helpen met stroomverdeler tijdens meeting?
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 21 maart 2005 12:22 AM

Ik kom dus in de DS van mn Pa. We hebben een probleem waar we niet uitkomen! Er zit nog altijd een niet-originele stroomverdeler op en we hebben de originele al maar we weten niet hoe die aangesloten moet worden?

Zijn er mensen die zien zitten om daar ff naar te kijken tijdens de meeting? Dat zou leuk zijn want zowel mn vader als ik zien het niet echt zitten met al die draadjes!

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 21 maart 2005 12:39 AM
  [ # 1 ]

lijkt me geen probleem…  er is vast wel een held die hem ff correct aansluit

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 maart 2005 12:34 PM
  [ # 2 ]

Als ik kom is dat geen probleem!
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 21 maart 2005 08:35 PM
  [ # 3 ]

Hoi Erwt,

Als het allemaal niet lukt, kan ik mijn rode gevaar er anders wel weer naast zetten Smile Als die mee wil werken natuurlijk Smile
De Ds van je vader zal momenteel wel niet meer bij mij om de hoek staan vrees ik…..

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 21 maart 2005 11:07 PM
  [ # 4 ]
superpetur schreef:

Hoi Erwt,

Als het allemaal niet lukt, kan ik mijn rode gevaar er anders wel weer naast zetten Smile Als die mee wil werken natuurlijk Smile
De Ds van je vader zal momenteel wel niet meer bij mij om de hoek staan vrees ik…..

MVG, Peter

De auto staat er nog gewoon alleen ik ben verhuist. Ik woon niet meer in sudhorn maar in groningen

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 21 maart 2005 11:16 PM
  [ # 5 ]

Kijk, dat scheelt enorm, da’s binnen duw afstand Razz
Alleen door het spoortunneltje omhoog kan wat lastig worden met 1300 kg dood gewicht….
Mocht het komende zaterdag niet lukken, wil ik mijn dame wel weer even naast die van je vader zetten. Denk niet dat de lokale bromsnorren moeilijk doen over dat korte stukkie zonder APK…... 
Moet eerst wel even een nieuwe accu ritselen voor mijn dame, maar dat hoop ik komende week ook eindelijk eens te gaan doen.

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 22 maart 2005 12:00 AM
  [ # 6 ]

er zijn wat problemen en als die niet worden opgelost kunnen we niet eens met de ds naar de meeting. Mn Pa heeft net een nieuwe accu erop gezet, maar deze blijft echter doorladen (hij kookt! Wink)

Maar heeft iemand een schematje hoe je zoiets moet aansluiten? Of iemand anders nog tips? Het gaat om een DS 23 Pallas uit 1973

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 maart 2005 10:51 AM
  [ # 7 ]

Erwt , waar wil je nu precies een schema van?
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 22 maart 2005 11:08 AM
  [ # 8 ]
bogaard77 schreef:

Erwt , waar wil je nu precies een schema van?
Cool

hoe je zo’n stroomverdeler moet aansluiten. Welk draadje waar. Snap je?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 maart 2005 12:39 PM
  [ # 9 ]

Als het goed is heb je op je stroomverdeler twee stekkers. maar een kan ook.
Een moet van de stroom verdeler naar de RUP van de bobine. de anderekant van de bobine aan een geschakelde plus. De eventuele tweede draad is voor de toerenteller en kan zowel op de stroomverdeler als op de rup van de bobine.
Bij de stroomverdeler zit ook nog de condensator vestgeschroefd op die aansluiting met een ring-kabelschoen.
Snappie ? ich bin snappie der…..
Laughing

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 maart 2005 01:54 PM
  [ # 10 ]

Ik zit net te denken… Heb je het over de verdeler of over je spanningsregelaar?
Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 22 maart 2005 02:50 PM
  [ # 11 ]

stroomverdeler

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 maart 2005 03:12 PM
  [ # 12 ]

Dan ben je er nu wel uit he.
Laughing

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 22 maart 2005 10:08 PM
  [ # 13 ]

Staat dit ook ietwat duidelijk uitgeteknd in het cursus boek Basiscursus ID-DS techniek van de id/ds club?
In dat geval zou ik deze week nog wel ff langs kunnen gaan met dat boek onder de amr bij de desbetreffende dame, en kunnen we de zaak zo proberen op te lossen?
Olyslagers heb ik ook, en de reparatie handboeken ook wle, masar uitgerekdn eht deel over de elektrikiteit mis ik….
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 23 maart 2005 09:06 PM
  [ # 14 ]

Hoi Rob,

Da’s niet echt vreemd denk ik. De meeste DS/ID rijders willen volgens mij het meeste informatie hebben over de mechanische zaken van de auto’s, de weinige eleaktra die er in zit werkt over het algemeen vrij redelijk. Meestal alleen stekkerverbindigen en aardingsproblemen, maar volgens mij is het elektrieke deel zeker wel betrouwbaar, het is tenslotte geen engelse auto… met een Lucas electrisch systeem…
Lucas, the inventors of darkness….....  zegt mij meer dan voldoende…
Opbouw van die werkplaatsboeken uit mijn hoofd, deel 1, deel 1bis, over afstellingen, deel 2, controles, deel 3 revisies, deel 4electriciteit en deel 5 plaatwerk. Nou, welke delen denk je het vaakst nodig te hebben?
Inderdaad, ik zou deel 4 ook graag voor een schappelijk prijsje willen hebben om de serie compleet te hebben, maar da’s ff off topic….

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 23 maart 2005 09:28 PM
  [ # 15 ]

of je nou wel of niet met de DS komt…...........
ik neem m’n stroboscoop wel fff mee;kan ik ‘m gelijk op tijd zetten
(iets van 11graden vooronsteking:zoek ik fff op voor een DS23)

Oh ja, ik heb alle Shocked DS schema’s wel zo’n beetje

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook