Hoi,
gloednieuwe APK op de CX en nu dient dit zich aan; mijn handrem lampje blijft branden ook al is hij helemaal ingedrukt (gaat wel iets minder fel branden bij indrukken) en de zekering brandt door zodra het contact aangaat. Het zal dus in één van de gebruikers zitten van die zekering(plaffoniére, handrem etc)
maar de vraag is nou; blijft dat lampje van de handrem branden als waarschuwing? Of is dat precies de plek waar ik sluiting maak? Ik heb tot nog toe niks gevonden (wel de schakelaar van de handrem al losgehad-geen effect) en verdenk de plaffoniere omdat ze voor het eerst in twee jaar in de regen heeft gestaan, maar dat handrem lichtje vind ik wat typisch..
het is overigens de GTI van ‘80
ideën?
Yke
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Bij veel auto’s is dat lampje tegelijkertijd het waarschuwingslampje voor het remoliepeil… Dat verklaart je kortsluiting niet, maar is misschien wel belangrijk om toch maar even te controleren.
Huh? da’s een nieuwe voor mij. Mijn handremlampje hoort overigens te knipperen lees ik in het instructieboekje (gebruik hem nooit eigenlijk, zet altijd de auto in de 1e versnelling..)
Remblokslijtage-indicator.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
He dit fenomeen doet zich bij mij ook voor (alleen blijft mijn zekering heel maar doen verder de meeste functies op het console niks meer - radio, sig.aansteker etc). Is dit zachtjes brandende lampje inderdaad een indicatie van versleten remblokken?
Als CX-rijder hoor ik dit natuurlijk te weten, maar zitten remmen en vering niet op hetzelfde systeem (en is er dus geen aparte remolie)? ops:
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Nee, is geen apparte remolie. Sinds een aantal jaar terug moet het remsysteem een appart systeem zijn, dus zitten er in de laatste types C5 ook een gewoon remsysteem.
Over die console weet ik het niet.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Remblokken hebben ook een eigen lichtje.
Ik denk, omdat het lampje constant blijft branden en de zekering eruit klapt, dat de draad ergens (ga maar zoeken) bloot ligt en massa maakt.
Nou, bij mij was het “gewoon” de radio. Gewoon alles wat op de zekering zat los gehaald en een voor een weer aangesloten. Ik wist het toen al wel want de voedingskabel van de radio was kaal en half gesmolten.. alles werkt weer in ieder geval. Het handrem lampje brandt dus blijkbaar als een soort waarschuwing dat er een zekering is overleden.
@sneeuwitje, kan het bij jou niet gewoon het LHM niveau of wat vieze filters zijn?
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik had een sluiting in mijn GSA, die heb ik als volgt opgespeurd en gevonden:
1. Een zootje zekeringen regelen.
2. In de handleiding opzoeken welke zaken er op dezelfde zekeringgroep als het probleemgeval (in mijn geval de remlichten) zijn aangesloten.
3. Al die dingen een voor een loskoppelen. Telkens als iets los is gehaald controleren of het probleem weg is. Ik zou beginnen te kijken bij lekgevoelige plaatsen zoals de achterlichtbakken.
Overigens, in mijn geval bleek de plafondlamp verkeerd om aangesloten te zijn…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30