2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Koude tik
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 maart 2008 11:39 AM
  [ # 16 ]
baroen schreef:

Kan het koude tikken (tuimelaar of kantelende zuiger) problemen geven bij op LPG zetten? De GS van (nu) Bogaart had er blijkbaar ook last van en rijdt op LPG, dus geen probleem lijkt het. Maar even voor de zekerheid. Overigens hoe groot is het gevaar van backfires bij een GS/A op LPG? Is daar wat over te zeggen? Ik las dat er backfire beveiligingen op de markt zijn. Is daar iemand mee bekend?

Het tikken zal geen extra problemen geven bij het rijden op LPG. Backfire problemen zijn mij bij een GS niet bekend. Zolang bougiekabels en onsteking goed zijn en je netjes iedere 10.000 km klepspeling controleerd zal een GS niet back-fire gevoelig zijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 maart 2008 01:30 PM
  [ # 17 ]

Ikheb die tik idd nog steeds.

Toch maar eens een tuimelaartje eruit trekken, denk je niet Waterboy?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 13 maart 2008 01:53 PM
  [ # 18 ]

Oke, op 9-4 gaat ie naar Eindhoven voor inbouw.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 maart 2008 02:09 PM
  [ # 19 ]

Voor het beste resultaat: Nieuwe bougies afgesteld op 0.6mm en nieuwe bougiekabels monteren. (info van Van orsouw..)
Natuurlijk de puntjes in goed staat.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 13 maart 2008 02:13 PM
  [ # 20 ]
baroen schreef:

Oke, op 9-4 gaat ie naar Eindhoven voor inbouw.

Mooi! Wie gaat het doen? In Eindhoven zitten nog al een aantal namelijk.
En backfire heb ik nog nooit gehad.

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 13 maart 2008 02:35 PM
  [ # 21 ]

Van Orsouw. Die levert het goedkoopst en meest volledig (dus inclusief de keuring) Nu is de prijs niet mijn enige overweging moet ik zeggen maar prijsverschillen van 500/600 euro spelen zeker een rol.
Ik blijf het maar een schemerachtige toestand vinden die LPG-boeren en luchtkoeling. En natuurlijk de overheid met haar bureacratische onmogelijkheden en hyper angst voor LPG. Dat er eisen worden gesteld vind ik overigens wel weer zeer terecht maar op bepaalde vlakken zijn ze erg goed in doorschieten daarin.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 maart 2008 02:45 PM
  [ # 22 ]
bogaard77 schreef:

Ikheb die tik idd nog steeds.

Toch maar eens een tuimelaartje eruit trekken, denk je niet Waterboy?

Yep. Maar eerst mijn Sm, jouw Ds, dan weer jouw Sm, mijn verhuizing…..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 maart 2008 02:50 PM
  [ # 23 ]
baroen schreef:

Van Orsouw. Die levert het goedkoopst en meest volledig (dus inclusief de keuring) Nu is de prijs niet mijn enige overweging moet ik zeggen maar prijsverschillen van 500/600 euro spelen zeker een rol.
Ik blijf het maar een schemerachtige toestand vinden die LPG-boeren en luchtkoeling. En natuurlijk de overheid met haar bureacratische onmogelijkheden en hyper angst voor LPG. Dat er eisen worden gesteld vind ik overigens wel weer zeer terecht maar op bepaalde vlakken zijn ze erg goed in doorschieten daarin.

Mag ik je nog een belangrijke tip geven?

Koop een origineel gasmengstuk voor de GS/a bij autotechniek Hoorn. Die stukken zijn namelijk echt heel erg veel beter dan de mengstukken van van orsouw!! Kost je hooguit 35 euro, en je auto rijdt er echt veel beter door.

Bel ze maar eens op:

http://www.autotechniekhoorn.nl/

En noem vooral mijn naam: Yuri uit Amsterdam. Leg maar even uit dat IK ook zo’n mengstuk van ze heb en dat ze er volgens MIj nog een paar hadden liggen!

Succes!!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 maart 2008 03:20 PM
  [ # 24 ]

Ff met Orsouw gebeld. Die stel schroef met veertje eronde rmoetje NIET aan draaien!!  Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:

Dat is de instelling van het primaire membraan.
Om em af te stellen: draai em helemaal in (Let op: de draad is verkeerd om!!) en daarna 2 hele slagen uit.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 maart 2008 04:53 PM
  [ # 25 ]
bogaard77 schreef:

Ff met Orsouw gebeld. Die stel schroef met veertje eronde rmoetje NIET aan draaien!!  Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:

Dat is de instelling van het primaire membraan.
Om em af te stellen: draai em helemaal in (Let op: de draad is verkeerd om!!) en daarna 2 hele slagen uit.

Ik wist dat er één schroefje was waar je niet aan moet draaien Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 10 april 2008 12:02 PM
  [ # 26 ]

De GSA loopt op LPG. Een tank van 100 liter achterin (effectief 89 liter) met zo een actieradius van rond de 800/900km. Alleen dat gasmengstuk. Dat kregen ze gisteren met de nodige moeite op 99% naar eigen zeggen maar op de snelweg blijkt anders. Ik geef het 75% want een beetje doortrekken levert enig inhouden op. Eenmaal op snelheid geeft het geen probleem.
Ik heb nu wel het originele gasmengstuk uit Hoorn hier liggen. Eens kijken of ik dat er in kan plaatsen.
De verwarming geschiedt niet door een stift of door een kvs systeem. Neen, de gasleiding is om het hotspotpijpje gewikkeld/gespiraald en daaromheen is een blok aluminium gegoten. Een beetje zoals Duckservice levert. Dit is echter een veel ouder ontwerp, uit de goede oude GS/A-tijd.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 10 april 2008 06:14 PM
  [ # 27 ]

Nou het geplaatste mengstuk krijgt nu nog maar 50%. Wat rijdt dat beroerd zo’n inhoudende motor (m.n. in de 2e van de c-matic) Ik heb snel dat mengstuk dat Waterman noemde geplaatst en het probleem is weg. De wagen trekt goed op en door in zijn toeren. Kortom goede Idea van Yuri.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 april 2008 06:44 PM
  [ # 28 ]
baroen schreef:

De verwarming geschiedt niet door een stift of door een kvs systeem. Neen, de gasleiding is om het hotspotpijpje gewikkeld/gespiraald en daaromheen is een blok aluminium gegoten. Een beetje zoals Duckservice levert. Dit is echter een veel ouder ontwerp, uit de goede oude GS/A-tijd.

Zoeen heb ik ook nog liggen, Moet er nog in…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 april 2008 06:47 PM
  [ # 29 ]

Kijk eens aan! goede berichten hoor Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 11 april 2008 06:40 PM
  [ # 30 ]

En dan nu het slechte nieuws. Vanmiddag plotseling een smoren van de gastoevoer. Bij stationair draaien kan ik hem intrappen tot 4000 toeren waarna de motor direct terugvalt. Bij rijden gebeurt dit al bij ongeveer 2500 toeren. Er valt daardoor niet mee te rijden. Van Orsouw vermoedde een gescheurd membraam in de verdamper, die (b)lijkt echter okee. Het enige dat men op afstand kan doen is een andere verdamper toezenden. Dat wacht ik nu maar af en hopelijk is het dat dan….....
Anders moet ik er nog maar eens een ritje Eindhoven aan wagen.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook