar er zitten wel een hoop frutsels op…
Ik moet sowieso nog eens naar de winkel om te bezien of het zich allemaal een beetje op de tast laat bedienen (de stand van het apparaat maakt een fraai display een beetje overbodig en lekker uitgebreid naar de knopjes kijken is er zodoende ook niet bij)...
Ik heb zelf een Blaupunkt Acapulco MP52, met een afstandsbediening. Het apparaatje zit met een riempje vast aan je stuur, en aan de radio zit een lange kabel met een infrarood oogje. Je kan de belangrijkste functies bedienen en je hebt geen gedoe met het op de tast moeten bedienen van de radio.
renz schreef:ik denk zoiezo dat een MP3 geen last heeft van overslaan!!!
Ik denk niet dat Mulder op zoek is naar een MP3 speler met een harde schijf maar meer naar een CD-speler die MP3 CD’s afspeelt.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar het schijnt dat Roadstar momenteel een vrij leuke autoradio MP3 cd speler aanbiedt voor ongeveer 180 euro via Conrad. Roadstar schijnt voor een budgetmerk hele goede spullen te leveren, welke ze door 3e partijen laten fabriceren en onder hun eigen merk uitbrengen.
Heb zelf overigens nooit met dit fenomeen (verticale radio) te maken gehad. Heb wel hele goede ervaringen met Pioneer en Blaupunkt. Vooral Pioneer voelt erg degelijk aan, ze hebben er alleen nogal een handje van om met kleine priegelknopjes te werken….
In de cx zou ik gaan voor een beetje retro look, staat wel goed mij de auto. Kenwood heeft in zijn onderkant van de twee “draaiknoppen"op de radio gemaakt, een voor volume en 1 voor zoeken. Werkt prima en makkelijk te vinden op de tast.
Citroen, c’est la vie
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Nog even over die radio: WaJo laat ‘m zien in dit draadje: http://cfnl.l3e.nl/viewtopic.php?t=161220&start=15&sid=028e436717cbdf61c313c3f06c2ad107
Het nadeel van de de goedkope radio’s van “onbekende” merken is dat de kwaliteit van het product zeer te wensen overlaat. Het zit hem dan voornamelijk in de laser-kwaliteit en las-punten. Mijn persoonlijke mening is kies liever voor een A-merk, je hoort het verschil en geniet langer van de kwaliteit. Je merkt te vaak goed-koop is duur-koop
p.s. werk zelf voor Kenwood
Citroen, c’est la vie
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik ben inderdaad niet op zoek naar een MP3-speler met harde schijf, dat is me nog wat te gortig qua investering.
Heb inmiddels wel een erg mooie Pioneer gezien, niet zo schreeuwerig qua kleuren als de meeste Kenwoods. Gewoon een donkergrijs front met een simpel display en een draaaiknop links en een draaiknop rechts. Over retro gesproken, meer retro is niet mogelijk volgens mij… Nu moeder de vrouw nog ‘om’ zien te krijgen, want hij is wel behoorlijk aan de prijs… En het frontpaneel scharniert (voor verticale inbouw) op zich net de verkeerde kant op, naar je toe. Nou ja, ik ga vanavond wel even proefzitten in de CX, kijken of het overkomelijk is. Het zal wel gaan tussen deze Pioneer en 2 andere.
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik ga denk ik (ook verticaal) in de GtiT een JVC KD-G611 er in zetten. Is wel met een scharnier front, maar ook mp3 cd’s lezen en een AUX in op het frontpanel. Kan ik een 2Gb CF kaartje in m’n pda stoppen en dan krijg ik de route info van Tom Tom gewoon door de GPS heen over de speakers, dat lijkt me wel wat. Het zou leuk zijn als de mp3 cd het ook doet, heb je altijd wat nummers achter de hand als ik geen zin heb om de laptop of pda in te pluggen, maar dat front panel AUX in lijkt me extreem handig.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ik heb ook een Aux ingang zitten op me Aiwa cd/mp3 zitten, echt ideaal, soms laptopje naast me op de stoel en lekker MP3’s draaien of navigatie aan