Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De velgen zijn volgens mij ook van een nieuwer type.
Laat de pret er niet minder om zijn, GS-jes rijden zo fijn!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DriverD schreef:De velgen zijn volgens mij ook van een nieuwer type.
Laat de pret er niet minder om zijn, GS-jes rijden zo fijn!
Klopt , zijn van een 1220 cc van na modeljaar 1973.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Een 1015 van ‘77 had die velgen ook?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DriverD schreef:Een 1015 van ‘77 had die velgen ook?
Als je die sleufgaat velgen bedoelt , ja.
De velgen met die ovale gatan zijn alleen voor de 1e bouwjaren.
Dat ziet erg goed uit Zo heb je echt plezier van je werk
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
in de afgelopen 37 jaar is er inderdaad wel het een en ander aan de auto vervangen. ik heb te weinig kennis van de preciese uitvoeringen en jaartallen, maar het blok is iig anders. ik denk ook dat er rood beklede stoelen in zouden moeten zitten.
maargoed, ik maak het poetsen nog even af dit weekend en dan breng ik hem maar eens naar de garage voor een apk. ik denk dat de banden voor te droog zijn en dat er een stukje in de linker achter wielkas moet worden gelast. we zullen zien
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
nog een vraag: is het de bedoeling dat het linker inlaatspruitstuk bestaat uit 2 delen, met daartussen een flexibele rubberen verbinding?
en gewoon 95 tanken? of moet er een toevoeging oid bij?
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
bx-cannes schreef:nog een vraag: is het de bedoeling dat het linker inlaatspruitstuk bestaat uit 2 delen, met daartussen een flexibele rubberen verbinding?
en gewoon 95 tanken? of moet er een toevoeging oid bij?
mijn GS loopt beduidend fijner op 98. ik tankte ook wel eens 95 met een scheutje loodvervanger, ging ook prima. waarschijnlijk ook omdat de loodvervanger enigszins octaanverhogend werkt.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Minimum octaangetal voor de GS? 98. Mag ongelood zijn en loodvervanger is ook niet nodig (GS heeft al geharde klepzittingen).
Citroen!
citro-power schreef:DriverD schreef:De velgen zijn volgens mij ook van een nieuwer type.
Laat de pret er niet minder om zijn, GS-jes rijden zo fijn!Klopt , zijn van een 1220 cc van na modeljaar 1973.
De velgen met 6 langgerekte gaten zijn van de modeljaren 1975 t/m 1977, het maakt verder niet uit welk type GS het is.
Wat de motor betreft, inderdaad te zien aan de andere inlaatspruitsukken dat het niet gaat om een 1971 type. Maar ook aan de Weber carbu, niet beschikbaar voor 29/08/1972. Vraag me af welk type het wel is. Een 1015 (G10/612) met carburateur voorverwarming (dus van de modeljaren 1973 t/m 1977) heeft normaal gesproken ronde inlaat spruitstukken. Een 1220 (G12/612) ovalen, maar die heeft weer geen flexibele rubberen verbinding aan de rechterkant (=passagierskant). Een 1129 (G11/612) dan maar?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
DoctorPallas schreef:citro-power schreef:DriverD schreef:De velgen zijn volgens mij ook van een nieuwer type.
Laat de pret er niet minder om zijn, GS-jes rijden zo fijn!Klopt , zijn van een 1220 cc van na modeljaar 1973.
De velgen met 6 langgerekte gaten zijn van de modeljaren 1975 t/m 1977, het maakt verder niet uit welk type GS het is.
Dacht ik ook al, 1220 of 1015, kan allebei met deze velgen.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Als je zeker wil zijn wat voor type motor erin zit moet je even kijken op het motor type plaatje.
Dit zit vlak naast het oliefilter.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
citro-power schreef:Als je zeker wil zijn wat voor type motor erin zit moet je even kijken op het motor type plaatje.
Dit zit vlak naast het oliefilter.
ik zal morgen eens helderheid in deze zaak proberen te geven.
daarnaast nog even flink poetsen en boenen en dan moet ie volgende week maar eens naar de keuring.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Het velgen mysterie is opgelost. De originele velgen met de ovale gaten lagen in de kofferbak Deze hebben wel een opknapbeurtje nodig.
Het motortype is een G11/631. Op gs-gsa.org lees ik dat het dan een 1129 is. Volgens datzelfde schema zou er dan ook een solex carburateur op zitten, maar bij mij zit er een weber.
Nog wat foto’s van gister:
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Geen orginele motor voor deze auto. Belangrijkste is natuurlijk dat ie lekker loopt!
Citroen!