Ik ga binnenkort naar Engeland en ik moet mijn koplampen afplakken.
Ik heb geen zin om de ANWB/Halfords 13 euro rijker te maken voor 2 stukkies teep en ben op zoek naar een methode om dit zelf te doen (net als je vroeger zelf je band plakte)
Mijn Berlingo komt uit 98 en schijnt weer ‘andere’ lampen te hebben…
Wie oh wie kan mij helpen?
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Volgens mij is het een kwestie van de juiste dele afplakken, heeft iets te zien met de ‘ribbeltjes’ in het glas, maar hoe of wat, daarvoor zul je op iemand moeten wachten die daar wel enige notie van heeft
waarom moet je de lampen afplakken als ik vragen mag?
Berlingo 1.6HDI
berlingo1.6HDI schreef:waarom moet je de lampen afplakken als ik vragen mag?
Omdat bij ons de lichtbundel eerder naar voor/rechts gericht is ( wij rijden rechts van de weg ).
In Engeland bvb rijdt men links en kan de lichtbundel dus het tegenoverliggend verkeer verblinden.
De lichtbundel van de auto´s voor oa de Engels markt zijn dan ook eerder naar voor/links gericht.
Daarom worden er bepaalde segmenten van het lichtglas afgeplakt als men op reis gaat naar onder meer Engeland waar men links rijdt…
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Duidelijk…
Dat afplakken, is mij allang duidelijk: ik wil alleen weten waar ik precies moet plakken…
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Dat antwoord was dan ook op de vraag van Berlingo16hdi he…
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Als je nu eens naar de anwb of de halfords gaat en daar op de verpakking van die voor jou te dure : stickers kijkt hoe je die dingen moet plakken, dan weet je toch meteen welke delen je moet afplakken?
...gedaan…
ik heb reeds de verpakking open gehad bij halfords (erg behulpzaam)...
de berlingo’s in de gebruiksaanwijzing waren allemaal van na 2000, met andere koplampen dan die van mij uit 98… snik…
aldus de vraag: wie weet er hoe je lampen van een berlingo uit 98 moet afplakken, zelfs al zou ik de anwb/halfords verrijken, ik zou NOG niet weten hoe ik deze dingen nou precies zou moeten plakken… het schijnt nogal nauw te komen…
Volgens Google :
http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?p=70676&sid=ca21d82c7a11abd85a076b322c08751b
http://www.touringcarchauffeur.info/Landen/Engeland/aainfo.htm
http://www.houseofbritain.nl/text/reizen/&nav_active=320&sub_active=1006
Maar volgens mij staat het antwoord hier : http://www.autoweek.nl/vumdisp.php?id=1860&CAT=Licht+en+zicht
Succes
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
snik
deze had ik idd ook al gegoogled… zou het zo ook wel willen doen, maar ik hoopte op een echte gebruiksaanwijzing.
een kennis van mij heeft ooit een waarschuwing gekregen van de engelse politie, hij had het niet goed genoeg gedaan, vandaar dat ik het graag erg nauwkeurig wil doen…
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Je kunt natuurlijk ook even bij een garage binnen lopen, daar kunnen ze m.b.v. het koplamphoogte-test-ding je lichtbeeld perfect afplakken.
Maar… dat zal wel iets meer kosten dan die €13,- van de Halfords. Waarvoor ik overigens geen minuut voor naar een goedkopere oplossing zou gaan zoeken.