5 van de 33
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

Evan’s Diesel CXen: Ambulance
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2419

Gepost: 16 maart 2008 07:55 PM
  [ # 61 ]

t is weer even geleden dat ik aan de break gewerkt heb. Maar vandaag was het weer zover. Het was nu tijd voor de dorpels. Ik ben nu van voren naar achteren aan het werken.

volgende week met Pasen gaat de sloop-GtiT eraan geloven. dan kan er een mooi zwart interieur in de break. ligt de kabelboom meteen ook een stuk beter beschermd…...

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 30 maart 2008 01:09 AM
  [ # 62 ]

natuurlijk was er weer wat te wensen. dus heb ik het interieur gedeelte van de kabelboom van de gesloopte GTi turbo nu in de break liggen. er moest wel het een en ander aangepast worden ivm de zaken die in/onder het dak huizen, dat verschilt wel tussen een gti met schuifdak of een break met alleen interieurverlichting en de temp senor voor de verwarming in het dak.
Maar er bestaat nu wel de mogelijkheid tot centrale deurvergrendeling, elektrische ramen rondom, elektrische spiegels, en het luisteren naar muziek vanaf de achterbank met een koptelefoon Wink

na de draadboom weer op zijn plaats gelegd te hebben ben ik nu bezig met het zwarte dash van de gtiT in te bouwen. als het voorste deel van het interieur klaar is, gaan we verder met het lassen van de achterste helft van de break.

tot mijn aangename verassing bleek dat in de, hoewel vrij kale, draadboom wel rekening gehouden was met de mogelijkheid van het monteren van koplampen met verstralers. Die van de donor gtiT liggen dus nu in de break.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 06 april 2008 08:43 PM
  [ # 63 ]

vandaag was het tijd voor het dak, er zaten wat gaatjes in van, door een enthousiaste vorige eigenaar gemonteerde, dakrails. Tevens was er zo goed als niets meer over van de achterklepophanging. Nu blijkt dat er in het verleden al eens aan het dak gelast is.
Momenteel zijn we halverwege de achterklepophanging, die steviger wordt dan origineel. Halverwege de klus kwam ik erachter dat het co2/argon op was.. lekker is dat als je net het dak eruit gezaagd hebt. dus over een afstand van 90 km maar een andere fles laten aanrukken en toen kon ik weer verder. Het dak zit er nu in, evenals de achterklep. nu zonder dubbel plaatwerk en de achterste naad is kops gelast, dus voorlopig geen vocht/roestproblemen meer!
Nu is het zaak dat het dak netjes afgewerkt wordt, liefst met minder plamuur dan er nu op zit….

het lijkt overigens wel of die breaks af fabriek al met geplamuurd dak geleverd worden…..

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 14 april 2008 04:12 PM
  [ # 64 ]

Dak is nu dicht, ook de voorste gaatjes zijn behandeld. De rand aan de achterkant is nog iets bijgewerkt omdat de klep er tegen aan kwam.

Nog wel een gat in de bodem onder de achterbank gespot. aan de onderkant aan het oog onttrokken door de laag antisteenslag die standaard erop zit…

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 21 april 2008 01:50 PM
  [ # 65 ]

onder de achterbank is het nu weer dicht. de 6 gaten voor de bevestigingsbalk van de achterbank zijn ook weer in functie, in het verleden had iemand die balk vastgelast. Maar aangezien ik die balk voor een andere break nodig had tijdelijk moest die weer los.
de VIP voorstoel, bijrijderskant, origineel kantelbaar zit erin, evenals de voorvloermatten, verwarmingssysteem. de bodem onder de matten staat lekker dik in de underbodyseal.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 01 mei 2008 12:34 PM
  [ # 66 ]

wat gisteren begon als het plaatsen van wat zwarte interieurelementen, liep uit op t restaureren van de sponningen van de beide achterportieren. Je hoeft mij zo langzamerhand niet meer te vragen wat er allemaal slecht kan zijn aal een CX, het antwoord is heel kort: alles van staal.
Maargoed, zo (relatief) kort bij het iend van het laswerk gaan we niets afraffelen en dus is de linkerkant nu weer hard en gaan we nu beginnen aan de rechterkant, waar gelujkkig iets minder werk zit. Misschien heeft dat met de schade aan de linkerkant te maken….

Een ding is zeker: ik ga niet met deze CX naar CM dit weekend Smile

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 01 mei 2008 01:21 PM
  [ # 67 ]

Ja, CXen zijn lekker verraderlijk op roestgebied. Je kunt eigenlijk geen CX hebben zonder een lasapparaat te bezitten Laughing

Heb je ook al eens de achterlicht-kassen gecheckt (komen 4 platen staal bij elkaar) en de boven- en voorkant van de achter-binnenschermen (rot het vanuit de wielkas door)?

Animal triste post coitum

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 01 mei 2008 01:30 PM
  [ # 68 ]

Precies daar waar allerlei rotzooi kan blijven hangen, inderdaad.

Zaak is om daar regelmatig even een bezem doorheen te halen. Het wiel eraf voor een beter zicht. Zeker bij de break aan de linkerkant is het een rommeltje, omdat daar het vuil bij de ruitensproeiertank blijft hangen.

Een stukje preventief onderhoud, dat veel te vaak wordt overgeslagen. Het baggeren van de achterwielbakken.

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 01 mei 2008 02:02 PM
  [ # 69 ]
garagestmarien schreef:

Zeker bij de break aan de linkerkant is het een rommeltje, omdat daar het vuil bij de ruitensproeiertank blijft hangen.

Idd, dat is door een complete mongool bedacht! Ik heb bij de ambu die tank er al uit gesloopt en ga binnenkort als ik met het conserveren van de onderkant van de bodem bezig ga, daar op nog nader te verzinnen manier iets bouwen zodat er geen troep en vocht meer kan blijven liggen rotten op dat stuk.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 01 mei 2008 02:14 PM
  [ # 70 ]

Daarbij: heb jij wel eens een werkende achterruitensproeier gezien? Ik niet.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 01 mei 2008 06:50 PM
  [ # 71 ]

achterlichtbekasting is wonderbovenwonder heel goed. de voorkant van de achterschermen en de dorpels aldaar zijn wel ver heen.
maar dat wordt nog wel een keer wat. Het schiet al een heel end op….
wat betreft die ruitenwisser/sproeier. Ik ben er nog niet over uit of die er weer op terug komt of dat ik ze er beiden af laat….

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 01 mei 2008 07:14 PM
  [ # 72 ]

De wisser vind ik toch altijd wel handig. Die zou ik zeker laten zitten.

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 01 mei 2008 10:11 PM
  [ # 73 ]

Wat zijn we het vandaag toch heerlijk met elkaar eens, Wendela! Very Happy

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 01 mei 2008 11:08 PM
  [ # 74 ]

Er komt misschien nog een tijd, dat we elkaar mogen.  Wink

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 02 mei 2008 01:03 AM
  [ # 75 ]

lijkt me tijd voor een cx-sectie minimeeting op CM?

maargoed, nu beide sponningen weer in redelijke staat zijn kan ik vanavond weer gerust slapen. ik heb beide sponningen meteen lekker dik in de waxoyl gezet voor de rubbers erop gingen. Dat zal de roest ook wel even weghouden.

zaterdagavond gaan we even verder met het linkerportier, deze heeft schade en aangezien ik de vervanger gisteren had gelast en bedacht de3 elektrische ruitmechanismen te plaatsen. Maar dit ging niet aangezien die nog thuis lag Confused. Dus moet dat nog even wachten.  De achterruit mechanismen van een berline en break zijn dus uitwisselbaar, dit als verlaat antwoord op de vraag die ik Wendela eerder stelde Smile

Profiel  

5 van de 33
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook