4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 

Kapotte voorruit
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1093

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 07 april 2008 03:45 PM
  [ # 46 ]
Toeters en bellen schreef:
ice96 schreef:

Maar de auto zelf maakt het toch wel weer goed of niet?  Very Happy

@ ice96: auto maakt het verder gelukkig prima. Na ruim 2 jaar krijgt hij natuurlijk wel zijn gebruikssporen. Met name het beige leer begint te vervuilen.

Ik bedoelde eigenlijk niet de toestand waarin de auto verkeert maar “het goedmaken” van je noodlot…  Wink

Anderzijds is het natuurlijk ook leuk om te horen dat je auto het prima maakt Smile

Profiel  

Pierlo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18

Gepost: 10 april 2008 03:30 PM
  [ # 47 ]

Ik ben pas nieuw hier op het forum. Ik heb mijn C4 Berline nog maar 2 maand.
Ik rij bijna enkel in het weekend met de wagen en ‘s avonds omdat ik tijdens de week ga werken met m’n fiets.
M’n vriendin gebruikt alle dagen de wagen. Nu wij gebruiken een ‘krabbertje” om het ijs van de ruiten te verwijderen. Ik heb met dit krabbertje nog nooit problemen gehad, ook niet bij mijn vorige wagen (ford Fiesta).
Ik stap dinsdagavond in m’n wagen en wat zie ik in iedere ruit (behalve achterruit) zitten diepe krassen. Mijn vriendin denkt dat dit haar schuld is maar kan een platiek krabbertje wel zo’n diepe krassen maken in een glazen ruit die toch veel harder is?

Aangezien de wagen nog maar 2 maand oud is heb ik nog een tweede vraag:
Er ligt toch geen beschermlaag of folie op de ruiten waar die krassen in zitten?

Profiel  

ice96
> 1000 berichten

Gepost: 10 april 2008 04:06 PM
  [ # 48 ]

@Pierlo:
Ten eerste, welkom op het forum en in de rijen van de bezitters met mooi auto’s Very Happy

Ten tweede kom ik op je vraag over de ijskrabber:
Een normaal plastic krabber is nooit harden dan glas. Ik vermoed dat voordat het ging vriezen er een laagje vuil op de ruiten zat waaronder ook zandkorrels (hoeven minimaal van grootte te zijn). Bij het vrij krabben werkt de vuiligheid als een soort schuurspons. Vandaar dus de krassen. Dit is ook de reden waarom ik zoveel mogelijk het vrikj krabben van de ruiten vermijd.

Over de aanwezigheid van een beschermlaag kan ik je helaas niets vertellen. Maar als er al één op zit dan merk je het snel genoeg bij het wassen. En ik verwacht dat er echt geen folie op zit hoor.

Veel plezier verder met de auto!

Profiel  

Casey
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 167

Gepost: 10 april 2008 06:59 PM
  [ # 49 ]

@Pierlo,

Natuurlijk welkom op het forum.

Over die krassen: ik heb dit ook al eens aangehaald op dit forum, (zie link) omdat ik dit bij een vorige auto meegemaakt had. Ondanks dat men mij hier gerustgesteld heeft, gebruik ik toch liever de (milieuvervuilende) spuitbus met chemische rommel… Werkt ook nog eens sneller!

Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken

Profiel  

Pierlo
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 april 2008 08:03 PM
  [ # 50 ]

Ik heb contact opgenomen met carglass en auto glass clinic, het zou 1.088 euro kosten om de voorruit en zijruiten te laten vervangen bij Carglass en 675 euro bij car glass clinic. Ik zal ook langsgaan bij m’n Citroën dealer en ook daar prijs vragen. Ik denk toch dat het beter is dat het bij Citroën zelf vervangen, of ben ik mis hierover?
Ik zal ook m’n verzekeringsmakelaar contacteren of m’n omnium hiervoor tussenkomt.

Ik zal het wel sowieso laten vervangen want het trekt op niets een nieuwe wagen met krassen op iedere ruit dat het niet mooi meer is.

En als de nieuwe ruiten er in zitten zal ik (jammer voor het milieu) nooit meer een krabber gebruiken.
Doch begin ik meer en meer te twijfelen of dit wel van die krabber kan zijn. Het zijn echt diepe krassen….

Profiel  

Segerfan
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 333

- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Gepost: 10 april 2008 08:30 PM
  [ # 51 ]
Pierlo schreef:

Doch begin ik meer en meer te twijfelen of dit wel van die krabber kan zijn. Het zijn echt diepe krassen….

Die twijfel kan ik je misschien wegnemen. Ik heb het namelijk ook gehad bij mijn Xsara Picasso. Vermoedelijk dat er vogelpoep o.i.d. vastgevroren heeft gezeten onder de ijslaag. Daar ben ik toen met de krabber overheen gegaan en het onheil was geschied. Alles krassen in de richting zoals ik met de krabber over de ruit gegaan was.

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

Gepost: 10 april 2008 08:43 PM
  [ # 52 ]

idem bij een Seat Ibiza ; krassen vermoedelijk van stof of ander vuil op de voorruit. De krassen waren in horizontale richting ; de richting waarin je de ruiten ijsvrij maakt ... Duidelijk te zien en storend bij laagstaande zon. Een steentje heeft het probleem opgelost Wink
Ook ruitenwissers veroorzaken krasjes, gelegen volgens het pad van de ruitenwissers, niettegenstaande het rubber veel zachter is dan het glas - volgens mij ook te wijten aan stof of zand dat je in de ruiten krast ...

zorg voor een verzekering en een al dan niet toevallig steentje ...

Profiel  

Casey
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 167

Gepost: 10 april 2008 08:44 PM
  [ # 53 ]

Mwah, ik blijf het onacceptabel vinden. Hoe vaak komt het niet voor dat er enig vuil op de ruit zit: vogelpoep, zand, stof, pekel etc. Moet ik dan steeds mijn ruit gaan wassen voordat ik de auto buiten laat staan?

Het lijkt me dat er een andere oorzaak moet zijn. Ik dacht zelf in eerste instantie ook aan een coating… Of gewoon toch een onacceptabel zachte glassoort.

Iemand iets wetenschappelijks op te merken? Onze ‘glas’ experts?

Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

Gepost: 10 april 2008 08:48 PM
  [ # 54 ]

tja, hoe verklaar je anders de krasjes van de ruitenwissers die je na enkele jaren in elke voorruit ziet ?
en op een ijskrabber wordt toch iets harder geduwd dan op een ruitenwisser (hoewel, bij hoge snelheid zit er ook wat meer druk op de wissers).

Nu, na het voorval gebruiken we voor zekerheid geen ijskrabber meer ...
(auto staat de laatste jaren ook binnen Wink )

Profiel  

ice96
> 1000 berichten

Gepost: 10 april 2008 10:00 PM
  [ # 55 ]
Casey schreef:

Of gewoon toch een onacceptabel zachte glassoort

Een “onacceptabel zachte glassoort” bestaat niet. Het is dan namelijk geen glas meer maar plastic Wink
Het moet dus wel degelijk van de vuiligheid komen die tussen de ruit en ruitenwissers of ijskrabber aanwezig is op het moment van het gebruik.

Profiel  

Pierlo
< 100 berichten
Rank

Gepost: 11 april 2008 12:40 PM
  [ # 56 ]

Ik heb krassen in verticale richting.
Ik heb ondertussen contact opgenomen met m’n verzekeringsmakelaar. Hij wist mij te vertellen dat er enkel discussie zal zijn als ze het als glasbreuk zullen beschouwen of niet. Igv glasbreuk heb ik geen franchise, dus dat zou wel aangenaam zijn. In het ander geval zal ik zelf wat moeten betalen.
Het is nog maar een nieuwe wagen dus ik zou het toch graag laten herstellen want het trekt op niets.

Profiel  

ice96
> 1000 berichten

Gepost: 11 april 2008 03:37 PM
  [ # 57 ]
Pierlo schreef:

Ik heb krassen in verticale richting.

Was de ijskrabber in de verticale richting gebruikt? Dit is vrij ongebruikelijk omdat het lastiger is… Als de krassen werkelijk vertical lopen maar de krabrichting was anders, dan komt het niet van het krabben. En ook niet van de ruiten wissers, hierbij zie je geen rechte lijnen maar bogen. Waar het dan wel van komt…  Confused

Profiel  

Pierlo
< 100 berichten
Rank

Gepost: 11 april 2008 06:34 PM
  [ # 58 ]

Nee wij krabben in horizontale richting omdat dit idd makkelijker is. Net als op de voorruit lopen de krassen praktisch recht naar beneden. Ik denk dat er wel mogelijk sprake is van vandalisme, de wagen staat meestal aan een school.
Maar waarom ze dan de lak van de wagen niet onder handen genomen hebben blijft mij dan een raadsel. In principe kan men dat toch makkelijker beschadigen.

Profiel  

ice96
> 1000 berichten

Gepost: 14 april 2008 03:48 PM
  [ # 59 ]

@ Pierlo:
Bij vandalisme verwacht men idd eerder dat alles “onder handen” wordt genomen. Bovendien is het ook meestal zo dat niet één auto wordt beschadigd maar meerdere naast elkaar; tenzij iemand daadwerkelijk op jou gemunt heeft…

Wellicht is het een kleine troost maar ik meen dat vandalisme volledig wordt gedekt door de verzekering. Maar dan is nu de vraag wordt deze schade als vandalisme gezien?

Hoe dan ook, sterkte er mee en hopelijk zal het niet meer voorkomen!

Profiel  

Pierlo
< 100 berichten
Rank

Gepost: 17 april 2008 03:45 PM
  [ # 60 ]

Ik heb al contact gehad met m’n verzekeraar en de dealer. Bij de dealer kunnen ze het bijna niet geloven dat er door het krabben zo’n krassen zijn ontstaan.
Volgende week dinsdag breng ik m’n wagen binnen en zullen ze bestek opmaken en de schade beschrijven voor de verzekeraar.
We zullen zien wat zij dan beslissen.

Profiel  

4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook