Kan je die 12v niet splitsen vanaf je radio voeding ? dat is 1 variabele en 1 continue aansturing.
gti_styling84 schreef:Kan je die 12v niet splitsen vanaf je radio voeding ? dat is 1 variabele en 1 continue aansturing.
die contactgeschakelde is het probleem niet, die zijn zat aanwezig op het dash (onderandere achtergrondverlichting..). zoals ik net al zei wil ik het liefst een plug & play dash maken, dus dat je niet nog apart draden ervoor moet gaan trekken.
Ik vind dit project echt ongeloveloos fantastisch
T ziet er fantastisch uit, maar ik heb een voorkeur voor zoveel mogelijk dansende metertjes (analoog dus) die mij van info voorzien…
martijn78 schreef:Ik vind dit project echt ongeloveloos fantastisch
T ziet er fantastisch uit, maar ik heb een voorkeur voor zoveel mogelijk dansende metertjes (analoog dus) die mij van info voorzien…
daar heb ik inderdaad al eens een discussie over gehad op ‘t bx16v forum.. analoge meters zijn directer af te lezen. de stand van een wijzer is eenvoudiger te zien dan een decimale waarde.
het gaat niet om de afleesbaarheid, maar om het gaafheidsgehalte!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
deur63 schreef:martijn78 schreef:Ik vind dit project echt ongeloveloos fantastisch
T ziet er fantastisch uit, maar ik heb een voorkeur voor zoveel mogelijk dansende metertjes (analoog dus) die mij van info voorzien…
daar heb ik inderdaad al eens een discussie over gehad op ‘t bx16v forum.. analoge meters zijn directer af te lezen. de stand van een wijzer is eenvoudiger te zien dan een decimale waarde.
Ik weet niet hoor. Ik moet zeggen dat ik de draaiende meters van de CX S1 beter te lezen vindt dan analoge meters. Waarom? Simpel, het referentiepunt beweegt niet. Op een ronde meter met wijzer moet je de wijze zoeken, en dat kost een fractie van een seconde (bij 180 km/uur is 1 seconde 50 meter afstand). Bij een draaiende ding kijk je altijd direkt op de goede plek. He tis natuurlijk niet hetzelfde als helemaal digitaal, maar het feit dat je die naald niet hoeft te zoeken is ook wat waard. Een digitale versie van de S1 cx dash met waardes die in het zicht rollen zou misschien een oplossing zijn .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
knappe dingen hoor , hoedje af ...
deur63 schreef:
Alleen zit ik met 1 klein probleem, voor het dash heb ik een constante 12V nodig, dus een draad waar continu 12V op staat (dus ook wanneer de auto niet meer op contact enzo staat). Deze heb ik namelijk enige seconden nodig om variabelen weg te schrijven.
Iemand enig idee of deze draad aanwezig is, en welke ik hiervoor moet gebruiken? ik heb zelf al wat onderzoek gedaan, en dacht gewoon de + van de analoge klok (te vinden in de BX 14 reeks) te gebruiken, maar die draad zit dus niet in BX 16, 19, etc.
foto’s van de vooruitgang volgen binnenkort.
De analoge klok zit welliswaar niet in het 16/19 dashboard maar je kan hem bijv. wel van het digitale klokje aftrekken. Je kunt ook kijken in het schema kijken welke stekker de analoge klok voedt en kijken of deze in je chic bedraad is. Zou me niks verbazen als die constante plus wel ergens te vinden is.
Meten = weten : probeer het dus gewoon eens..
is plug en play werkelijk zo belangriijk?? een extra draadje van je digitale klokje zou mij niet zo’n probleem lijken.
Trouwens.. ik bedenk mij net : een diesel automaat heeft ook een analoge klok. Zouden ze daarbij ook de constante voedingsdraad echt apart bedraad hebben of zou die er gewoon standaard liggen?
Gr,
Marten
mpostma schreef:De analoge klok zit welliswaar niet in het 16/19 dashboard maar je kan hem bijv. wel van het digitale klokje aftrekken. Je kunt ook kijken in het schema kijken welke stekker de analoge klok voedt en kijken of deze in je chic bedraad is. Zou me niks verbazen als die constante plus wel ergens te vinden is.
Meten = weten : probeer het dus gewoon eens..
Ik kan em inderdaad van het digitale klokje afhalen, maar dan is het weer niet plug en play jammergenoeg. Ik heb niet bij mijn Chic gekeken of de + van de analoge klok aanwezig is. Wel heb ik bij een 19TZi gekeken, en daar zat ie in ieder geval niet. Ik moet inderdaad gewoon eens de hele meute meten, maar toch heb ik het gevoel dat er geen + zal zijn.
mpostma schreef:
is plug en play werkelijk zo belangrijk?? een extra draadje van je digitale klokje zou mij niet zo’n probleem lijken.
Ja, het zou natuurlijk leuk zijn als dit dash ooit in productie zou komen, dat werkelijk iedereen em in kan bouwen, zonder de kabelboom te hacken. Nou zou bij mij 1 draadje meer of minder niet uitmaken (die kabelboom is al flink gehacked ops: ), maargoed.. ik kan me best goed voorstellen dat er mensen zijn die dat liever niet doen.
mpostma schreef:
Trouwens.. ik bedenk mij net : een diesel automaat heeft ook een analoge klok. Zouden ze daarbij ook de constante voedingsdraad echt apart bedraad hebben of zou die er gewoon standaard liggen?
Die constante plus zit gewoon ergens op die stekkers die aan de achterkant van het dash zitten (ik heb de vraagbaak effe niet hier, dus ik kan je niet zeggen welke het is). Dus als er een BX is met analoge klok, lijkt het me wel dat die constante + gewoon in de kabelboom zit verweven.
Het verbaasde mij inderdaad ook dat die draad niet in de 19TZi zat. Nou zijn die nooit met analoge klok geleverd, maargoed.. wat maakt 1 draadje meer of minder nou uit in zo’n giga kabelboom als in de bx zit. Ik had in ieder geval ècht verwacht dat ie er zat.
De volgende keer dat het dash eruit ligt meet ik het zaakje wel even op. Kan best zijn dat er bij de TT ofzo een constante + is.. zoals je al zei: meten is weten.
Wanneer is het project af? Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Werken alle lampjes en functies echt? Echt superwaus!
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.
BX-Chique schreef:Wanneer is het project af? Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Werken alle lampjes en functies echt? Echt superwaus!
Dat is uiteindelijk wel de bedoeling, dat het hele zaakje gaat werken… Ik weet niet wanneer het af is, ‘k heb niet echt veel tijd om er fatsoenlijk aan te werken jammergenoeg .
deur63 schreef:BX-Chique schreef:Wanneer is het project af? Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Werken alle lampjes en functies echt? Echt superwaus!
Dat is uiteindelijk wel de bedoeling, dat het hele zaakje gaat werken… Ik weet niet wanneer het af is, ‘k heb niet echt veel tijd om er fatsoenlijk aan te werken jammergenoeg .
Het is inmiddels al een tijdje geleden, maar vroeg me af of je hem nu ook helemaal werkend hebt ?
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Wat ik me eigenlijk afvraag (theoretisch gezien dan): zou het mogelijk zijn om een grote lcd-display te gebruiken als digitale klokkenspel? Ik heb zoiets al eens gezien als aftermarket onderdeel voor motorfietsen, programmeerbaar en wel, helaas niet goedkoop. Maar voor wie er echt op kickt natuurlijk wel een optie, misschien?
winnetou schreef:Wat ik me eigenlijk afvraag (theoretisch gezien dan): zou het mogelijk zijn om een grote lcd-display te gebruiken als digitale klokkenspel? Ik heb zoiets al eens gezien als aftermarket onderdeel voor motorfietsen, programmeerbaar en wel, helaas niet goedkoop. Maar voor wie er echt op kickt natuurlijk wel een optie, misschien?
Het temperatuurbereik van LCD’s is daarvoor zonder meer niet groot genoeg. Toch lullig als je midden in de winter voor APK moet en de kmteller is niet afleesbaar. Eerst even voorgloeien dan maar?
En als de zon erop staat kunnen ze ook gaan “koken”, kun je ook niets meer zien voor een tijdje.
Ich bin ein Breaker