2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
GS van bx-cannes Update uit Californie
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 15 april 2008 01:39 PM
  [ # 16 ]

De velgen zijn volgens mij ook van een nieuwer type.
Laat de pret er niet minder om zijn, GS-jes rijden zo fijn! Cool

Citroen!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 15 april 2008 03:25 PM
  [ # 17 ]
DriverD schreef:

De velgen zijn volgens mij ook van een nieuwer type.
Laat de pret er niet minder om zijn, GS-jes rijden zo fijn! Cool

Klopt , zijn van een 1220 cc van na modeljaar 1973.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 15 april 2008 06:25 PM
  [ # 18 ]

Een 1015 van ‘77 had die velgen ook?

Citroen!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 15 april 2008 09:06 PM
  [ # 19 ]
DriverD schreef:

Een 1015 van ‘77 had die velgen ook?

Als je die sleufgaat velgen bedoelt , ja.

De velgen met die ovale gatan zijn alleen voor de 1e bouwjaren.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 16 april 2008 12:53 AM
  [ # 20 ]

Dat ziet erg goed uit Cool  Zo heb je echt plezier van je werk Very Happy

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 17 april 2008 12:19 AM
  [ # 21 ]

in de afgelopen 37 jaar is er inderdaad wel het een en ander aan de auto vervangen. ik heb te weinig kennis van de preciese uitvoeringen en jaartallen, maar het blok is iig anders. ik denk ook dat er rood beklede stoelen in zouden moeten zitten.

maargoed, ik maak het poetsen nog even af dit weekend en dan breng ik hem maar eens naar de garage voor een apk. ik denk dat de banden voor te droog zijn en dat er een stukje in de linker achter wielkas moet worden gelast. we zullen zien Wink

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 17 april 2008 12:25 AM
  [ # 22 ]

nog een vraag: is het de bedoeling dat het linker inlaatspruitstuk bestaat uit 2 delen, met daartussen een flexibele rubberen verbinding?

en gewoon 95 tanken? of moet er een toevoeging oid bij?

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 17 april 2008 12:29 AM
  [ # 23 ]
bx-cannes schreef:

nog een vraag: is het de bedoeling dat het linker inlaatspruitstuk bestaat uit 2 delen, met daartussen een flexibele rubberen verbinding?

en gewoon 95 tanken? of moet er een toevoeging oid bij?

mijn GS loopt beduidend fijner op 98. ik tankte ook wel eens 95 met een scheutje loodvervanger, ging ook prima. waarschijnlijk ook omdat de loodvervanger enigszins octaanverhogend werkt.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 april 2008 01:02 PM
  [ # 24 ]

Minimum octaangetal voor de GS? 98. Mag ongelood zijn en loodvervanger is ook niet nodig (GS heeft al geharde klepzittingen).

Citroen!

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 18 april 2008 08:37 PM
  [ # 25 ]
citro-power schreef:
DriverD schreef:

De velgen zijn volgens mij ook van een nieuwer type.
Laat de pret er niet minder om zijn, GS-jes rijden zo fijn! Cool

Klopt , zijn van een 1220 cc van na modeljaar 1973.

De velgen met 6 langgerekte gaten zijn van de modeljaren 1975 t/m 1977, het maakt verder niet uit welk type GS het is.

Wat de motor betreft, inderdaad te zien aan de andere inlaatspruitsukken dat het niet gaat om een 1971 type. Maar ook aan de Weber carbu, niet beschikbaar voor 29/08/1972. Vraag me af welk type het wel is. Een 1015 (G10/612) met carburateur voorverwarming (dus van de modeljaren 1973 t/m 1977) heeft normaal gesproken ronde inlaat spruitstukken. Een 1220 (G12/612) ovalen, maar die heeft weer geen flexibele rubberen verbinding aan de rechterkant (=passagierskant). Een 1129 (G11/612) dan maar?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 18 april 2008 08:46 PM
  [ # 26 ]
DoctorPallas schreef:
citro-power schreef:
DriverD schreef:

De velgen zijn volgens mij ook van een nieuwer type.
Laat de pret er niet minder om zijn, GS-jes rijden zo fijn! Cool

Klopt , zijn van een 1220 cc van na modeljaar 1973.

De velgen met 6 langgerekte gaten zijn van de modeljaren 1975 t/m 1977, het maakt verder niet uit welk type GS het is.

 

Dacht ik ook al, 1220 of 1015, kan allebei met deze velgen.

Citroen!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 18 april 2008 08:56 PM
  [ # 27 ]

Als je zeker wil zijn wat voor type motor erin zit moet je even kijken op het motor type plaatje.
Dit zit vlak naast het oliefilter.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 19 april 2008 03:31 AM
  [ # 28 ]
citro-power schreef:

Als je zeker wil zijn wat voor type motor erin zit moet je even kijken op het motor type plaatje.
Dit zit vlak naast het oliefilter.

ik zal morgen eens helderheid in deze zaak proberen te geven.

daarnaast nog even flink poetsen en boenen en dan moet ie volgende week maar eens naar de keuring.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 20 april 2008 09:48 PM
  [ # 29 ]

Het velgen mysterie is opgelost. De originele velgen met de ovale gaten lagen in de kofferbak Surprised Deze hebben wel een opknapbeurtje nodig.

Het motortype is een G11/631. Op gs-gsa.org lees ik dat het dan een 1129 is. Volgens datzelfde schema zou er dan ook een solex carburateur op zitten, maar bij mij zit er een weber.

Nog wat foto’s van gister:



Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 april 2008 09:55 PM
  [ # 30 ]

Geen orginele motor voor deze auto. Belangrijkste is natuurlijk dat ie lekker loopt!

Citroen!

Profiel  
 
 
2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook