KNAF Talent First Team Holland in Junior WRC 2008
Hans Weijs Jr, en Kevin Abbring nemen deel aan het
FIA Junior World Rally Championship.
Hans Weijs Jr. en Kevin Abbring zullen dit seizoen onder auspiciën van de KNAF en met steun van NOC*NSF deelnemen aan het JWRC.
Na het succesvol optreden in 2007 waarin Hans Weijs al in zes WK rally’s met een Groep N Mitsubishi aan de start verscheen zal hij dit jaar in het JWRC starten met een Citroen C2 R2 MAX. De lat ligt hoog voor Weijs Jr. want de blik is gericht op een plek bij de 1e drie in het kampioenschap. Kevin Abbring zal in hetzelfde kampioenschap deelnemen met een Renault Clio RS. Voor Kevin is het na het winnen van de Merwede Springs Mitsubishi Colt Cup in 2007, zijn eerste volledig internationale seizoen en dus een leerjaar.
Het Bestuur van de Stichting KNAF Talent First is bijzonder te spreken over het feit dat men in dit stadium al in de gelegenheid is de namen van de talenten bekend te kunnen maken en daarmee duidelijkheid te geven, zodat Hans en Kevin al vroeg met de voorbereidingen kunnen beginnen “Het seizoen 2007 is voor het KTF*WRC Team, dankzij de uitstekende prestaties van Jasper van der Heuvel en Hans Weijs Jr., bijzonder voorspoedig verlopen en wij zijn nu in de gelegenheid voort te borduren op dit succes. De deelname van Hans en Kevin aan het JWRC sluit perfect aan op de doelstelling van KNAF Talent First.” aldus KTF voorzitter Arie Ruitenbeek.
Natuurlijk zijn Weijs en Abbring in hun nopjes met de ondersteuning van NOC*NSF en de KNAF. “In het afgelopen jaar heb ik met steun van KTF bijzonder veel kunnen leren. Natuurlijk zijn de verwachting voor dit jaar hoog gespannen maar ik heb er alle vertrouwen in de Nederlandse leeuw in het JWRC te kunnen laten brullen” zegt Hans Weijs. Kevin Abbring vult aan “Voor mij wordt het mijn eerste seizoen in het WRC en is het mijn beurt ervaring op te doen. Met de steun van KNAF en NOC*NSF wordt een droom werkelijkheid. Hoewel de stand in het kampioenschap nog niet van belang is ga ik zeker proberen om bij een aantal rally’s een hoog aantal punten te scoren.”
Het Junior World Rally Championship is een bewezen springplank naar het WRC. Het kampioenschap staat uitsluitend open voor rijders tot 28 jaar met 2 wiel aangedreven auto’s en wordt internationaal gezien als kraamkamer voor grote Rallytalenten zoals de huidige wereldkampioen Sebastiaan Loeb.
bron: http://www.knaf.nl
meer nieuws (en vooral foto’s !!) op
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 913
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Beter komen ze ook een keer in Nederland rijden met dat ding
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.