Ik heb mijn XM nog niet zo lang en ik vond het toch jammer dat er scheuren in het dashboard zaten. Waarschijnlijk hebben ze ooit het dashboardkastje openbebroken.
Nou ben ik geen ervaren auto-klusser, maar toevallig kon ik van iemand gratis een dashboard krijgen, als ik het zelf uit zijn sloop-XM haalde. Dat aanbod kon ik niet weigeren. Was maar goed ook, zo kom je er achter hoe het in elkaar zit.
Maar ik twijfelde om er aan te beginnen. Maar ja, toen ik dat dashboard een week lang hinderlijk in de woonkamer had staan, moest ik toch iets. Geen weg meer terug.
Was geen geringe klus, vond ik, maar alles zit weer in elkaar. En passant ook de hoogteverstelling van het stuur in orde gemaakt, want dat werkte niet.
Wat ging er mis?
[list]1 klemmetje kwijtgeraakt van de kabels van de bediening van de ventilatie.
Indicatielampjes van dim- en stadslicht doen het niet meer
Display van de klok doet het niet meer.[/list:u]
Daar kijk ik wel weer een ander weekend naar. Ik kan morgen gelukkig weer rijden.
Uiteindelijk een grote klus voor een cosmetische verbetering, maar mooie dames vragen nu eenmaal veel aandacht.
Voorheen: XM 20 16V )1994)
Nu: XM V6-24 (1995)
Zo te horen heb je die klus toch redelijk makkelijk tot een goed einde gebracht, ook al was het veel werk.
Heb je een foto van het resultaat?
Het resultaat is “gewoon” een dashboard zonder scheuren.
Weet iemand misschien hoe je dat dashboard materiaal kunt behandelen om het nog een beetje mooi op te poetsen?
Voorheen: XM 20 16V )1994)
Nu: XM V6-24 (1995)
Daar heeft Meguiar’s wel een middel voor, denk ik.
He, dat is mooi werk!
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Jeetje, knap hoor! Bij de sloper van Arjan nog even an het dashboard staan trekken, maar mij is het niet gelukt!?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Het geheim zit hem in drie schroeven in die gleuf (links, midden en rechts) waar de lucht uit komt voor de voorruit en je moet de panelen van de voorruitsponning verwijderen, anders krijg je hem er echt niet uit.
Voorheen: XM 20 16V )1994)
Nu: XM V6-24 (1995)
Meguiar’s NTX Tech Protect is fijn spul voor het dashboard. Ook voor alle rubbers en kunststof delen aan de buitenkant werkt het erg goed, en op de banden ook nog.
OK, zo krijg je dat hele dashboard eruit! Wilde ik nog vragen, maar je was me voor Frank.
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Mooi werk Zonno, maar euh…
had je moeite met het hard plastic paneel dat om het stuur heen zit ?
Ik zie op je foto dat je de boel daar ietwat beschadigd hebt ?
: Wat bedoel je? Op de derde foto? Beschadigd paneel om het stuur?
Nee, dat heb ik niet beschadigd. Was trouwens wel weer lastig te plaatsen.
Edit:
Nee, ik begrijp nog steeds niet wat je bedoelt, ik heb wel 10 keer naar de foto gekeken. Is het geen gezichtsbedrog?
Maar als jij me nu gaat vertellen dat je nog een veel mooier dashboard hebt liggen, wil je daar dan nog even mee wachten?
Voorheen: XM 20 16V )1994)
Nu: XM V6-24 (1995)
Ik had wel gehoopt dat dat rammeltje, wat ik altijd hoor vanuit het dashboard, wanneer de motor 3.000 toeren maakt, verdwenen zou zijn.
Het rammeltje zit er nog steeds.
Voorheen: XM 20 16V )1994)
Nu: XM V6-24 (1995)
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006
- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Aje To!
mijn dash rammelt ook soms, en zeker als de muziek te hard staat
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Magic-Mike schreef:Aje To!
mijn dash rammelt ook soms, en zeker als de muziek te hard staat
Meh, ik heb ook een gruwelijk irritant rammeltje, die vanuit het dashboardkastje lijkt te komen. Rond de 2000 toeren, net waar ik vrij vaak rij tijdens het optrekken met m’n 2.1TD
Kastje al een paar keer eruit gehaald, maar niks raars kunnen vinden.
Smultie schreef:
Meh, ik heb ook een gruwelijk irritant rammeltje, die vanuit het dashboardkastje lijkt te komen. Rond de 2000 toeren, net waar ik vrij vaak rij tijdens het optrekken met m’n 2.1TD
Kastje al een paar keer eruit gehaald, maar niks raars kunnen vinden.
Ik ben gaan rijden zonder het dashboardkastje. Toen zat het rammeltje er nog!
Voorheen: XM 20 16V )1994)
Nu: XM V6-24 (1995)