Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
is er hier iemand die zich geroepen voelt om eens wat te verbeteren aan schokbrekers.. ( wat zijn dat ookalweer voor een dingen? )
Binnen onze afdeling Research & Development (Werkplaats Rijproeven) hebben wij
een permanente stageplaats beschikbaar voor studenten MTS-motorvoertuigen-techniek c.q. werktuigbouwkunde.
De afdeling R&D Werkplaats Rijproeven ontwikkelt schokdempers hoofdzakelijk
ten behoeve van de Automotive-aftermarkt.
Tijdens de stage kunt u ervaring opdoen, zoals het sleutelen aan auto’s, dempers opmeten/ombouwen en proefrijden.
Wij verwachten van de stagiair technische vaardigheden en volop interesse in de autotechniek.
De stagiair dient in ieder geval in het bezit te zijn van een rijbewijs (B) !!
Interesse m.b.t. deze stageplaats?
Stuur dan uw brief met CV naar KONI B.V., Postbus 1014, 3260 AA, Oud-Beijerland, ter attentie van Personeelzaken (de heer Vermaat).
U kunt natuurlijk ook eerst bellen voor meer informatie: (0186-635610)
Zal ik eens vragen of ze die dingen onder mijn xant willen zetten om te testen?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik ken een gek die een BX heeft omgebouwd naar conventionele vering, dus roep het niet te hard of ik stuur hem jouw kant op .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Echt? jezus….die is ziek
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja ik kon ook niet echt bevatten waarom. Hij had allemaal onderdelen van de equivalente peugeot gebruikt om het te doen. En, idd ook contact opgenomen met koni voor welke dempers en zulke onzin ie moest hebben.
Ik kon ook echt niet begrijpen waarom ie dat nou wilde.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Ik ken een gek die een BX heeft omgebouwd naar conventionele vering, dus roep het niet te hard of ik stuur hem jouw kant op .
dan kan het andersom dus ook
zx hydropneumaat, here we come
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Alles kan ... of het nou echt de moeite waard is weet ik niet… overigens wel een leuk projekt… als een gek het kan, heeft citroen lijkt mij geen excuus meer .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
hmzz…beetje verreweg voor mij…:D
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
een HP eend !! lijkt me wel wat.. of een renault traffic met HP vering hehe
waar ik nu stage loop gieten ze turbohuizen voor boten en vrachtwagens, die heb ik liever op me eend…..
en als ik volgend jaar Commerciele WTB ga doen, moet ik verplicht naar de Hoge school van aken (duitsland, samenwerkings verband).
Daar ik op de open dag van iemand gehoord, dat je dan bij porsche kunt stage lopen, althans, hij was aan het onderhandelen….
Is er iemand die het andersom gedaan heeft; een ‘gewone’auto ombouwen voorzien van citro-vering?
Ben benieuwd
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 01-08-2003
- Méhari 6
- Méhari E-Mehari
- CX 22 TRS
- 2CV Transat
citrofiel schreef:Is er iemand die het andersom gedaan heeft; een ‘gewone’auto ombouwen voorzien van citro-vering?
Ben benieuwd
Rolls Royce maakte gebruik van de Citroen veerbollen op de Silver Shadow uit de jaren ‘70. En de carrossier Tissier verbouwde conventioneel geveerde C35, Jumpy’s en Jumpers om naar hydropneumatique (o.a. voor ambulances)
E-Mehari 2017
Mehari 1971
2CV6 Transat 1985
CX 22 TRS 1986
sans-pareil schreef:Ja ik kon ook niet echt bevatten waarom. Hij had allemaal onderdelen van de equivalente peugeot gebruikt om het te doen. En, idd ook contact opgenomen met koni voor welke dempers en zulke onzin ie moest hebben.
Ik kon ook echt niet begrijpen waarom ie dat nou wilde.
De voordelen, nooit meer veerbollen vullen, nooit meer LHM bijvullen/verversen en geen leidingen die kunnen doorotten
Nee even serieus, zulke gasten zouden een officieel verbod moeten krijgen om een HP geveerde Citroen te kopen.
Bij mercedes kunnen ze het ook schijnbaar…..
Deze 6 deurs heefd voor gewone mercedes vering, maar achter hydropneumatiek!!! Compleet met veerbollen. Dat is om als de auto vol zit, er kunnen buiten de bestuurder om 7 personen in, de auto altijd dezelfde bodemvrijheid te geven. Het haald het niet bij een Troen, maar echt slcht hebben ze het ook weer niet gedaan.
Test