Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
G´dag,
Mijn bx duivelinnetje 1.4 uit 1993 verbruikt de laatste tijd nogal wat benzine. Gewoonlijk lag het rond 1:13, tegenwoordig is 1:10 geen uitzondering. Zelfs voor korte ritten vind ik dit te veel voor een 1.4-tje.
Rustig of ruig rijden maakt erg weinig uit. Koud weer en warm weer wel. Hoe kouder, hoe royaler.
NB Ze lekt geen benzine en het luchtfilter is netjes schoon.
Aan jullie de vraag: wat zijn de dingen die ik eens moet gaan natrekken?
Ik ben benieuwd.
Grtz,
W
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Stinkt de motor ook als ie loopt?
Het zou eventueel een storinkje kunnen zijn in de sensor voor de koelvloeistof temperatuur, daarvoor moet de uitstoot eens gemeten worden, ik heb een 4-gas tester op mijn werk en kan je daar eventueel kostenloos even naar laten kijken.
Emiel
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Aha, nooit geweten dat het koelsysteem veel invloed kan hebben op het verbruik.
Ik heb eergisteren juist mijn radiator vervangen. Die lekte al ruim een jaar wat water door een groeiend haarscheurtje in de vulpijp. De laatste paar ritten spoot er een heuse straal water tegen het spruitstuk als het systeem op druk begon te komen, wat overigens een vermakelijk rookgordijn-effect en bijbehorende aandacht opleverde bij de stoplichten en in de file…
Bij het vervangen van de radiator heb ik de sensoren, slangen, thermostaat e.d. allemaal schoongemaakt. Sindsdien is het koelsysteem weer netjes lekvrij en werkt het volgens mij weer naar behoren.
Misschien is het daarmee dus wel al opgelost. Dat zou mooi zijn. Allee, de komende tank benzine maar ´ns even afwachten wat ze doet.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30