Ik wil mijn luchtfilter reinigen en heb daarvoor van de IDDS website een artikel hierover gedownload. Hierin staat dat het luchtfilter uit twee helften bestaat (klopt) en dat “de ene helft als het ware over de rand van de andere helft is gevouwen.” Dit is bijn filter dus niet het geval. De helften zijn aan elkaar gepuntlast! Om de roosters en metalen gaasjes te reinigen zou ik dus de puntlassen moeten verwijderen. Hier ben ik een beetje huiverig voor. Iemand hier ervaring mee om dit soort luchtfilters schoon te maken?
moi. gewoon puntlasjes wegslijpen (dremeltje) en dan kan alles uitelkaar en worden schoongemaakt met wasbenzine (let op legvolgorde afzonderlijke zeefjes). Terugmontage kan zonder puntlassen want wordt bijeengehouden door de rubberenring tussen de twee dekselhelften.
succes
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Vooropgesteld dat ik dit type filter niet ken hoor, maar is het niet mogelijk om dit type filter in benzine te wassen? Kost wat benzine, maar dan hoef je de boel niet te vernielen. Anders zou je kunnen kijken of je de boel met kleine schroefjes M4 of M5 weer aan elkaar kunt monteren, gesteld dat je de puntlasjes er wel uit hebt geboord.
Zo heb ik een keer de achterruitenwissermotor van mijn Xantia gerepareerd. Deze was vastgelopen en was ook niet te repareren omdat het huis ook geklonken is. Alle klinknagels uitgeboord, draad getapt, mechaniek gemaakt en daarna met boutjes weer in elkaar geschroefd. Nu kan ik hem als het nodig is weer heel gemakkelijk uit elkaar halen…...
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Puntlasjes wegslijpen werkt goed, daarna boutjes erin niet: Dan past het niet meer in het filterhuis. Boutjes zijn ook niet nodig: filterhuis klemt hard genoeg op het rubber.
Heb in het filterhuis ook wel eens een K&N filter gehad: meer lucht.
Citroen!
DriverD schreef:Puntlasjes wegslijpen werkt goed, daarna boutjes erin niet: Dan past het niet meer in het filterhuis. Boutjes zijn ook niet nodig: filterhuis klemt hard genoeg op het rubber.
Heb in het filterhuis ook wel eens een K&N filter gehad: meer lucht.
Ik heb mijn luchtfilter ook eens zo schoon gemaakt, is best te doen. Ik heb inderdaad ook eens een K&N filter verhaal voorbij zien komen, weet iemand daar iets meer van? moet daar de motor opnieuw voor afgesteld worden etc?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dat K&N filter was speciaal voor mijn DS gemaakt, bij de importeur van K&N. Als ie meer lucht doorlaat, kan/moet je ook meer brandstof toelaten. Heb je meer vermogen.
Citroen!
Beste mensen, bedankt voor de reacties. Ik ga de puntlassen wegslijpen en de filters schoonmaken. Zo te lezen moet dat lukken.
Ik neem aan K&N een merk is.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
K&N is een merk. Veel mensen zweren erbij…
Citroen!