3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Koude tik
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 april 2008 06:53 PM
  [ # 31 ]
baroen schreef:

En dan nu het slechte nieuws. Vanmiddag plotseling een smoren van de gastoevoer. Bij stationair draaien kan ik hem intrappen tot 4000 toeren waarna de motor direct terugvalt. Bij rijden gebeurt dit al bij ongeveer 2500 toeren. Er valt daardoor niet mee te rijden. Van Orsouw vermoedde een gescheurd membraam in de verdamper, die (b)lijkt echter okee. Het enige dat men op afstand kan doen is een andere verdamper toezenden. Dat wacht ik nu maar af en hopelijk is het dat dan….....
Anders moet ik er nog maar eens een ritje Eindhoven aan wagen.

Shiiiiiiiiiiiiiitttttt man! Da’s balen! Gelukkig zijn ze bij van orsouw altijd bereid om met je mee te denken en de zaak op te lossen, maar dit is toch wel effe minder Evil or Very Mad

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 14 april 2008 07:06 PM
  [ # 32 ]

Zojuist de andere verdamper geplaatst maar helaas. Het probleem blijft. De inbouwer snapt er niks van. Ik heb het huis met gasmengstuk opengehaald. Alles zat prima op de plek. Blijft over de wat te smalle gasslang naar het gasmengstuk. Die heb ik nog niet kunnen vervangen voor een grotere. Echter de inbouwer acht dat feitelijk uitgesloten als oorzaak. Hebben jullie ideeen hierover? Op benzine loopt de motor wel prima.
.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 april 2008 07:10 PM
  [ # 33 ]
baroen schreef:

Zojuist de andere verdamper geplaatst maar helaas. Het probleem blijft. De inbouwer snapt er niks van. Ik heb het huis met gasmengstuk opengehaald. Alles zat prima op de plek. Blijft over de wat te smalle gasslang naar het gasmengstuk. Die heb ik nog niet kunnen vervangen voor een grotere. Echter de inbouwer acht dat feitelijk uitgesloten als oorzaak. Hebben jullie ideeen hierover? Op benzine loopt de motor wel prima.
.

Wordt de verdamper wel goed warm? Die moet minimaal 40 graden zijn namelijk. Zit alle bedrading goed? Goede massa is belangrijk, anders kan de afsluiter misschien maar deels open gaan. De gasslang zal misschien de oorzaak kunnen zijn… echter, aan het mengstuk zal het zeer zeker niet liggen. Dat is speciaal voor de Gs gemaakt.

Vreemd…. heel vreemd….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 april 2008 07:33 PM
  [ # 34 ]

Rijdt ie op benzine wel goed?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 april 2008 07:40 PM
  [ # 35 ]
bogaard77 schreef:

Rijdt ie op benzine wel goed?

Wat schreef ie ook alweer Arrow

baroen schreef:

Op benzine loopt de motor wel prima.

Dus…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 14 april 2008 08:02 PM
  [ # 36 ]

De ellende begon na het wassen der GSA. Oorzakelijk verband? Welke stelschoef met veertje bedoelt Bogaard? Ik geloof dat ik net aan zo’n schroef heb gedraaid om de motor draaiende te houden. Bedoel je die schroef/bout op de verdamper?

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 april 2008 08:07 PM
  [ # 37 ]

Bij mij zitten er 2: een kleine aan de bovenrand. en een grotere met een veer eronder maar naar beneden.

Die grote moet je niet aan draaien. Anders tegen de klok in tot ie niet verder kan en dan 2 hele slagen terug. De schroefdraad is tegen gesteld, vandaar…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 14 april 2008 10:16 PM
  [ # 38 ]
bogaard77 schreef:

Bij mij zitten er 2: een kleine aan de bovenrand. en een grotere met een veer eronder maar naar beneden.

Die grote moet je niet aan draaien. Anders tegen de klok in tot ie niet verder kan en dan 2 hele slagen terug. De schroefdraad is tegen gesteld, vandaar…

Als ik dat doe loopt de motor helemaal niet meer. Heb je ook een OMVL verdamper?
Hoe dan ook, ik denk dat ik maar een tripje naar Eindhoven ga maken. Het probleem blijft: slecht rijden op lpg en stationair bij 4000/ 5000 toeren abrupt terugvallen ondanks blijvend gas geven.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 april 2008 12:12 PM
  [ # 39 ]

Zie

lijkt ie op die van jou?

Opeens terugvallen in zn vrij bij 4000 toeren lijkt op te weinig gas. Je hebt 3 elektrische kleppen. Kijk of die allemaal open zijn.
Verder kan het aan je elektronische relais zijn dat een beetje brak werkt. Zit de stuur draad wel om de bobine kabel of op de bobine vast?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 15 april 2008 07:20 PM
  [ # 40 ]
bogaard77 schreef:

Zie

lijkt ie op die van jou?

Opeens terugvallen in zn vrij bij 4000 toeren lijkt op te weinig gas. Je hebt 3 elektrische kleppen. Kijk of die allemaal open zijn.
Verder kan het aan je elektronische relais zijn dat een beetje brak werkt. Zit de stuur draad wel om de bobine kabel of op de bobine vast?

Zelfs met vergrootglas zou ik dat niet kunnen beoordelen Wink
Vanochtend naar Eindhoven gereden (op benzine). Een zoek en sleuteltocht van 2,5 uur heeft het euvel opgelost. In eerste instantie leek het alsof de carburateur zo hard zoog dat er een vacuum ontstond. Dit werd verholpen met een extra luchtslang verbinding tussen verdamper en luchtfilterhuis. Helaas hielp het nauwelijks. Ook de bredere gassslang en het omdraaien van het gasmengstuk hielpen niet. (n.b. de sproeiers horen volgens de monteur het dichtst bij het luchtfilter i.p.v. de carburateur.
Uiteindelijk bleek het in het gasverwarmingstraject mis te gaan. Een kort stukje rijden zonder gasverwarming ging prima. Bleek dat hotspot blok verstopt te zitten met als resultaat, te weinig gas! Dus Bogaard je zat goed. Er viel niet eens door heen te blazen met de mond. De grote vraag blijft dan uiteraard, hoe kan het dat de motor daar eerst wel goed mee liep?
Afijn het draait nu perfect! En veel coulance van van Orsouw, perfecte service!

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 april 2008 07:35 PM
  [ # 41 ]

Zal de verdamper wel lekker zijn bevroren..

Hier mijn hotspot pijpje:

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 15 april 2008 07:52 PM
  [ # 42 ]

Ja die snap ik wel. Alleen betrof het bij mij een oud maar gloednieuw verwarmingsblokje. De verdamper werd dus ook wel goed warm maar kreeg om de een of andere reden te weinig lpg geleverd. Knik in het binnenwerk? Wie zal het zeggen. 
Maar een GS/A op LPG, als het werkt loopt het werkelijk perfect. En het prijsverschil met benzine loopt nu al naar 0,92 per liter!

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 april 2008 07:55 PM
  [ # 43 ]

Ja de koperen leiding erin zal wel geknikt zijn bij het buigen. Ik heb nog zo’n stift, maar ga dat blokje erin proberen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 15 april 2008 11:18 PM
  [ # 44 ]
baroen schreef:

Ja die snap ik wel. Alleen betrof het bij mij een oud maar gloednieuw verwarmingsblokje. De verdamper werd dus ook wel goed warm maar kreeg om de een of andere reden te weinig lpg geleverd. Knik in het binnenwerk? Wie zal het zeggen. 
Maar een GS/A op LPG, als het werkt loopt het werkelijk perfect. En het prijsverschil met benzine loopt nu al naar 0,92 per liter!

Wordt je LPG verwarmd door koelwater of door warmte van de uitlaat?

Citroen!

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 15 april 2008 11:27 PM
  [ # 45 ]

Uitlaatwarmte, gasleiding om de hotspot gespiraald en daarom heen een aluminium blok gegoten. Dus geen stift en geen kvs systeem.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook