3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

BX of xantia
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 maart 2005 06:20 PM
  [ # 31 ]

Wat is je budget voor de die xant? Dan kunnen we allemaal even de 2e hands sites af voor je Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 22 maart 2005 08:24 PM
  [ # 32 ]
ZX1.4i schreef:
metro2005 schreef:

ik ben dalijk bij mijn zx in anderhalf jaar tijd en 30.000km alweer toe aan mijn 3e (!) setje remblokken. en misshien moet er (wederom) weer een nieuwe handremkabel bij de apk op.
het zijn maar kleine dingen (en kleine bedragen) maar het zijn gewoon dingen die bij een jap veel langer mee gaan.

Volgens mij heb je dan een behoorlijk sportieve rijstijl? veel gebruik van de remmen ipv op de motor afremmen. Ik doe veel langer met een setje remmen zowel met de Japanse auto die ik heb gehad en alle vorige Franse automobielen.
Bij mijn ZX heb ik in 1 jaar tijd en 35.000km alleen de achterremmen laten vervangen, hij remde nog goed maar bij controle bleken ze te lekken (zwak punt ZX).

Met turbodiesel (laatste 18.000 km met turbo d12 motor) doe ik nu ong. 58.000 km met de huidige set remblokken en zijn ong. voor 2/3 versleten.
Ik ben geen remmerig type, maar ik rij ook beslist niet suf. Ik mag dus wel zeggen dat ik 2 setjes voor 30.000 niet echt een normaal slijtagepatroon vind.

Gr,
Marten

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 23 maart 2005 10:40 AM
  [ # 33 ]
sans-pareil schreef:

Wat is je budget voor de die xant? Dan kunnen we allemaal even de 2e hands sites af voor je Smile.

rond de 4000 euro is de bedoeling. ik ga iig zaterdag voor deze xantia kijken:

linkje

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 maart 2005 10:58 AM
  [ # 34 ]

Nog wat leuke dingetjes

- Helaas waarschijnlijk al weg, maar dit is ook leuk.
- Mocht je toch voor een diesel gaan.
- Weer een hele leuke auto
- En deze moet natuurlijk ook even gemeld worden, ook al heeft ie veel km, wel een citroville auto

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 maart 2005 11:45 AM
  [ # 35 ]
sans-pareil schreef:

Nog wat leuke dingetjes

- En deze moet natuurlijk ook even gemeld worden, ook al heeft ie veel km, wel een citroville auto

ik wil geen break
ik wil geen turbo
ik wil geen auto particulier kopen
ik wil geen auto die als een plank veert (activa)

zeikerd ben ik he Laughing

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 23 maart 2005 11:55 AM
  [ # 36 ]

Er staat nog een hele leuke Chic te koop Wink

edit: ik zie opeens dat een BX al out of the question is.. mijn fout

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 23 maart 2005 11:55 AM
  [ # 37 ]

Rare jongen hoor. Hoe kan je nou geen turbo willen? Smile

Geen break kan ik begrijpen, dat activa te stug is ook. Particulier kopen zou ik wel overwegen. Scheelt een boel geld, en dat moet je vaak wel gauw in onderhoud stoppen, maar dan ben je wel in een keer op de hoogte van alles. Tevens hebben particulieren er meestal zelf mee gereden met als gevolg dat ze beter op de hoogte zijn van de eigenaardigheden. Liefst wil je wel iets bij een liefhebber vandaan natuurlijk… staat er niets aangeboden op XCNL op ‘t moment?

Maar als ik het goed begrijp wil je dus een benzine berline? Kijk dan ook even rond voor een 2.0i 16v, dat extra stukje pit is natuurlijk wel lekker.

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten

Gepost: 23 maart 2005 12:22 PM
  [ # 38 ]
sans-pareil schreef:

Rare jongen hoor. Hoe kan je nou geen turbo willen? Smile

Geen break kan ik begrijpen, dat activa te stug is ook. Particulier kopen zou ik wel overwegen. Scheelt een boel geld, en dat moet je vaak wel gauw in onderhoud stoppen, maar dan ben je wel in een keer op de hoogte van alles. Tevens hebben particulieren er meestal zelf mee gereden met als gevolg dat ze beter op de hoogte zijn van de eigenaardigheden. Liefst wil je wel iets bij een liefhebber vandaan natuurlijk… staat er niets aangeboden op XCNL op ‘t moment?

Maar als ik het goed begrijp wil je dus een benzine berline? Kijk dan ook even rond voor een 2.0i 16v, dat extra stukje pit is natuurlijk wel lekker.

ik denk dat er aan een turbo hogere onderhoudskosten zitten, qua ruimte maar je moet ook altijd rekening houden met de turbo (af laten koelen ed) en daar heb ik gewoon geen trek in, bovendien zou ik voor mijn rijstijl al genoeg hebben aan een 1.8 Wink
particulier is inderdaad vanuit jouw standpunt wel interessant alleen moet ik wel mijn eigen auto particulier verkopen. ik heb er tot nu toe 1 koper voor gehad maar die wou er een nieuwe apk op en dat kan ik momenteel moeilijk regelen hier op mijn werk (moet ik vrijnemen en ik werk er net iets meer dan een week Wink )

ik geloof dat ik mijn zx maar gewoon inruil. zaterdag ga ik sowieso voor die blauwe kijken en als ie bevalt dan mogen ze er een strikje omheen doen en koop ik hem Cool

Profiel  

citrofiel!ik?
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 299

Gepost: 23 maart 2005 12:31 PM
  [ # 39 ]

Gefeliciteerd met je bijna aankoop dan, tis wel een mooi kleurtje, en een xant rijd ook lekker hoor, tis iets meer wagen dan de bx.
Merk je helaas ook in de wegenbelasting.

Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e

http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 23 maart 2005 12:57 PM
  [ # 40 ]
sans-pareil schreef:

Nog wat leuke dingetjes

Citroën Xantia 1.9 TD 16V Twisted Evil  Exclamation

Bouwjaar: mei 1998
——————————

Inderdaad, leuke dingetjes. Smile

Het wachten is nu nog op Marktplaats….op een BX 2.0 HDI (110 pk) Laughing

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 23 maart 2005 07:32 PM
  [ # 41 ]
Bram schreef:
sans-pareil schreef:

Nog wat leuke dingetjes

Citroën Xantia 1.9 TD 16V Twisted Evil  Exclamation

Bouwjaar: mei 1998
——————————

Inderdaad, leuke dingetjes. Smile

Het wachten is nu nog op Marktplaats….op een BX 2.0 HDI (110 pk) Laughing

Dan wacht ik nog ff op de BX 2.0 HDIF 16v met 136 pk.

Gr,
Marten

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 24 maart 2005 02:27 PM
  [ # 42 ]

Goed idee! Wanneer ga je die bij je inbouwen?!  Laughing  Laughing  Wink

sans-pareil schreef:

Nog wat leuke dingetjes

Pfff…. verleidelijk zeg, vooral die V6. Ik heb altijd al een zwak gehad voor 6 cyl. motoren, alleen dat heerlijke geluid al!  :6 :6

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 24 maart 2005 04:57 PM
  [ # 43 ]

Ik vind 6 cylinder geluid ook prachtig, maar als de keuze is tussen een 4 cylinder turbo (met double wishbone) of een ongeblazen zescylinder… doe mij dan maar die turbo. turbo V6 is natuurlijk nog mooier, en nog mooier dan dat is twin asymmetrische turbo wankel Smile.

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 24 maart 2005 05:10 PM
  [ # 44 ]

Nou, zo’n RX 8 blok in een CX of zo heeft wel wat…. Een CX Birotor!!!  Laughing

@ sans-pareil: Een turbo 4 cyl. is natuurlijk sneller (en erg lekker :6 ), maar waar mag je nou nog hard in dit land? Voor het snelle werk pak ik m’n Kawasaki wel Twisted Evil , in de auto wil ik toch vooral lekker cruisen. Maar ik begrijp je voor keur heel goed hoor!  Mr. Green

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten

Gepost: 24 maart 2005 05:12 PM
  [ # 45 ]
Blueduck schreef:

t kan jou echt niet gek genoeg he? Waarom haal je neit zo’n m@zda rx-8 uit elkaar en lepel je zo’n blok in een… laten we es zeggen een mehari?
Past nooit, maar wel lachen een mehari die 200 ofzo haalt. Cool

ik denk dat die mehari dan best wel uit elkaar valt Confused

Profiel  

3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook