sluiting bij handrem?
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 18 maart 2008 04:40 PM

Hoi,

gloednieuwe APK op de CX en nu dient dit zich aan; mijn handrem lampje blijft branden ook al is hij helemaal ingedrukt (gaat wel iets minder fel branden bij indrukken) en de zekering brandt door zodra het contact aangaat. Het zal dus in één van de gebruikers zitten van die zekering(plaffoniére, handrem etc)

maar de vraag is nou; blijft dat lampje van de handrem branden als waarschuwing? Of is dat precies de plek waar ik sluiting maak? Ik heb tot nog toe niks gevonden (wel de schakelaar van de handrem al losgehad-geen effect) en verdenk de plaffoniere omdat ze voor het eerst in twee jaar in de regen heeft gestaan, maar dat handrem lichtje vind ik wat typisch..
het is overigens de GTI van ‘80
ideën?
Yke

Profiel  
 
Gepost: 18 maart 2008 05:15 PM
  [ # 1 ]

Bij veel auto’s is dat lampje tegelijkertijd het waarschuwingslampje voor het remoliepeil… Dat verklaart je kortsluiting niet, maar is misschien wel belangrijk om toch maar even te controleren.

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 18 maart 2008 06:31 PM
  [ # 2 ]

Huh? da’s een nieuwe voor mij. Mijn handremlampje hoort overigens te knipperen lees ik in het instructieboekje (gebruik hem nooit eigenlijk, zet altijd de auto in de 1e versnelling..)

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 21 maart 2008 11:47 AM
  [ # 3 ]

Remblokslijtage-indicator.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 21 maart 2008 02:34 PM
  [ # 4 ]

He dit fenomeen doet zich bij mij ook voor (alleen blijft mijn zekering heel maar doen verder de meeste functies op het console niks meer - radio, sig.aansteker etc). Is dit zachtjes brandende lampje inderdaad een indicatie van versleten remblokken?
Als CX-rijder hoor ik dit natuurlijk te weten, maar zitten remmen en vering niet op hetzelfde systeem (en is er dus geen aparte remolie)?  Surprisedops:

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 21 maart 2008 05:22 PM
  [ # 5 ]

Nee, is geen apparte remolie. Sinds een aantal jaar terug moet het remsysteem een appart systeem zijn, dus zitten er in de laatste types C5 ook een gewoon remsysteem.

Over die console weet ik het niet.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 21 maart 2008 05:27 PM
  [ # 6 ]

Remblokken hebben ook een eigen lichtje.

Ik denk, omdat het lampje constant blijft branden en de zekering eruit klapt, dat de draad ergens (ga maar zoeken) bloot ligt en massa maakt.

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 30 maart 2008 08:37 PM
  [ # 7 ]

Nou, bij mij was het “gewoon” de radio. Gewoon alles wat op de zekering zat los gehaald en een voor een weer aangesloten. Ik wist het toen al wel want de voedingskabel van de radio was kaal en half gesmolten.. alles werkt weer in ieder geval. Het handrem lampje brandt dus blijkbaar als een soort waarschuwing dat er een zekering is overleden.

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 30 maart 2008 08:39 PM
  [ # 8 ]

@sneeuwitje, kan het bij jou niet gewoon het LHM niveau of wat vieze filters zijn?

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 16 april 2008 03:21 AM
  [ # 9 ]

Ik had een sluiting in mijn GSA, die heb ik als volgt opgespeurd en gevonden:

1. Een zootje zekeringen regelen.
2. In de handleiding opzoeken welke zaken er op dezelfde zekeringgroep als het probleemgeval (in mijn geval de remlichten) zijn aangesloten.
3. Al die dingen een voor een loskoppelen. Telkens als iets los is gehaald controleren of het probleem weg is. Ik zou beginnen te kijken bij lekgevoelige plaatsen zoals de achterlichtbakken.

Overigens, in mijn geval bleek de plafondlamp verkeerd om aangesloten te zijn…  Rolling Eyes

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook