Spoelvloeistof schadelijk voor je hydrauliek?
JayJay
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 138

Gepost: 15 april 2008 03:29 AM

Is spoelvloeistof/olie wel goed voor je leidingen en rubberdichtingen?

Dat is mijn vraag, geboren uit ervaring met deze spoelolie;
- BX na een goede 2500 kilometer met de spoelvloeistof in het systeem scheuren er twee leidingen plus mijn octopus/spin
- XM na 1 spoelbeurt loopt mijn hoogteregelaar vast, nieuwe hoogteregelaar doet hetzelfde na 500 kilometer.
- zelfde XM eveneens na die zelfde 500 kilometer begint het bekende euvel van het sissen wat over gaat na even het stuur draaien, debietregelaar stuurcillinder lekkage, dit was voorheen totaal niet aanwezig.

Hierdoor dus mijn vraag en inventarisatie wie heeft nog meer dit soort ervaringen opgedaan met spoel in het systeem en is dit door de spoelvloeistof veroorzaakt of door loskomend vuil in je hydrauliek?

greetz,

JayJay

Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.

Profiel  

Chevron
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 247

- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Gepost: 15 april 2008 11:56 AM
  [ # 1 ]

Hoi,

Als je je aan de voorschriften van de spoelvloeistof houdt, de spoelvloeistof ongeveer 1000 tot 1500 km zijn werk laten doen, kan het niet je HP systeem aantasten. Het kan inderdaad wel zijn dat er latente lekkages te voorschijn komen die tot dan toe minimaal waren omdat ze verstopt zaten met vuil.
Of het ook een hoogteregelaar kan beschadigen betwijfel ik, als je de filters voor en na het gebruik netjes schoon maakt dan zullen er ook niet snel verstoppingen ontstaan.
Ik heb het al meerdere malen bij verschillende auto’s gebruikt en er nooit problemen mee gehad dus ik ben bang dat je gewoon “domme” pech hebt.

Groeten Gijs.

Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10298

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 15 april 2008 11:58 AM
  [ # 2 ]

Spoelvloeistof zal eerder achterstallig onderhoud aan het licht brengen…

Citroen!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook