Beste forummers,
ik ben gister wezen kijken bij een BX die ik graag wilde kopen.
Alles zag er goed uit totdat ik de auto omhoog en omlaag liet gaan.
Onder de auto vormde zich toen een plasje LHM.
In het motorruim kon ik het lek niet zien, maar als ik onder de auto keek kwam het ergens achter de carterpan vandaan….
Heeft iemand enig idee of dit iets met de beruchte octopussen te maken heeft, of is het gewoon een slangetje dat lek is…?
En ik ben nog niet zo handig dus wil het bij de garage laten maken.. over wat voor bedragen moet ik dan denken?
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties… Mede n.a.v. deze reacties zal ik beslissen of ik de auto wel of niet koop
Re: LHM lek - advies nodig
Janwillem schreef:
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties… Mede n.a.v. deze reacties zal ik beslissen of ik de auto wel of niet koop
ietsje meer informatie over de BX??
advertentie, foto’s???
een lekke BX zou ik niet kopen
kan een retourleiding zijn(paar €) of de octopuss(duur)
Re: LHM lek - advies nodig
BX-newbee schreef:Janwillem schreef:
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties… Mede n.a.v. deze reacties zal ik beslissen of ik de auto wel of niet koop
ietsje meer informatie over de BX??
advertentie, foto’s???
een lekke BX zou ik niet kopen
kan een retourleiding zijn(paar €) of de octopuss(duur)
Het is een 1.9 TZI met niet zoveel kilometers. Auto zelf ziet er goed uit en qua techniek zag het er ook goed uit.
LHM-lek was nog niet bekend bij verkoper en deed zich gister pas voor. Verkoper is enorm geschrokken en wil de auto nu voor weinig wegdoen
Daarom zou ik er qua reparatie best wat geld in willen steken. Na een eventuele aanschaf zou ik de auto gelijk de garage inrijden ter reparatie.
Wat kost het vervangen van zo’n octopus bij de dealer?
Bij mij zou de kleine octopus gedaan moeten worden ( momenteel ff noodreparatie laten doen ) die zou op € 375 all in komen bij honaard rotterdam
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
André schreef:Ik vind dan je voor dat geld nooit een miskoop kan hebben.
Zeker niet, maar het blijft altijd een afweging naar de rest van de kwaliteit van de auto, leeftijd, staat van onderhoud, etc… aangezien dat dat soort hydrauliek reparaties altijd wel kostbaar zijn, met de aankoop van een tweedehands is het raadzaam om de rest van de auto eerst is even onder de loep te nemen voor dat je over gaat tot reparatie, of het laten doen van de reparatie, ik kocht mijn BX zelf ook met een gegarandeerde reparatie, grote octopus is al gedaan kleine moet nog gedaan worden, heb natuurlijk wel eerst naar de staat van de rest van de auto gekeken, daarbij vond ik wel een volledig netjes in de lak staande roestvrij/loos chassis, en een verklaarbare lage kilometerstand.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Nou ja, voor <100 euro blijft er vast wel wat over om de reparatie te doen…
Ik zou er nog eens naar toe gaan met iemand die er kijk op heeft.
Ook de tijd dat er nog APK op zit zou ik mee laten wegen.
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
JanvB schreef:Nou ja, voor <100 euro blijft er vast wel wat over om de reparatie te doen…
Ik zou er nog eens naar toe gaan met iemand die er kijk op heeft.
Ook de tijd dat er nog APK op zit zou ik mee laten wegen.
APK tot eind van dit jaar, dus dat zit wel redelijk goed
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Voor dat bedrag zou ik het er gewoon op wagen. Die octo vervangen, wat waarschijnlijk inderdaad de boosdoener is, en zien wat je verder nog tegen gaat komen. Aangezien er nog een flinke apk op zit, zou dat best goed mogen gaan.
garagestmarien schreef:Voor dat bedrag zou ik het er gewoon op wagen. Die octo vervangen, wat waarschijnlijk inderdaad de boosdoener is, en zien wat je verder nog tegen gaat komen. Aangezien er nog een flinke apk op zit, zou dat best goed mogen gaan.
Thanx.. voorlopig denk ik er ook nog zo over
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Klinkt als de grote retourbundel (octopus). Ik heb de kleine en grote vorige week vervangen. 180E’s betaald bij Hegru voor de 2 onderdelen en in middag+avondje kunnen vervangen. Ik heb wel flink lopen vloeken en schelden maar daarna zat ook alles goed (ga ik maar eens van uit ). Ik heb een 1.6 dus ik kon er waarschijnlijk makkelijker bij dan bij een 1.9. Er zijn vast mensen hier die ervaring hebben met het vervangen van de leidingen bij een 1.9.
Als ie voor de rest nog helemaal mooi en ok is, dan is <€100 natuurlijk niks.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
waar staat die? als jij het niet doet, doe ik het wel voor je
nee joh! zonder gekkegeit, een beetje handig iemand vervangt de lekke slang(ebundel) zo in een middag of dag.
heb je voor 200 euro een rijdende auto!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik wou net zeggen, als jij het niet doet haal ik ‘m wel op .
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
trouwens 1600 TZI en 1900 TZI maakt niet zo veel uit hoor
Tenzij er op de 1600 geen stuurbekrachtiging zat
Bij mij was de octo vervangen 4 uurtjes werk (die op het subframe ligt) dat is incl een nieuwe halen en koffie drinken en alles erbij
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Vermond schreef:Ik wou net zeggen, als jij het niet doet haal ik ‘m wel op .
Ik kom hem wel langsbrengen en dan doen we het samen
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Bij mij ging het om een 1.6 tgi, vrij veel ruimte over dus.
McDean schreef:trouwens 1600 TZI en 1900 TZI maakt niet zo veel uit hoor
Tenzij er op de 1600 geen stuurbekrachtiging zat
Bij mij was de octo vervangen 4 uurtjes werk (die op het subframe ligt) dat is incl een nieuwe halen en koffie drinken en alles erbij
Helaas staat de auto totaal niet bij mij in de buurt, anders had ik wat moeite ondernomen om zelf te klussen.
Mijn eerste prioriteit is nu om de auto bij mij voor de deur te krijgen