Mensen,
Om een indruk te krijgen wat een Saxo Diesel, bouwjaar 2002, 130.000km mij de komende 4 jaar en 120.000km aan onderhoud zou kunnen brengen vraag ik mij af wat ik bij een saxo van bovenstaande specs zou kunnen verwachten aan bekende storingen/reparaties.
Ik weet dat dit moeilijk in te schatten is maar buiten het reguliere onderhoud, zijn er bekende km standen dat er dingen defect gaan aan een dergelijk model tussen de 130 en 250.000km? Bijv, levensduur remmen, banden, Driem, verstuivers, koppeling, lagers, rubbers.
Zijn er mensen die daar een indicatie over kunnen geven? Ik zit ernstig te denken om, gezien de komende reps aan mijn zx (twv een kleine 1.000 euro) op een jongere Saxo Diesel aan te schaffen. Meeste onderhoud doe ik overigens zelf waardoor ik enkel onderdelen/materiaal heb gerekend.
Het maximum bedrag zal 7.000 euro liggen, bij voorkeur minder (natuurlijk )
Alvast bedankt
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Kleppen stellen (klepstelplaatjes, dus nokkenas eruit), electrische stuurbekrachtigingspomp die graag sneuvelt en jawel de koppakking, het blijft immers een TU motor, zelfs als deze word aangeduid als TUD.
Levensduur van slijtagedelen zoals banden en remmen heb je zelf in de hand.
Dat laatste begrijp ik maar voor elk type heb je gemiddelden. Daaruit kan ik mijn conclusies trekken.
Koppakking? Een 1.5D is er mijns inziens een waar dit zwakke punt verholpen is, de 1.4D niet en mede daarom ook vervangen door de 1.5.
Heeft een 1.5D uit ‘02/03 een elektronische stb-pomp??
En geen verdere specifieke Saxo problemen die voor flinke kosten zorgen?
Ik las ergens dat de 1.5D hydraulische klepstoters heeft?
Edit: Zie dat een nieuwe Hydraulische Stb Pomp >400Euro kost, dat is prima te begroten. Bij welke km-standen cq leeftijden sneuvelen ze het meest?
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Wat zijn de beste bouwjaren, ik neem aan >2000? Na de restyling?
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Ik las ergens ook dat ze vanaf een bepaald jaar/moment ze hydraulische klepstoters hebben, maar zeker weten doe ik het niet….iemand?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik zou zeggen: hoe ouder, hoe beter. Dan betaal je namelijk het minst afschrijving
Eveneens ben ik tevens ook.
B_iks schreef:Ik las ergens ook dat ze vanaf een bepaald jaar/moment ze hydraulische klepstoters hebben, maar zeker weten doe ik het niet….iemand?
De TUD heeft geen hydraulische klepstoters, dat zou wel erg prijzig worden voor een budget dieseltje.
Op citroen.service, worden geen hydraulische stoters afgeroepen maar stelplaatjes, voor alle TUD motoren.
Hoe dan ook, ik ga zeer binnenkort naar 2, mischien 3 modellen kijken. Als de prijs goed is wordt er een keuze gemaakt op basis van technische staat, niet op basis van ‘looks’. Ik zal de progressie laten weten hiero.
Dat betekend dus inderdaat dat de Voltage zijn laatste dagen aan het aftellen gaat. Is me wat, maar goed gedient en veel, heel veel samen mee gemaakt. Van camper tot off-roader, van 6persoons bus tot berger, Voltage deinsde nergens voor terug. Nu maar hopen dat hij het volhoud tot z’n opvolgertje komt. Duimen gekruist.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Principe-akkoord bereikt met de eigenaar van onderstaande Saxo:
marktplaats schreef:
Opties:
- Stuurbekrachtiging
- Elektrische ramen
- Radio CD-Speler
- Pioneer 3 weg speakers in de voorportieren (heerlijk geluid)
- Airbag
- Centrale vergrendelingHistorie:
De auto is van leasebedrijf Flexrent geweest en er is 1 berijder geweest voordat wij de auto kochten (aantoonbaar).
Onderhoud:
-De distributieriem is vervangen tijdens een onderhoudsbeurt op 102.000 km (omstreeks april 2007)
-De voorbanden zijn toen ook vervangen (profiel is uitstekend)
-De achterbanden hebben een zeer goed profielOp 23 januari 2008 hebben wij een grote onderhoudsbeurt laten uitvoeren inclusief de APK.
Vervangen zijn:
- Linkerachterwiellager en remtrommel
- Voorremschijven en blokken
- en natuurlijk alle vloeistoffen en 5W40 Valvoline full syntetische motorolie.
De rekening hiervan is ter inzage aanwezig.Originele boekjes en reservesleutel aanwezig. Daarnaast is de Nationale auto pas (NAP) aanwezig met een waterdichte historie, wat betekent dat de kilometerstand is gegarandeerd.
Begin mei moet ‘t gaan gebeuren als alles loopt zoals het tussen beide partijen voorgesteld is.
Zit er ook een mogelijkheid in een Saxo 3 deurs om in de achterzijpanelen speakers te bouwen?
Is het verwijderen van het airbagstuur en plaatsen van het heerlijke ZX Volcane sportstuur mogelijk en zo ja, moeilijk?
Heeft iemand een idee of een ZX Volcane bestuurdersstoel in een Saxo zou kunnen?
Die laatste 2 zou ik eigenlijk niet willen missen namelijk
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
is het gelukt met de stoel..
mijn stoelen zijn ook aan vervanging toe maar heb geen iudee wat allemaal past