Onze DS heeft helemaal uit elkaar gelegen en zit nu gelukkig weer helemaal in elkaar en doet het ook weer .. nou ja bijna .. Je kan alleen nog niet met de versnellingspook starten. Nu moeten we steeds met de motorkap omhoog starten. Niet echt handig dus.
Weet iemand of dit gebeurd via een draadje naar de spanningsverdelerd oid want er ligt nog wel een draadje los maar die is te kort om daarbij te komen.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Verduidelijking
als ik kijk naar het aantal antwoorden heb ik het volgens mij niet goed uitgelegd. Ik zal het opnieuw proberen.
Bij een half-automaat (het gaat om een DS 23 Pallas) moet je de motor starten door de versnellingspook naar links te drukken. Je moet wel eerst de sleutel omdraaien en de auto op contact zetten natuurlijk.
Het probleem is dus dat er helemaal niets gebeurd als je de pook naar links drukt.
Mijn vraag is daarom: weet iemand hoe dit het starten met een halfautomaat technisch in elkaar zit en hoe wij de dame weer kunnen starten met de pook.
BVD
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Iedereen zit op Citromobile dit weekend,
morgen zal er wel een antwoord volgen.
rocco schreef:Iedereen zit op Citromobile dit weekend,
morgen zal er wel een antwoord volgen.
Is ook zo .. kwou er ook wel heen, maar ik kan niet .. helaas .. next year!
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Zeg, wil je dat ik even langskom om eens mee te kijken?
Ik ga ervan uit dat je de werkplaatshandboeken etc. bij de hand hebt, en desnoods zetten we de DS 23ie ernaast om eventueel te vergelijken. Een aantal zaken zal ongetwijdeld hetzelfde zijn, maar vast niet alles
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Mijn gok is dat er in de versnellingsbak een drukschakelaar zit die ingedrukt wordt als je de pook naar links duwt. Ik denk dat of die schakelaar stuk is of dat er ergens een draadbreuk zit.
Ik heb geen verstand van DS-en, dit is gewoon boerenslimheid, dus wie het beter weet moet het zeggen.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het is nog simpeler.
Je pook bedient een klein schakelaartje dat een beetje naar binnen richting motor in je stuurkolom zit. Dat schakelaartje geeft je starter de start stroom. Dat schakelaarje gaat geregeld kapot. De meesten zetten er dan een start knop in.
Schroef je deksel boven op het stuur los. ( voor je klokken) en kijk naar binnen. Je ziet het dan zitten.
groeten
joris
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
niet startende halfautomaat
Hallo allemaal,
Ik weet, ik spreek voor mijn beurt maar aangezien Erwt nu bezig is de zaken weer in elkaar te schroeven en te verbinden de oplossing van het probleem. Ik mijn eigen DS 23ie er achter gezet bij hem op de oprit, met alle boeken erbij.
Een spannend gezicht, DS zonder meters erin…. , en een stuk of wat losse eindjes draad onder de motorkap. Maar, in elk gavel beter toegankelijk dan mijn eigen 23IE…... Na eens goed kijken bij de startrelais in beide auto’s, het blokje dat aan de pluspool vastzit en even heen en weer praten, viel me een draad op met stekker die losgebroken was. Dus geen losse stekker ofzo. Gezien de korte draad, leek het wel erg veel op een draadje dat bij de 23 IE gewoon vastzat aan het relais. Motor op contact, ik heb het draadeinde op de goede plek op het relais gedrukt, en daarna werd de starthendel in de startpositie gedrukt, met het welbekende startgeluid. Inderdaad, 1 los draadje slechts, waar nu aan gewerkt wordt.
En u maar hopen dat de aPK morgen ook zo goed verloppt!
Succes!
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Ik hoef niets meer toe te voegen aan het verhaal van superpetur. Nu maar duimen voor de APK morgen.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Als je je DS zonder snelheidsmeter bij de APK aanbiedt, kan je die goedkeuring wel op je buik schrijven.
Maar ik hoop voor je dat ik het mis heb hoor
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Als je je DS zonder snelheidsmeter bij de APK aanbiedt, kan je die goedkeuring wel op je buik schrijven.
Maar ik hoop voor je dat ik het mis heb hoor
Alles is inderdaad weer netjes gemonteerd en alles doet het goed. Hij zou dus theoretisch door de keuring moeten komen.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Isset gelukt?
rocco schreef:Isset gelukt?
Hij is bijna door de APK gekomen .. de banden liepen tegen de binnenkant aan als je stuurde en dat mag niet blijkbaar en een v-snaar die was zo gaar als wat en een v-snaar die lag er vanaf.
Deze snaren liepen naar de hydrauliekpomp welke we kort geleden eraf hebben gehaald en blijkbaar de v-snaren niet goed hebben bevestigd. Maar we kunnen ons hiervan niet veel herinneren en naar onze mening hebben we wel alles goed gemonteerd.
Maar goed, de garage gaat alles morgen maken (v-snaren waren niet voorradig) en dan hebben we weer de auto met een jaartje APK!!
trouwens, weet iemand hoe het kan dat de banden tegen de binnenkant aan lopen?
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Verkeerde banden, stuuruitslag te groot of er is iets verbogen (dat laatste is minder waarschijnlijk als de banden aan beide kanten aanlopen).
Schijt aan originaliteit.
Aanslijtende banden dat is inderdaad afstelling van het stuurhuis dat je eraf hebt gehad. Hopelijk neemt de garage dat ook gelijk even mee, want ook dat is iets wat ik zelf nog niet kan…
Mooi dat ze verder in orde was! Kunnen jullie nu verder aan de rest knutselen.
MVG Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ze bedoelen zeer waarschijnlijk dat in de uiterst recht of uiterst links af stand de band aanloopt tegen het aluminium schild. Dat zien ze omdat daar het alu glimt! Afstellen van de uitslag van het stuurhuis of het alu iets indeuken. Ze moeten wel echt constateren dat het aanloopt! Ide de rijstand en op hoogte.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>