Hallo iedereen
Heb een probleempje, achterklep gaat niet meer van slot .
Heeft iemand hier ervaring mee zodat ik niet op goed geluk begin te slopen.
Is het er eentje met een sleutelgat, of gaat ie met de centrale vergrendeling?
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
centrale deurvergrendeling met afstandsbediening en gebeurt wel iets bij de achterklep ik denk dat er gewoon een stangetje is los geschoten
Vanuit de achterbak kun je in het holletje van binnenuit het slotmechaniek om zetten.
Mogelijk / waarschijnlijk is de bekabeling kapot of zijn de stekkers slecht; deze vind je bij een break achter het rechter achterlicht. De draden voor de CV lopen ook via het rechter tuitje naar de klep toe. Eerst maar eens kijken of je groene koek tegenkomt in de stekkers. Tussen de CV-module en de stekker bij het achterlicht zit overigens nog een extra (2, 3 of 4 polige) stekker voor de achterklep-cv motor; die kan ook rot zijn als er bijv. eens lekkage geweest is in de auto.
Ich bin ein Breaker
Heb net even geprobeerd wil zo niet lukken om klep open te krijgen kijk wel even weer als ik meer tijd heb
Het kan gewoon zo; je moet alleen geen haast hebben en de hoedenplank moet niet in de weg liggen.
Ich bin ein Breaker
Klep is inmiddels los(begrijp niet waarom het de eerste keer niet lukte)
Er zit een zwart kastje die het slot bediend hij gaat wel op slot maar niet van slot terwijl er wel geluid uit het kastje komt.Dus denk zelf kastje stuk.
joelle schreef:Klep is inmiddels los(begrijp niet waarom het de eerste keer niet lukte)
Er zit een zwart kastje die het slot bediend hij gaat wel op slot maar niet van slot terwijl er wel geluid uit het kastje komt.Dus denk zelf kastje stuk.
Het zou mee kunnen vallen.
Ik heb vanavond toevallig een defect gewaand en opengepeld cv-motortje in mijn handen gehad en ontdekt wat daarmee mis kan gaan. Deze leed aan hetzelfde euvel wat jij nu hebt.
De conclusie was: er zit een soort overbelastingsbeveiliging in, die zorgt ervoor dat het witte staafje niet meer meeloopt.
Remedie: zorg dat het slot op de “op slot” stand staat, trek met beleid aan het witte staafje, dan hoor je een klikje en daarna doet ie het weer zoals het hoort.
Wel het mechaniek goed smeren, want mogelijk ging dat te zwaar, en trad daardoor de beveiliging in werking.
Ich bin ein Breaker
Kan bovenstaand verhaal niet helemaal volgen?
Welk wit staafje, zit dit in het cv motortje
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Ja ik ken dat:
hij bedoeld het stangetje dat heen&weer; gaat in het zwarte huisje.
Beetje vaseline warm maken zodat het dun is, en dan er in laten lopen.
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
Dat stangetje is bij mij zwart ga morgen wel even proberen om het met vaseline weer gangbaar te maken
Allereerst wil ik jullie bedanken voor jullie hulp.Achterklep werkt weer heb er een ander cv motortje ingezet was ergens op de brug octopus en remblokken vervangen daar stond een sloop bx waar ik het motortje heb uitgehaald
JanvB schreef:Ja ik ken dat:
hij bedoeld het stangetje dat heen&weer; gaat in het zwarte huisje.Beetje vaseline warm maken zodat het dun is, en dan er in laten lopen.
Nee, niets in doen. Gewoon eraan trekken, dat is de truuk.
Ich bin ein Breaker
Bij oude cv motortje heeft stangetje helemaal geen weerstand en kun je het er zo uittrekken. Krijg hem dus ook niet meer aan de gang
joelle schreef:Bij oude cv motortje heeft stangetje helemaal geen weerstand en kun je het er zo uittrekken. Krijg hem dus ook niet meer aan de gang
Er helemaal uit? En ook als het motortje in de “dicht” stand staat? Je moet ‘m dus zover doortrekken dat je een klik hoort, daarna loopt ie weer mee, wat ik heb kunnen afleiden. Voor die tijd is er inderdaad geen weerstand.
Best kans dat er verschillende defecten mogelijk zijn, en dat die van jou weer “anders” kapot is.
Ich bin ein Breaker