Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Als het de grote octopus betreft dan kan je er nog mee rijden. Ik heb mijn break ook zo 150 km naar huis gereden toen ik ‘m kocht. Gewoon paar flesjes LHM meenemen.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
als het de grote is gewoon even stukje koperbuis tussen ofzo thuis vervangen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Bij mij was hij lek bij het verzamelblok onder de hoogteregelaar. Daar kan je niet echt bij voor noodreparaties.
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Vermond schreef:Bij mij was hij lek bij het verzamelblok onder de hoogteregelaar. Daar kan je niet echt bij voor noodreparaties.
op het subframe
klopt kom je niet bij maar goed mee te rijden, bij mij was de lekkage 1L op 40Km
McDean schreef:als het de grote is gewoon even stukje koperbuis tussen ofzo thuis vervangen
Heb je die gewoon op straat vervangen, of heb je een sleutelruimte tot je beschikking?
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Vraag is wat er precies lek is en waar. De grote retourbundel/octopus is de lekretour, en zal niet heel veel LHM doorheen gaan, dus als die ergens lekt dan is dat niet zo’n ramp. Gewoon een paar flessen meenemen zodat je altijd nog evt wat bij kan vullen, en dan gewoon rijden. Als de kleine retourbundel/octopus lek is dan zal je veel LHM verliezen, en dat zal je daar ergens op moeten lossen voordat je kan rijden.
Je moet eigenlijk even weten waar de LHM precies vandaan komt.
Ik heb de bundels vervangen door de voorkant op blokken te zetten dat je er veilig onder kan en dan kan je overal wel bij.
Vermond schreef:Vraag is wat er precies lek is en waar. De grote retourbundel/octopus is de lekretour, en zal niet heel veel LHM doorheen gaan, dus als die ergens lekt dan is dat niet zo’n ramp. Gewoon een paar flessen meenemen zodat je altijd nog evt wat bij kan vullen, en dan gewoon rijden. Als de kleine retourbundel/octopus lek is dan zal je veel LHM verliezen, en dat zal je daar ergens op moeten lossen voordat je kan rijden.
Je moet eigenlijk even weten waar de LHM precies vandaan komt.Ik heb de bundels vervangen door de voorkant op blokken te zetten dat je er veilig onder kan en dan kan je overal wel bij.
Oke, weer wat geleerd (grote octopus is lekretour).
Na het gymnastieken lag er een plas onder de auto en daarna bleef de auto druppelen. Het leek niet meer in hoog tempo eruit te stromen…. hopelijk de grote octo dus
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Grote plas? Bij mij liep er niet heel veel uit, en volgens mij moet het er flink uitstromen als die kleine lek is. Ik bedoel, als je gymnastiekt ben je de vloeistof aan het rondleiden van vat door suspensie en weer terug, en mocht daar ergens een lek zitten dan zal het daar flink uit stromen.
Vermond schreef:Grote plas? Bij mij liep er niet heel veel uit, en volgens mij moet het er flink uitstromen als die kleine lek is.
Tsja…..wat is groot.
In het begin liep het er in een stroompje uit, daarna druppelde het door. Misschien dat er een halve liter a 1 liter uit is (gok ik)
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik durf niet te zeggen wat er precies lek is, misschien dat anderen (met meer ervaring) dat wel kunnen , maar .5 a 1 liter is best veel volgens mij.
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Janwillem schreef:McDean schreef:als het de grote is gewoon even stukje koperbuis tussen ofzo thuis vervangen
Heb je die gewoon op straat vervangen, of heb je een sleutelruimte tot je beschikking?
noujah onder de carport bij me ouders op oprijbokjes dus eigenlijk: ja
McDean schreef:Janwillem schreef:McDean schreef:als het de grote is gewoon even stukje koperbuis tussen ofzo thuis vervangen
noujah onder de carport bij me ouders op oprijbokjes dus eigenlijk: ja
haha… das al beter dan gewoon op straat.
ik kan de auto trouwens ook bij mijn werk op de lepels van de heftruck zetten. dan kan ik het goed bekijken…wordt vervolgd dus…
Totaal aantal Berichten: 290
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Zet je er wel een paar bokjes onder als je gaat klussen!!
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
robert & marieke schreef:Zet je er wel een paar bokjes onder als je gaat klussen!!
Jazeker! Ik ken de verhalen inmiddels
De auto is inmiddels in mijn bezit.
Ik zal binnenkort een topicje openen hierover.
Iedereen bedankt voor de info