Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Ach, ik vind dat de dealers per definitie als boeven worden neergezet. Ik denk dat dit ook niet terecht is.
Overal waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Daar zijn we mensen voor.
Bij mijn C4 heeft de dealer in het begin ook ff lopen klooien, maar ze hebben het tiptop opgelost, en daar gaat het om !
Ik denk dat dit verhaal bewijst dat niet opgeloste klachten de slechtste reclame voor je bedrijf zijn.
Of het terecht of onterecht is, doet niet ter zake, het gaat er om hoe de klant het voelt.
Als ik beide partijen een tip mag geven, ga nog ff met elkaar een bak koffie drinken en zorg dat je het uitpraat en oplost. Dan kan het boek dicht.
Domme vragen bestaan niet.
Ik vind dealers absoluut niet per definitie de boeven. Heb 3 jaar tot volle tevredenheid mijn auto bij Noordegraaf in Waddinxveen laten onderhouden. Alles is daar gebeurd en nooit klachten gehad…
Met mijn post heb ik getracht de nevelen van dit topic op te heffen en iedereen weer bij te praten van wat er is gebeurd. Auto staat nu btw weer bij een dealer, dus helemaal anti-dealer ben ik echt niet . Dit keer wel eentje van t merk Peugeot waar men veel interesse heeft in Citroen
Xsara Coupe
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Met sleutelen moet je altijd klein beginnen, denk aan olie-verwisselen en filtertje vervangen. Als je daar niet meer nerveus van wordt, dan ga je grotere dingen aanpakken
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Klopt ook wel hoor Willem, klein beginnen en stapje voor stapje verder.
Rottige bij sommige zaken is dat ze op zich prima zelf te doen zijn ,maar dat je of een brug nodig hebt, of specifiek gereedschap. Ik zelf heb een adres waar 24 euro p/u aan arbeid wordt gerekend… De onderdelen zijn ook zeer voordelig.
Dan wordt het al heel snel een geval dat je er zelf niet meer tegenaan kunt sleutelen…
Voorbeeldje..
Ik heb ws een nieuwe rad nodig. Dat ding kost ongeveer 190-200 euro. Das alleen de rad. Voor 250 euro zit dat ding erin incl kvs & arbeid etc…
Dan mag jij het zeggen, ga ik zelf zoeken naar een rad, zelf voor de deur in de stad moeilijk doen…..
M’n d-riem laten doen incl alle toeters en bellen en arbeid koste me daar 300 euro… Koppeling en complete groete beurt EN d-riem van m’n zx… net 500..
eigelijk is tie te goedkoop en het is allemaal met bon en garantie… EN KOFFIE!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ik zweette peentjes toen ik voor de eerste keer een aandrijfas ging vervangen, meteen de langste en ik heb de Haynes toen wel 10 keer doorgelezen. Al met al ging het prima. Gelukkig heb ik een sleutelplekkie, waar ik in ruil voor een mooie fles rode wijn kan sleutelen. Die plek heeft 1 nadeel, die fles wijn gaat rond 14:00 open, terwijl ik dan net de boel gedemonteerd heb…....
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zou volgende keer achteraf betalen
Willem schreef:Ik zweette peentjes toen ik voor de eerste keer een aandrijfas ging vervangen, meteen de langste en ik heb de Haynes toen wel 10 keer doorgelezen. Al met al ging het prima. Gelukkig heb ik een sleutelplekkie, waar ik in ruil voor een mooie fles rode wijn kan sleutelen. Die plek heeft 1 nadeel, die fles wijn gaat rond 14:00 open, terwijl ik dan net de boel gedemonteerd heb…....
rolf!!
Hmm, de lege accu blijkt niet het enige probleem te zijn. De accu valt soms dood, maar vandaag bij een noodstop bleken mijn alarmlichten ook niets meer te doen… Het relais knippert alleen heel snel. Knipperlichten links/rechts doen t wel afzonderlijk. Verder is de sirene van mijn alarm ook niet meer actief. Vraag me af wat er elektronisch nog meer niet goed is… Iemand enig idee waar ik dit kan zoeken? Accu gezeur is na de 2e distributiewissel gekomen…
Xsara Coupe
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Xsara Coupe schreef:Accu gezeur is na de 2e distributiewissel gekomen…
Xsara Coupe
Ik dacht nadat er een parrot was ingebouwd door iemand?
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Achter ‘t alarm kan je uren zoeken als ‘t is geplaatst zoals bij mij.
Bij mij is er een extra knop gemonteerd op de plaats waar oa. de knop voor de 4 knipperlichten zit. Daar is plaats als je bijv. automatische airco hebt.
Bij m’n pa zit er een klein klikschakelaartje, new Mini-gewijs, aan de onderkant van het dashboard aan de passagierskant dat het alarm in werking stelt. Is diep weggestoken zoals, bij wijze van indicatie, het rekje van de boorddocumenten.
Bij m’n vorige xm heb ik het nooit gevonden, maar ik heb er ook nooit last mee gehad. Had er alleen een klein extra sleuteltje bijgekregen met de instructie dat het alarmbakje ergens onder de auto hangt en dat je met dat sleuteltje kan activeren of deactiveren als ie ooit es niet zou willen starten omwille van de startbeveiliging. Moet jij es onder je xm proberen kruipen als ie niet draait Beveiliging geslaagd hoor
‘t zijn misschien een paar tips..?
Die carkit zit er allang niet meer in om te kijken of t daar van kwam (kan niet want als daar iets verkeerd zou zitten zou de radio ook niet goed werken) maar het probleem is er nog steeds… De accu is 9 maanden oud, dus daar ligt het niet aan
Massakabel zal ik is naar kijken. Alarm heeft altijd gewerkt en is pas tegelijk met de lege accu’s dat die t niet meer doet…
De knipperlichten gaan wel knipperen en de startblokkering werkt ook, maar de sirene doet t ineens niet meer…
Xsara Coupe
knijp die massa kabel eens opnieuw, zet er een frisse accu in, loop de standaard massa punten nog eens na.
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Heeft het alarm geen apparte accu?
Nou, vandaag had de dame alweer geen zin om te starten… Toen maar even de accu er uit gehaald en naar de lokale peugeot dealer gebracht om op te laden en een accutest uit te voeren.. Ik vrees het ergste.
Alarm heeft geen aparte accu voor zover ik weet. Zou ook niet weten waar deze moet zitten!
Het heeft echter nog nooit ovor problemen gezorgd, dus wel apart dat t nu dan ineens wel is
Nuja, we horen het morgen wel hoe of wat…
Op het moment 2 dames waar wat aan scheelt. Ooit verandert het nog wel van slopen in maken
Voor de belangstellenden trouwens: Dikke kans dat de morettes weg gaan of iig niet op deze auto komen… Na een aantal foto’s te hebben gezien van standaard xm exclusives in zilver weet ik weer waarom ik deze dame kocht
De lijnen zijn gewoonweg schitterend. Dat gecombineerd met de tijdloze kleur
Xsara Coupe