Had al gelopen vrijdag onderdelen besteld, en die kon ik vandaag al ophalen. Thuis aangekomen pakte ik de spullen uit, toen zag ik me een vage koppaking. Zo één heb ik er nog nooit gezien, heb er inmiddels wel een paar vervangen. Heb hem bij de peugeot dealer besteld aan de hand van die papieren van de auto / motorblok.
Onderdeel NR 0209W8 pakking.
[url]http://img397.imageshack.us/img397/5627/vagekoppaking001jm2.jpg [/URL]
[url]http://img397.imageshack.us/img397/8859/vagekoppaking002dd4.jpg [/URL]
Ik ben deze gewend, deze zit er nu ook nog tussen;
Zou deze koppaking beter zijn, gezien het bekende oliekanaaltje nu 1 geheel is met de koppakking?
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Het lijken wel 3 koppakkingen aan elkaar
Productie fout of iets nieuws? ik heb dit ook nog nooit gezien.
PS: Je cylinderwandjes zien er wel erg glad uit op de laatste foto, wellicht een idee om de boel op te honen, nieuwe zuigerveren en een set lagerschalen erin.
Schijnt een verbeterde versie te zijn, volgens iemand op een andere site.
Zat eerst een papieren(grafietten) tussen en als vervanging kreeg ik een stalen pakking welke vanaf 1998 geleverd zijn
Dat lijkt maar zo, k*t camera Blok heeft er sinds vorige week 140.000 op staan Hoon structuur was nog erg netjes. Hele blok was eigenlijk in top staat had carter efaf gebeund geen eens een laag je prut ofzo er in Dus die gaat nog tot de 2 ton eerdat er een revisie gebeurt of een 16v erin
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Rooney schreef:Hoon structuur was nog erg netjes.
Hopelijk zag het er niet uit zoals die cylinderbus uit je vorige AX, want die is echt op volgens de experts op me werk, het oppervlak moet echt ruw zijn.
Heb je deze nieuwe koppakking gehaald voor een nokkenas wissel?
ZX1.4i schreef:Rooney schreef:Hoon structuur was nog erg netjes.
Hopelijk zag het er niet uit zoals die cylinderbus uit je vorige AX, want die is echt op volgens de experts op me werk, het oppervlak moet echt ruw zijn.
Heb je deze nieuwe koppakking gehaald voor een nokkenas wissel?
Maar die had ook bijna 180.000 op de teller, en deed 4500 toeren bij 120 km/h in zijn 5
Ik heb deze aangeschaft om er een sneller nokkenasje in te leggen. Levertijd van de as was helaas nog onbekend, dus maar even afwachten. Heb geen haast hij is sowieso al sneller dan die ibiza 16v nergens voor nodig
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Rooney schreef:Heb geen haast hij is sowieso al sneller dan die ibiza 16v nergens voor nodig
Wat ???, heb je Benny met zijn Ibiza eruit gereden
PS: Ik weet niet of je de kop gaat reviseren, heb een nieuw foefje geleerd, de uitlaatpoorten zandstralen (glasparelen)
Ze worden dan brandschoon, alle meuk gaat eruit.
Ik heb ook zo een truckje, eerst benzine additief bij de laatste tank voor je gaat sleutelen, is alles al netjes eer je begint.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Jep zijn ibiza cupra 2 was nergens
Ik verwacht niet dat de poorten vies zullen zijn. Heb de vorige keer de inlaat poorten aangepast op de inlaat en afgewerkt met korrel 120. De uitlaat poorten pas gemaakt op spaghetti spruitstuk en gepolijst. Kleppen ook gepolijst en ingeslepen, nieuwe sealtjes.
Het is nu echt effe schoonmaken met remreiniger ofzo de boel invetten en het nokkenasje erin, nieuwe keering de meuk er weer op en gaan
Vraag me alleen af alsje zoiets gaat glasparelstralen dat je niet de klepzittingen beschadigd omdat die van koper zijn…. Maar mocht het werken ideaal en lekker snel
Wie zijn cilinderkop is de eerst volgende?
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Rooney schreef:
Vraag me alleen af alsje zoiets gaat glasparelstralen dat je niet de klepzittingen beschadigd omdat die van koper zijn…. Maar mocht het werken ideaal en lekker snel
klepzittingen van koper?? Dan zijn ze zo weg! Klepzittingen moeten keihard zijn omdat de klep met een behoorlijk klap (de veerdruk van een klepveer is niet zo kinderachtig) terugdreunt op de zitting. Ook bij hoge temperaturen.
Kan het niet zijn dat je een keer klepzittingen hebt gezien die versterkt zijn met een metaal dat op koper lijkt?
mpostma schreef:Rooney schreef:
Vraag me alleen af alsje zoiets gaat glasparelstralen dat je niet de klepzittingen beschadigd omdat die van koper zijn…. Maar mocht het werken ideaal en lekker snel
klepzittingen van koper?? Dan zijn ze zo weg! Klepzittingen moeten keihard zijn omdat de klep met een behoorlijk klap (de veerdruk van een klepveer is niet zo kinderachtig) terugdreunt op de zitting. Ook bij hoge temperaturen.
Kan het niet zijn dat je een keer klepzittingen hebt gezien die versterkt zijn met een metaal dat op koper lijkt?
Dan zal dat het wel geweest zijn ops: Sowieso koperkleurig
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Ik denk dat je de klepgeleiders bedoelt, die zijn koperkleurig.
Dit is de huls waar de klepsteel in beweegt. Die zie zitten als je de poorten binnenkijkt. Ik weet niet of ze tegen glasparelen kunnen. Ze zijn echter wel te vervangen.
Ik heb het afgelopen weekend gedaan bij een TU kop die op de BX van Mighel is gegaan. Gewoon even snel de spuit op de poorten, je moet de klepgeleiders niet de volle laag geven door erop te richtten. Hierna goed afspuiten met een hogedruk reiniger, zodat al het zand eruit word gespoeld.
Goede tip als je over zoiets beschikt, normaal is het echt een drama om zoiets schoon te krijgen.
Enuh sohail, je mag wel weer een keertje meerijden als de boel is ingelopen. Kan me nog de 1e keer herrinneren toen je mee reed en ik hem open trok .
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Het is inderdaad een snel karretje, zeker als je er ibizas mee eruit rijd
Nou nog een keer een sprintje tegen de XM-TCT van Henny