Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hallo allemaal,
Even om misverstanden te voorkomen: ik beschouw deze auto niet als iets waar je zo maar in wegrijdt!
Ik ben een ervaren sleutelaar (minder goed in plaatwerk!), technisch zeer goed onderlegd en beschouw dit als een project!
Ik vind niets leuker dan het uit elkaar peuteren van een motorblok, een voortrein o.i.d.; vervangen wat nodig is, afstellen, starten en dan de complimenten van de hele straat in ontvangst nemen (omdat ze misschien stiekum op een grote knal gehoopt hadden).
Als ik een SM met een vage geschiedenis zou kopen, zou ik dus als eerste het motorblok eruit halen en helemaal uit elkaar slopen!
Ik hoop dat verdere reacties dit verhaal in ogenschouw nemen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jan, in dit geval kun je jezelf een heleboel geld besparen. Vergeet echter niet dat motoronderdelen van de SM behoorlijk duur zijn, en dat er een aantal zaken zijn die je niet zelf zal kunnen doen. Met name het slijp, boor en hoonwerk zal je moeten gaan uitbesteden. Maar goed, een goede technische kennis zal je zeer zeker helpen bij het uitvoeren van een sm project!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bedankt voor de tip!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
laat ons zeggen als je via het franse kanaal werkt komen alle stukken op ongeveer om een revisie uit te voeren op een 4000 euro. (en dan mag er niets mis gaan) als je alles in eigen beheer doet.
als je je stukken ergens anders gaat halen( blondeau) kan het al snel oplopen tot het dubbele van de prijs.
Maar als je zegt dat je een goede sleutelaar bent dat is al veel.
alhoewel… het plaatwerk van de wagen die je op het oog hebt is volgens mij toh ook niet echt goed… over het interieur nog maar te zwijgen
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hmmm…. ik denk dat die 4000 euro aan onderdelen behoorlijk in de buurt komt En dan komt er nog wel wat werk van een revisiebedrijf bij, zoals het boren/honen van de cilinders, inslijpen van kleppen, kopjes vlakken, etc etc… kom je al erg snel aan de 5-6 ruggen
Maar, monteer je vervolgens alles zelf, dan ben je wel klaar voor dat bedrag. Dan moet je wel mazzel hebben, want als je zuigers gaar zijn komt er direct 2 mille bij, en dan komt daar ook weer revisiewerk bij….
Het zelfde geldt voor een brakke krukas… hopsa… weer 500 euro extra..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Of 4 slechte nokkenasjes en 12 stoterbussen
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wbogaerts schreef:Of 4 slechte nokkenasjes en 12 stoterbussen
Walter
1100 euro
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
SM-rijders hebben grote spaarvarkens nodig zo te zien. Is het niet makkelijker en goedkoper om een reeds gereviseerd blok of anderszins goed blok op de kop te tikken? Of is dat het bekende speld en hooiberg-verhaal?
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Serge schreef:SM-rijders hebben grote spaarvarkens nodig zo te zien. Is het niet makkelijker en goedkoper om een reeds gereviseerd blok op de kop te tikken? Of is dat het bekende speld en hooiberg-verhaal?
Inderdaad… en dan nog: als je al zo’n blok kunt vinden zal dat blok ook weer helemaal moeten nalopen. Daarbij: zo’n motor kost ook gewoon 6 ruggen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Maargoed, als je het zo stelt, dan zeg je eigenlijk dat je elk SM-blok helemaal moet nalopen, of ie nu los op de keukentafel staat via marktplaats, of dat ie in een kar hangt die je wilt kopen. Dan moet je toch wel een behoorlijke kennis van motoren hebben, of iemand kennen die dat heeft om bij zo’n kar geen miskoop te doen.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Serge schreef:Maargoed, als je het zo stelt, dan zeg je eigenlijk dat je elk SM-blok helemaal moet nalopen, of ie nu los op de keukentafel staat via marktplaats, of dat ie in een kar hangt die je wilt kopen. Dan moet je toch wel een behoorlijke kennis van motoren hebben, of iemand kennen die dat heeft om bij zo’n kar geen miskoop te doen.
Dat heb je weer goed gezegd. Kijk, er zijn zat sjaakie’s die beweren een perfecte sm motor voor je te hebben staan. je dokt 6 rooien, en klust dat blok in je sm… na 2 weken gaat ie olie zuipen, of tyft er een klep naar beneden… Ben je dus mooi klaar… Daarom: ieder blok wat je niet kent of waar geen factuur van is, uit elkaar halen een nazien.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Of je neemt de gok dat de verkoper geen onzin vertelt en er idd al jaren elk weekend mee heeft gereden.
Dat heb ik gedaan… Gaat prima.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Of je neemt de gok dat de verkoper geen onzin vertelt en er idd al jaren elk weekend mee heeft gereden.
Dat heb ik gedaan… Gaat prima.
yep, maar jouw auto heeft onderhoud gehad bij Brodie én is dus regelmatig bereden. Dat is dus ook de reden waarom er nog geen klep in een van je zuigers staat. Die Franse auto waar de TS naar wil gaan kijken staat zo te zien al een tijdje stil, en we weten allemaal dat er dan dit kan gebeuren…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En deze niet te vergeten:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat hoeft niet, maar die SM uit brummen wel!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>