2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Handremkabels: juiste afstelling?
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 31 december 2007 07:23 PM
  [ # 16 ]
dennis van der ven schreef:

heel goed…...

Als jij blijkbaar prima weet hoe het werkt waarom meldt je dat dat niet in plaats van tot 3 maal toe alleen maar vermelden of iemand anders´ antwoord wel of niet klopt?  Rolling Eyes Daar heeft helemaal niemand wat aan.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 01 januari 2008 03:14 PM
  [ # 17 ]
dennis van der ven schreef:
JanvB schreef:

Inderdaad horen daar twee van die veertjes te zitten.
Weet iemand waar die dingen voor zijn?
Ik zet ze er iedere keer braaf op, en ik vermoed dat het is om te voorkomen dat de blokken gaan rammelen onder her rijden. Er zit immers altijd een beetje speling tussen de blokken en de klauw.

heel goed…...

Hoe gaat het met je leermeester opleiding? Laughing  Wink

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 22 januari 2008 07:20 PM
  [ # 18 ]
Autofan schreef:
dennis van der ven schreef:
JanvB schreef:

Inderdaad horen daar twee van die veertjes te zitten.
Weet iemand waar die dingen voor zijn?
Ik zet ze er iedere keer braaf op, en ik vermoed dat het is om te voorkomen dat de blokken gaan rammelen onder her rijden. Er zit immers altijd een beetje speling tussen de blokken en de klauw.

heel goed…...

Hoe gaat het met je leermeester opleiding? Laughing  Wink

Tsja, ik ga altijd maar van het goede in de mens uit, dus hij zal het wel als compliment bedoelen…  Very Happy

Soms komt hetgeen iemand emailt of post ook verkeerd over, of heeft iemand zijn dag niet.
Ik vind het leuk om mensen te helpen zodat ze niet zelf opnieuw het wiel moeten uitvinden,
en ik leer zelf ook nog steeds van de anderen op dit forum,
  dus ik post gezellig verder!

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 09 april 2008 10:30 PM
  [ # 19 ]
Visa Ventje schreef:

Ik heb vandaag foto’s gemaakt: Zeg het maar wat u opvalt. (hoort het metalen clipje rechts van de remblokken daar te zitten?)


Zeg maar wat u opvalt!

Terugkomend op deze foto: hoe kun je zien of je remblokken versleten zijn? Kun je dat aan het gedeelte naast de remblok zien, of is dat een andere deel van de remblokken?

Profiel  
 
Wilan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 22-10-2006

Gepost: 09 april 2008 10:54 PM
  [ # 20 ]
Visa Ventje schreef:

Terugkomend op deze foto: hoe kun je zien of je remblokken versleten zijn? Kun je dat aan het gedeelte naast de remblok zien, of is dat een andere deel van de remblokken?

Als je een nieuw remblokje bekijkt bestaat ‘ie uit twee helften waar een gleuf tussen zit. Als de twee delen zijn weggesleten zodat de gleuf weg is (en het dus één geheel lijkt) is je remblokje versleten. Op de foto kun je bij het remblokje waar geen klemmetje bijzit de scheiding in het midden zien zitten.

Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 10 april 2008 02:31 AM
  [ # 21 ]

ah bedankt!!!!! Weer wat geleerd Laughing  Mijn remblokken gaan nog wel een rondje mee dus Razz

Ik heb soms last van trillen tijdens het remmen. Uitgesloten veroorzakers zijn remblokken, aangezien ze in 2006 zijn vervangen, op de remschijven voor zit nog genoeg metaal, het putje op de remschijf is nog te zien. Stuurkogels; geen speling. Ik weet wel dat de draagarm rv niet erg fris is. Bij het handmatig indrukken van de auto kraakt het daar behoorlijk. bij mij zitten daar nog lagers. De banden zijn net vervangen, de onbalans is eruit gehaald dus. Waar kan het aan liggen?

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 10 april 2008 02:40 AM
  [ # 22 ]

Kromme schijven ?

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 10 april 2008 03:56 PM
  [ # 23 ]

Klopt, kromme schijven, of de klauw schuift niet soepel;

FF de blokjes er af halen en dan kijken of je de remklauw heen&weer; kan schuiven.

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 12 april 2008 03:04 PM
  [ # 24 ]

Hey, ik zit nog eens te kijken, maar volgens mij gaat inderdaad dat hendeltje van de handrem niet ver genoeg terug.
BIj mij staat dat veel verder naar voren.

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
Wilan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 22-10-2006

Gepost: 12 april 2008 05:27 PM
  [ # 25 ]
JanvB schreef:

Hey, ik zit nog eens te kijken, maar volgens mij gaat inderdaad dat hendeltje van de handrem niet ver genoeg terug.
BIj mij staat dat veel verder naar voren.

Hij lijkt inderdaad in de stand ‘handrem aangetrokken’ te staan, maar misschien is de handrem wel gewoon aangetrokken (doe ik vaak als ik de auto op de krik zet, om te voorkomen dat de auto wegrolt).

Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 12 april 2008 06:04 PM
  [ # 26 ]
Wilan schreef:
JanvB schreef:

Hey, ik zit nog eens te kijken, maar volgens mij gaat inderdaad dat hendeltje van de handrem niet ver genoeg terug.
BIj mij staat dat veel verder naar voren.

Hij lijkt inderdaad in de stand ‘handrem aangetrokken’ te staan, maar misschien is de handrem wel gewoon aangetrokken (doe ik vaak als ik de auto op de krik zet, om te voorkomen dat de auto wegrolt).

heeft niet zo’n zin als je de voorwielen opkrikt Laughing

over het trillen bij remmen, geen vuil achter de remschijf?
even er af halen, schoon schuren en weer monteren heeft bij mij wel is geholpen.
Gr Maarten.

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 12 april 2008 07:42 PM
  [ # 27 ]

VisaVentje, schept eens wat licht in deze zaak!  Very Happy

Over dat trillen:

na verloop van tijd krijg je, behalve die roest op de achterkant zoals hier voor vermeld, ook een randje roest op de buitenrand van de schijf.
Soms helpt het ook als je dat er af tikt. Heel voorzichtig, met een kleine hamer op de rand van de schijf tikken, en dan breekt het er af.

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 12 april 2008 09:30 PM
  [ # 28 ]

Goed, licht in de zaak!

Het trillen is niet aan de orde bij elke keer remmen. Het ene moment is het erger dan de andere keer. Ik zal eens weer de wielen er af gooien en de zaak bekijken.. Ongeveer 2 jaar geleden zijn de remblokken en remschijven vervangen. Wat betreft de handrem, op de foto is deze niet aangetrokken. Ik heb verder er nog niet veel aan gedaan.

Kunnen onbalans in de aandrijfassen ook trillingen bij het remmen geven? Niet echt toch?

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 13 april 2008 01:31 PM
  [ # 29 ]
Visa Ventje schreef:

..............
Het trillen is niet aan de orde bij elke keer remmen. .......

Hmm, dat zou wel eens het pinnetje op het remblok kunnen zijn, dat niet helemaal goed tegenover het gleufje op de remplunjer zit….

Visa Ventje schreef:

..............
Wat betreft de handrem, op de foto is deze niet aangetrokken. .....

OK, dat kan dan volgens mij 2 dingen zijn:
1.  de rem blijft er op staan omdat het stelmechaniek in de klauw niet goed werk.
2. de handremkabel is verrot en blijft steken.

Ik zou de hele boel eens uit elkaar halen, en dan eens lekker schoon maken.
FF de kabel testen en eventueel gelijk vervangen. Kost niet veel en heb je weer jaren plezier van.

Visa Ventje schreef:

Kunnen onbalans in de aandrijfassen ook trillingen bij het remmen geven? Niet echt toch?

Volgens mij niet bij het remmen… klinkt niet logisch…

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 13 april 2008 04:55 PM
  [ # 30 ]

onbalans in de aandrijfassen zou je dan ook bij het rijden moeten merken..

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook