een 1.4 wel, een gti 16v niet!
ach… het gaat om het onderstelletje toch?
Citroen Bx Deauville 1993
Het gaat altijd om de gek achter het stuur. De bollen en vooral de staat ervan doen ook al een hoop. De bollen van mijn gti 16 soupapes zijn verschillend en dat merk je meteen in bochten, rechte stukken lust ik veel rauw, golfjes gti pest ik niet meer, ik weet al beter.(haha,en zij ook)
gr
Goed, gisteren weer een poging gedaan. Ik had mezelf als doel gesteld minstens 10 seconden sneller te zijn en dat is aardig gelukt; ik had dit keer 17 seconden minder nodig voor een rondje. (2:31.52 tegen 2:48.76)
Helaas is de video wat minder omdat de bevestiging van de camera was losgetrild. Volgende keer beter, ik kan er nog wel een paar seconden af halen denk ik dus die volgende keer komt er wel
Vanwege de grote verbetering toch de video online, om mijn blazoen wat op te poetsen:
http://www.youtube.com/watch?v=S2DUjl-dhz8
Zozo, dat ziet er al heel wat rapper uit. Je rijstijl is ook een stuk aggresiever. Die banden gillen wel heel erg overigens, zitten er bij toeval Michelin Energy’s onder?
En via wat doe je dit trouwens? Ik wil namelijk ook een keer graag met mijn BX een paar rondjes over Zandvoort doen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Klopt ja, er zitten nu Energy’s onder, nog wel. Maar de voorbanden zijn al aardig versleten (aantekening apk) en dit soort uitstapjes zijn niet echt bevordelijk voor de levensduur Dus binnenkort moeten er nieuwe op, ik ga me maar eens verdiepen in bandenkeuze. Ik hoor over die Bridgestone Potenza ook wel goede geluiden.
Meer info over scheuren over het circuit vind je op http://www.vrijrijden.nl
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Je lijnen zijn nog toe aan verbetering, je ging een paar keer in de toerenbegrenzer, kortom: er is nog ruimte voor verbetering!
Citroen!
Sorry, ik was niet"van de beloofde partij” Was zeer druk in het weekend, en de benzineslangen zijn nog zo droog als gort, zitten ook kleine barstjes in, dus die eerst maar eens vervangen.
Volgende keer misschien?
haha, wat haal je nou in in de bocht, een sierra?
en op het rechte stuk een mg?
wat voor snelheid haal je daar?
kan ik alvast even voorgenieten, zodat ik sneller mijn biksklusjes klaar heb.
groet, jonne
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ha wat grappig! Ja ik heb gisteren weer wat rondjes gedraaid. Helaas niet sneller gegaan dan de vorige keer. Ik ga er maar geen gewoonte van maken. De BX is toch een beetje een oud mannetje en om hem nou vaak zo van jetje te geven is misschien wel wat te veel van het goede. Ik ga binnenkort maar eens op zoek naar een AX voor erbij denk ik.
En een ongeluk zit in een klein hoekje:
http://www.youtube.com/watch?v=JILlcMWIy1o
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
heb vandaag ook 2rondjes gemaakt daar, niet met een bx alleen (american sunday) ops:
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
BxBandit schreef:Ha wat grappig! Ja ik heb gisteren weer wat rondjes gedraaid. Helaas niet sneller gegaan dan de vorige keer. Ik ga er maar geen gewoonte van maken. De BX is toch een beetje een oud mannetje en om hem nou vaak zo van jetje te geven is misschien wel wat te veel van het goede. Ik ga binnenkort maar eens op zoek naar een AX voor erbij denk ik.
En een ongeluk zit in een klein hoekje:
http://www.youtube.com/watch?v=JILlcMWIy1o
Blijft een listig bochtje….
Citroen!
BxBandit schreef:
En een ongeluk zit in een klein hoekje:
http://www.youtube.com/watch?v=JILlcMWIy1o
Nee dit soort dingen is niet bevordelijke voor een goede rondetijd he
Maar ik moet zeggen het oogt wel snel in de zin van dat je flink hard de bocht in ging en dat je wel redelijk op de limiet reed.
Maar je hebt wel een engeltje op je schouder man. Je had ook rechtsaf de vangrail in kunnen vliegen en dan had je zelf het moterblok moeten opvangen met de krukelzone van een bx. Je hart sloeg ook wel een keertje over denk ik. Wat me ook opviel in het filmpje dat je de auto moeilijk weer aan de praat kreeg. Dat is altijd zo met die 16v’s. Als ze warm zijn startte ze moeilijker. Geen idee waarom.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
BX19TZI schreef:Wat me ook opviel in het filmpje dat je de auto moeilijk weer aan de praat kreeg. Dat is altijd zo met die 16v’s. Als ze warm zijn startte ze moeilijker. Geen idee waarom.
zelf geen last meer van
Wellicht heb je een versleten luchtweger oid