nieuwe baan?
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5830

- ID/DS D-Super
Gepost: 08 maart 2005 10:42 AM

is er hier iemand die zich geroepen voelt om eens wat te verbeteren aan schokbrekers.. ( wat zijn dat ookalweer voor een dingen? )

http://www.koni.com 

Binnen onze afdeling Research Development (Werkplaats Rijproevenhebben wij
een permanente stageplaats beschikbaar voor studenten MTS
-motorvoertuigen-techniek c.qwerktuigbouwkunde.

De afdeling R&D Werkplaats Rijproeven ontwikkelt schokdempers hoofdzakelijk
ten behoeve van de Automotive
-aftermarkt.
Tijdens de stage kunt u ervaring opdoenzoals het sleutelen aan auto’sdempers opmeten/ombouwen en proefrijden.
Wij verwachten van de stagiair technische vaardigheden en volop interesse in de autotechniek.
De stagiair dient in ieder geval in het bezit te zijn van een rijbewijs (B) !!

Interesse m.b.tdeze stageplaats?
Stuur dan uw brief met CV naar KONI B.V., Postbus 10143260 AAOud-Beijerlandter attentie van Personeelzaken (de heer Vermaat).
U kunt natuurlijk ook eerst bellen voor meer informatie: (0186-635610

Very Happy

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 08 maart 2005 10:58 AM
  [ # 1 ]

Zal ik eens vragen of ze die dingen onder mijn xant willen zetten om te testen? Laughing  Laughing  Laughing

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 maart 2005 01:12 PM
  [ # 2 ]

Ik ken een gek die een BX heeft omgebouwd naar conventionele vering, dus roep het niet te hard Smile of ik stuur hem jouw kant op Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 08 maart 2005 01:22 PM
  [ # 3 ]

Echt?  jezus….die is ziek

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 08 maart 2005 01:26 PM
  [ # 4 ]

Ja ik kon ook niet echt bevatten waarom. Hij had allemaal onderdelen van de equivalente peugeot gebruikt om het te doen. En, idd ook contact opgenomen met koni voor welke dempers en zulke onzin ie moest hebben.

Ik kon ook echt niet begrijpen waarom ie dat nou wilde.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 08 maart 2005 08:41 PM
  [ # 5 ]
sans-pareil schreef:

Ik ken een gek die een BX heeft omgebouwd naar conventionele vering, dus roep het niet te hard Smile of ik stuur hem jouw kant op Smile.

dan kan het andersom dus ook Twisted Evil

zx hydropneumaat, here we come Twisted Evil  Twisted Evil  Cool

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 08 maart 2005 08:52 PM
  [ # 6 ]

Alles kan Smile... of het nou echt de moeite waard is weet ik niet… overigens wel een leuk projekt… als een gek het kan, heeft citroen lijkt mij geen excuus meer Smile.

Profiel  

Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2487

Gepost: 08 maart 2005 09:18 PM
  [ # 7 ]

hmzz…beetje verreweg voor mij…:D

Profiel  

erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5830

- ID/DS D-Super
Gepost: 08 maart 2005 09:42 PM
  [ # 8 ]

een HP eend !!  lijkt me wel wat..  of een renault traffic met HP vering hehe

Profiel  

Tom Duckpower
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2487

Gepost: 08 maart 2005 09:45 PM
  [ # 9 ]

waar ik nu stage loop gieten ze turbohuizen voor boten en vrachtwagens, die heb ik liever op me eend…..Very Happy

en als ik volgend jaar Commerciele WTB ga doen, moet ik verplicht naar de Hoge school van aken (duitsland, samenwerkings verband).
Daar ik op de open dag van iemand gehoord, dat je dan bij porsche kunt stage lopen, althans, hij was aan het onderhandelen….

Profiel  

citrofiel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70

Gepost: 08 maart 2005 10:08 PM
  [ # 10 ]

Is er iemand die het andersom gedaan heeft; een ‘gewone’auto ombouwen voorzien van citro-vering?
Ben benieuwd Wink

Profiel  

Richard
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 129

- Méhari 6
- Méhari E-Mehari
- CX 22 TRS
- 2CV Transat
Gepost: 08 maart 2005 10:41 PM
  [ # 11 ]
citrofiel schreef:

Is er iemand die het andersom gedaan heeft; een ‘gewone’auto ombouwen voorzien van citro-vering?
Ben benieuwd Wink

Rolls Royce maakte gebruik van de Citroen veerbollen op de Silver Shadow uit de jaren ‘70. En de carrossier Tissier verbouwde conventioneel geveerde C35, Jumpy’s en Jumpers om naar hydropneumatique (o.a. voor ambulances)

E-Mehari 2017
Mehari 1971
2CV6 Transat 1985
CX 22 TRS 1986

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 09 maart 2005 04:14 AM
  [ # 12 ]
sans-pareil schreef:

Ja ik kon ook niet echt bevatten waarom. Hij had allemaal onderdelen van de equivalente peugeot gebruikt om het te doen. En, idd ook contact opgenomen met koni voor welke dempers en zulke onzin ie moest hebben.

Ik kon ook echt niet begrijpen waarom ie dat nou wilde.

De voordelen, nooit meer veerbollen vullen, nooit meer LHM bijvullen/verversen en geen leidingen die kunnen doorotten Wink

Nee even serieus, zulke gasten zouden een officieel verbod moeten krijgen om een HP geveerde Citroen te kopen.

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 24 maart 2005 12:50 PM
  [ # 13 ]

Bij mercedes kunnen ze het ook schijnbaar…..

Deze 6 deurs heefd voor gewone mercedes vering, maar achter hydropneumatiek!!! Compleet met veerbollen. Dat is om als de auto vol zit, er kunnen buiten de bestuurder om 7 personen in, de auto altijd dezelfde bodemvrijheid te geven. Het haald het niet bij een Troen, maar echt slcht hebben ze het ook weer niet gedaan.

Test

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook